حریری: کارنامه مالی دولت در سال 99 نمره قبولی نمی گیرد خبرنگاران

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اگر دولت در حوزه مالی و تجاری، تصمیمات متناقض و محدود کننده اتخاذ نمی کرد، اثرگذاری تحریم و کرونا به این حد نبود.

حریری: کارنامه مالی دولت در سال 99 نمره قبولی نمی گیرد خبرنگاران

گروه مالی خبرنگاران، سال نو فرا رسید و روز گذشته آخرین روز سال 99 را با تمام سختی ها و فراز و نشیب هایش پشت سر گذاشتیم و وارد سال 1400 شدیم، سالی که امیدواریم سختی های سال 1399 در آن جایی نداشته باشد و با آمدن یک دولت جوان حزب الهی شاهد تحولات اساسی در ساختار های مالی کشور و معیشت مردم باشیم. دانشجو در سلسله مصاحبه هایی با چند تن از اساتید و فعالان مالی عملکرد مالی دولت در سال 99 را ارزیابی نموده است.

در این مصاحبه مجید رضا حریری؛ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین درباره عملکرد مالی دولت آقای روحانی در سال 99 گفت: بی تردید عملکرد هر دولتی را باید با شرایط موجود اعم از سیاسی و مالی آن کشور مورد سنجش قرار داد، لذا در آنالیز و ارزیابی عملکرد مالی دولت آقای روحانی در سال 99 با توجه به شرایط گسترش کووید 19 و تحریم ها، بی شک دولت چالش ها و محدودیت های زیادی داشته است که دستش را در ساماندهی بسیاری از امور بسته بود.

وی دراین باره اضافه نمود: تحریم ها و شیوع بیماری کرونا دولت را در برنامه ریزی برای داشتن یک عملکرد منظم و مطلوب مالی ضعیف می نماید، اما در شرایط تحریم و کرونا اگر دولت در حوزه مالی، تصمیمات متناقض و محدود کننده در حوزه های تجارت خارجی و داخلی اتخاذ نمی کرد، تصمیماتی که مبتنی بر برنامه وعمل نبود اثرگذاری به این حد نبود، متاسفانه اقتصاد را از درون تحت فشار های زیادی قرار داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خاتمه خاطر نشان کرد: آنچه به عنوان مدیریت دولت در اقتصاد رخ داد، بیشتر عکس العملی مبتنی بر اتفاقات سیاسی داخلی و خارجی بود نه تصمیم گیری ها و مدیریت درست و برنامه ریزی مطلوب، لذا نمی توان به عملکرد مالی دولت نمره قبولی داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 781

به "حریری: کارنامه مالی دولت در سال 99 نمره قبولی نمی گیرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریری: کارنامه مالی دولت در سال 99 نمره قبولی نمی گیرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید