جهش فراوری در عسلویه شرق به رغم بحران کرونا؛ استخراج بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن در سنگان طی هشت ماهه سال جاری

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان از استخراج هشت میلیون و 500 هزار تن سنگ آهن طی هشت ماهه سال جاری اطلاع داد و گفت: در شرایط همه گیری کرونا و با کوشش کارکنان این مجتمع، تامین سنگ کارخانه های کنسانتره سنگان در حال اجرا است.

جهش فراوری در عسلویه شرق به رغم بحران کرونا؛ استخراج بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن در سنگان طی هشت ماهه سال جاری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجتمع، دکتر علی همتی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته، در مجتمع سنگ آهن سنگان که تامین کننده خوراک مورد احتیاج کارخانه های کنسانتره و گندله سازی در منطقه سنگان است، فعالیت های زیادی همزمان در راستای تامین سنگ اجرا شده است.

وی گفت: در این برهه زمانی و از ابتدای سال 99 با فعالیت های دو پیمانکار معدن تا به امروز بالغ بر 8 میلیون و 500 هزار تن سنگ آهن از معادن استخراج و تحویل کارخانه های کنسانتره فعال منطقه شده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان مطرح نمود: در این مقطع زمانی و با انتخاب دو پیمانکار استخراج و باطله برداری در معادن، عملا فعالیت های اصلی مجتمع سنگ آهن سنگان وارد فاز جدیدی شده است.

توسعه اشتغال

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: همچنین فعالیت های این مجتمع معطوف به اشتغالزایی نیز است. در حال حاضر میزان اشتغال در این مجتمع 800 نفر بطور مستقیم و 2000 تا 2500 نفر بصورت غیر مستقیم است.

دکتر همتی اضافه کرد: به طور حتم با راه اندازی دیگر کارخانه های منطقه سنگان میزان اشتغال زایی و ایجاد ارزش اضافه کرده بیشتر از محل استخراج سنگان و فراوری کنسانتره و گندله و نیز جلوگیری از خام فروشی، بیش از پیش شاهد توسعه پایدار در این منطقه خواهیم بود.

وی گفت: امیدواریم با تامین و تکمیل زیرساخت های نظیر آب، احداث جاده های دسترسی، اتصال راه آهن هرات - خواف ، تحولی بزرگ در شرق کشور را ببینیم که ثمرات این طرح شامل حال مردم محروم منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 554

به "جهش فراوری در عسلویه شرق به رغم بحران کرونا؛ استخراج بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن در سنگان طی هشت ماهه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش فراوری در عسلویه شرق به رغم بحران کرونا؛ استخراج بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن در سنگان طی هشت ماهه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید