خبرنگاران رژیم قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، باکو - خبرنگاران - در جلسه روز دوشنبه هیات دولت جمهوری آذربایجان شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا آنالیز و تصمیم درباره به کار گیری رژیم قرنطینه ویژه با هدف مقابله با گسترش این ویروس ، اتخاذ شد .

خبرنگاران رژیم قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان اعلام شد

به گزارش ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان ، برای مقابله با ویروس کرونا، رژیم قرنطینه ویژه به مدت یک ماه تا 20 آوریل (برابر اول اردیبهشت ماه) به کار گرفته می گردد .

طبق رژیم قرنطینه ویژه، افراد در سن بالای 65 سال مجاز به خروج از منزل نمی باشند و خدمات تامین اجتماعی به این قشر افراد در چارچوب قانون اجرا می گردد.

ورود و خروج از شهر باکو و شهر سومقایت در 30 کیلومتری شمال پایتخت جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت آمبولانس ها، کامیونها و خودروهای امداد و نجات، محدود شده است .

همچنین جابجای مسافر بین شهری در سراسر جمهوری آذربایجان متوقف شده است و به ساکنان شهر باکو پایتخت این کشور توصیه می گردد تا استفاده از مترو را به حد اقل برسانند و بیشتر از وسایل نقلیه عمومی ویژه استفاده نمایند .

طبق دستورات رژیم قرنطینه ویژه ، تجمع افراد به تعداد بیشتر از 10 نفر در اماکن عمومی ممنوع شده است و نیز به غیر از سوپرمارکت ها ، فروشگاههای مواد غذایی و داروخانه ها ، فعالیت تمامی مراکز تجاری عظیم در سراسر کشور متوقف می گردد .

نظارت بر اجرای دستورات رژیم قرنطینه ویژه در سراسر کشور بر عهده وزارت کشور جمهوری آذربایجان می باشد .

منابع رسمی جمهوری آذربایجان شمار مبتلایان در این کشور را 61 نفر اعلام کردند که از این تعداد یک نفر جان باخته و 10 نفر نیز درمان و از بیمارستان ترخیص شدند .

در حال حاضر در قالب مقابله با شیوع کرونا ویروس در جمهوری آذربایجان تمامی مدارس و دانشگاهها تعطیل شده و برگزاری مراسم های عروسی و عزاداری ممنوع اعلام شده است و نیز کارمندان ادارات دولتی به استثنای وزارت بهداشت ، پلیس و نیروی امنیتی به مدت یک ماه مرخصی داده شده است .

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 75

به "خبرنگاران رژیم قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رژیم قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید