خبرنگاران بیش از 143 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ارومیه- خبرنگاران- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو گفت: در 6 ماه نخست سال جاری ارزش ریالی خدمات این نهاد به مددجویان بیش از 143 میلیارد ریال بود.

خبرنگاران بیش از 143 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد

محمد محمدنژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این خدمات در قالب سرفصل های اشتغال، پرداخت وام های قرض الحسنه، مشارکت مردمی، فعالیت های فرهنگی، پرداخت مستمری، یاری های موردی، بیمه تامین اجتماعی، احداث و تعمیر واحد مسکونی و جهیزیه نوعروسان عرضه شد.

وی اضافه نمود: 31 میلیارد ریال برای 62 طرح اشتغال در زمینه های دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 108 درصد افزایش داشت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو ادامه داد: 197 نفر نیز به ارزش 9 میلیارد و 850 میلیون ریال از تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا سقف 50 میلیون ریال جهت برطرف مسائل جهیزیه، درمان و تحصیل و موارد دیگر بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه در سرفصل مشارکت های مردمی در نیمه نخست امسال 33 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب و هزینه شده، اضافه نمود: از این مقدار، هشت میلیارد ریال به وسیله طرح اکرام و ایتام، 15 میلیارد ریال به وسیله ستاد زکات، 10 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل درآمد صندوق ها و مابقی به وسیله سایر طرح های مشارکتی جذب شد.

محمدنژاد ادامه داد: در نیمه نخست، برای 12 نوعروس نیز مبلغ 380 میلیون ریال و 980 میلیون ریال برای هزینه های درمانی مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی گفت: 19 واحد مسکونی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در نیمه نخست امسال با هزینه هشت میلیارد و 900 میلیون ریال احداث شد.

تعداد مددجویان این نهاد در ماکو یک هزار و 619 خانوار است، اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثرات فشار مالی به قشر ضعیف و طبقات پایین، 951 خانوار جدید در قالب طرح تبصره 14 تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات 2 برابری یارانه، وام های اشتغال در امسال بهره مند شدند.

کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو با احتساب این افراد جدید 2 هزار و 570 خانوار با پنج هزار و 686 نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار 8.5 و جمعیت 5.1 درصد را تشکیل می دهند.

ماکو در شمال آذربایجان غربی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 449

به "خبرنگاران بیش از 143 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 143 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید