چگونگی برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی به تشریح چگونگی برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان به صورت حضوری و آخرین تدابیر وزارت آموزش و پرورش این باره پرداخت.

چگونگی برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم دانش آموزان

غلامرضا کریمی مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی، عصر امروز 23 اردیبهشت در گفت وگوی زنده روی خط خبر شبکه خبر درباره چگونگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی و ارزیابی خود از سال تحصیلی کرونایی اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا آموزش و پرورش به همراه عوامل اجرایی و معلمان کوشش کرد تا وقفه ای در آموزش ایجاد نگردد لذا با راه اندازی شبکه شاد فرایند آموزش را تکمیل کردیم و برای افرادی که در مناطقی به امکانات اینترنتی دسترسی نداشتند تمام دروس به وسیله شبکه های تلویزیونی به دانش آموزان ارائه شد.

در دوره ابتدایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی داریم و در دوره های متوسطه اول و دوم معلم براساس تدریس ها آزمون برگزار می نماید

وی با بیان اینکه با توجه به غیرحضوری بودن عمده کلاس ها، امتحانات نیز در تمام پایه ها بجز دو پایه نهم و دوازدهم غیرحضوری است اضافه کرد: برگزاری امتحانات غیرحضوری از سوی معلم صورت می گیرد در دوره ابتدایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی داریم و در دوره های متوسطه اول و دوم معلم براساس تدریس ها آزمون برگزار می نماید.

کریمی ادامه داد: در تمام مناطق با رنگ های مختلف تمامی آزمون ها غیرحضوری است؛ اما در دو پایه نهم و دوازدهم امتحانات براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حضوری است در پایه نهم راهنمایی تحصیلی دانش آموز بعد از آزمون صورت می گیرد به همین دلیل آزمون حضوری است.

طراحی سوالات استاندارد و براساس شرایط آموزش غیرحضوری است

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش بارها تاکید بر حضور دانش آموزان داشت اما شرایط کرونا اجازه این موضوع را نداد گفت: مبنای ما این نیست تمام آنچه در کتب درسی بوده در امتحان وجود داشته باشد. سوالات براساس شرایط قرمز طراحی می گردد و این موضوع برای همه دانش آموزان یکسان و استاندارد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط آموزش غیرحضوری در طراحی سوالات صورت می گیرد و مورد تاکید است بیان نمود: باید به خانواده ها و دانش آموزان اطمینان خاطر می دهم آموزش و پرورش به دنبال سخت گیری نیست کوشش دارد سال تحصیلی با حفظ سلامت دانش آموزان خاتمه بیاید.

2 متر از 4 طرف فاصله برای جایگاه ها معین کردیم و مدرسه قبل از برگزاری امتحات گندزدایی می گردد همچنین شرایط تجمع دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد

کریمی با اعلام اینکه طراحی سوالات پایه نهم استانی است اضافه کرد: بخشی از محتوای کتب در تمام پایه ها مطالعه آزاد درنظر گرفته شده است که دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت سازمان پژوهش و سازمان سنجش از این موارد اطلاع پیدا نمایند.

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی بیان نمود: برای پایه نهم حوزه امتحانی نداریم امتحان در همان مدارسی که دانش آموز درس خوانده برگزار می گردد. در پایه دوازدهم 6 هزار و 750 حوزه امتحانی داشتیم که 2 هزار و 770 حوزه اضافه شده است. 2 متر از 4 طرف فاصله برای جایگاه ها معین کردیم و مدرسه قبل از برگزاری امتحات گندزدایی می گردد همچنین شرایط تجمع دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد. در تمام حوزه ها نیز یک مربی بهداشت قرار دادیم تا شرایط را آنالیز کند.

چگونگی برگزاری آزمون برای دانش آموزان کرونایی

امتحانات هنرستانی ها چطور برگزار می گردد

وی اظهار کرد: برای دانش آموزی که کرونا دارد و نمی تواند در آزمون خردادماه شرکت کند اعلام کردیم برای پایه نهم خاتمه تیرماه و اوایل مردادماه و برای پایه دوازدهم فقط شهریورماه آزمون جبرانی برگزار گردد.

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی ادامه داد: آزمون هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در پایه دوازدهم حضوری است اما تمام فرایندها از سوی مدرسه و معلم انجام می گردد البته آزمون های عملی حضوری و تا 15 مردادماه خواهد بود.

حذفیات کتب درسی برای تمام پایه ها وجود دارد

کریمی اضافه کرد: حذفیات کتب درسی در تمام پایه ها وجود دارد اما در پایه نهم و دوازدهم این حذفیات در طراحی سوالات درنظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 840

به "چگونگی برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید