تیغ بحران انرژی بر گلوی اقتصاد های بزرگ، نفت به 84 دلار نزدیک شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، از آنجایی که بحران انرژی گریبان اقتصاد های بزرگ را گرفته است، قیمت نفت برنت در بازار های جهانی به 83.84 دلار و نفت خام آمریکا به 81.07 دلار رسید.

تیغ بحران انرژی بر گلوی اقتصاد های بزرگ، نفت به 84 دلار نزدیک شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات نخستین روز کاری بازار های جهانی بار دیگر افزایش یافت و بر افزایش قیمت ها طی چند هفته گذشته افزود، زیرا بحران انرژی گریبان اقتصاد های بزرگ را گرفته است و در بحبوحه افزایش فعالیت های اقتصادی و محدود کردن از سوی تولیدکنندگان اصلی نفت، هیچ نشانه ای از بهبود این شرایط دیده نمی شود.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 45 سنت افزایش به 83.84 دلار رسید. این نوع نفت هفته گذشته هم نزدیک به 4 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

نفت خام آمریکا هم با یک دلار و 72 سنت افزایش 81.07 دلار فروخته شدکه بالاترین رقم از اواخر سال 2014 به شمار می رود. نفت آمریکا در هفته گذشته 4.6 درصد افزایش را ثبت کرده بود.

با انجام واکسیناسیون بیشتر و بیرون آمدن مردم از قرنطینه، قیمت افزایش یافته است و بهبود فعالیت های اقتصادی رونق گرفته است، بطوری که قیمت نفت برنت برای پنجمین هفته متوالی و نفت خام آمریکا برای هفتمین هفته متوالی رشد قیمت را ثبت کردند.

با بهبود شرایط اقتصادی کشورها، قیمت گاز و ذغال سنگ هم افزایش یافت و این امر سبب شد تا نفت با استقبال بیشتری برای تولید برق روبرو شود و قیمتش افزایش یابد.

در هند برخی استان ها به دلیل کمبود زغال سنگ با خاموشی برق روبرو شده اند، در حالی که در چین دولت به معدنچیان دستور داده است که با افزایش قیمت برق، تولید زغال سنگ را افزایش دهند.

بحران انرژی که جهان را فرا گرفته، با افزایش تقاضا برای سوخت های گرمایشی، چشم انداز یک زمستان سخت در نیمه کرده شاقتصادی را رقم زده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1045

به "تیغ بحران انرژی بر گلوی اقتصاد های بزرگ، نفت به 84 دلار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیغ بحران انرژی بر گلوی اقتصاد های بزرگ، نفت به 84 دلار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید