حمایت از فعالان صنایع دستی شهرستان نیر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، فرماندار نیر گفت: صنایع دستی می تواند زمینه را برای جهش تولید و رونق اشتغال فراهم کند و امسال در این راستا از فعالان و تولیدات این عرصه حمایت می شود.

حمایت از فعالان صنایع دستی شهرستان نیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ابراهیم امامی، فرماندار نیر در استان اردبیل، سه شنبه 20 خرداد در آیین تجلیل از فعالان صنایع دستی نیر افزود: حفظ و احیای این تولیدات باید در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی و لازم پ یگیری شود.

وی اظهارداشت: برای تولید هر یک از آثار و تولیدات صنایع دستی، مراحل مختلفی طی شده و بخشی یا تمامی مراحل تولید محصول به وسیله دست انجام می شود و این بیانگر ارزش بالای این صنایع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر هم در این مراسم گفت: در این شهرستان بویژه روستاها صنعتگران بسیاری در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستند که تولیدات ارزشمند و فاخری را تولید و وارد بازار می کنند.

بهنام وکیلی افزود: حل مسائل و دغدغه های پیش روی صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در راستای رونق تولید و اشتغال در این بخش در اولویت بوده و در این زمینه پیگیری های اساسی انجام می شود.

وی ارائه آموزش، صدور پروانه های تولید انفرادی و حضور در نمایشگاه های صنایع دستی را از جمله برنامه های این حوزه برشمرد و اظهار داشت: سالانه در این حوزه اقدامات مختلفی انجام می شود.

در این آیین در گرامیداشت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان نیر تجلیل شد.

  • فروش صفر درصدی صنایع دستی یزد
  • راه دراز صنایع دستی ایران تا شکوفایی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 253

به "حمایت از فعالان صنایع دستی شهرستان نیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فعالان صنایع دستی شهرستان نیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید