خبرنگاران معاون استاندار: مسافرت در عید فطر به استان کرمانشاه ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ممنوعیت مسافرت به استان در تعطیلات عید فطر گفت: غیر از ممنوعیت مسافرت به شهرهای با شرایط قرمز حتی تردد در شهرهای با شرایط زرد نیز مشمول جریمه خواهد شد.

خبرنگاران معاون استاندار: مسافرت در عید فطر به استان کرمانشاه ممنوع است

به گزارش خبرنگاران؛ حسین خوش اقبال ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونا استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با تاکید بر جدیت در استمرار مراقبت های بهداشتی اضافه نمود: از ظهر روز سه شنبه 21 اردیبهشت تا ظهر شنبه 25 اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر مسافرت به استان کرمانشاه ممنوع خواهد بود و تمام راه های ارتباطی ورودی و خروجی استان مسدود خواهد بود.

وی با اشاره به بازگشایی مشاغل گروه یک و دو در شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی از امروز (شنبه) توضیح داد: البته این بازگشایی ها به شرطی خواهد بود که رعایت پروتکل های بهداشتی استمرار یابد و گرنه مجددا محدودیت ها باز گردانده خواهد شد.

معاون استاندار کرمانشاه همچنین در خصوص شرایط دیگر مشاغل نیز گفت: فعالیت مشاغل گروه های 3 و4 همچنان در شهرهای با شرایط نارنجی مجاز نیست.

خوش اقبال در ادامه با اشاره به شروع پیک بیماری پس از تعطیلات عید فطر سال گذشته گفت: این تجربه به ما گوشزد می نماید که باید مراقبت بیشتری در این ایام داشته باشیم به ویژه در شهرستان های اورامانات که ضروری است فرمانداران نشستی با ائمه آدینه داشته و شهروندان را نسبت به حساسیت شرایط مطلع نمایند.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی و مطلعی بخشی به مردم از سوی صدا و سیما اضافه نمود: همچنین می طلبد که نیروی انتظامی نیز حساسیت لازم را نسبت به ترددها داشته باشد چرا که ما به هیچ وجه پذیرای مسافر در تعطیلات عید فطر نخواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با انتقاد از ادامه غیبت بعضی مدیران در جلسات ستاد کرونای استان توضیح داد: باوجود تذکرات همچنان این غیبت ها ادامه یافته که نشان دهنده بی توجهی به اولین اولویت استان یعنی حفظ سلامت مردم است.

خوش اقبال اضافه نمود: حضور مدیران کل در ستاد کرونا نشان دهنده صندلی این ستاد است از این رو از امروز حتما غیبت مدیران در جلسات ستاد کرونا به وزارتخانه های مربوطه جهت اطلاع و رسیدگی گزارش می گردد.

2شهرستان استان قرمز هستند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی جدید استان های کشور را گفت که براساس آن 2 شهرستان استان کرمانشاه در شرایط قرمز، هفت شهرستان در شرایط نارنجی و پنج شهر دیگر در شرایط زرد واقع شده است.

براساس این گزارش، شهرستان های هرسین و گیلانغرب در شرایط قرمز و شهرستان های کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی و سرپل ذهاب در شرایط نارنجی قرار دارند.

همچنین براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو، جوانرود و روانسر هم از لحاظ شیوع کرونا در شرایط زرد قرار دارند.

تعداد فوتی های روزانه کرونا در کرمانشاه به سه نفر کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت سه نفر دیگر در این استان در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کووید 19، گفت: این تعداد نسبت به فوتی های روز گذشته 6 نفر کاهش دارد.

مهدی محمدی روز شنبه اضافه نمود: با مرگ این سه نفر در شهرستان کرمانشاه مجموع جانباختگان ناشی از کرونا از ابتدای همه گیری تا به امروز در استان به یک هزار و 748 نفر رسید.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته، 73 مورد بیمار مثبت بستری و 279 بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن، 20 نفر کاهش دارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید نمود: هم اکنون 718 بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی بستری هستند که نسبت به روز گذشته 9 نفر افزایش داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در 24 ساعت گذشته 93 نفر در مراکز درمان استان بستری و 73 بیمار کووید 19 هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 829

به "خبرنگاران معاون استاندار: مسافرت در عید فطر به استان کرمانشاه ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار: مسافرت در عید فطر به استان کرمانشاه ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید