خبرنگاران هشدار درباره احتمال افزایش انتقال کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تبریز - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هشدار داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی، روزانه حدود 40 هزار مهمان وارد استان می شوند و این نشان می دهد که امکان افزایش انتقال ویروس در این خطه در ماه جاری و آینده وجود دارد.

خبرنگاران هشدار درباره احتمال افزایش انتقال کرونا در آذربایجان شرقی

محمد حسین صومی یکشنبه شب در گفت و گوی خبری در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص شرایط کرونا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: قضاوت دکتر جهانپور بر اساس نمونه های مثبت ارسالی ما به تهران است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته حدود یکهزار مورد و در طول 2 هفته اخیر 2 هزار مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده است، اضافه کرد: هر روز حدود 160 مورد جدید از کرونای مثبت شناسایی می شود.

وی با اشاره به اینکه سفید بودن یک منطقه به تعداد فوتی و بستری ها بستگی دارد، ادامه داد: تعداد فوتی ها و بستری های کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به چهار هفته گذشته کم تر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شرایط استان از نظر فوتی و بستری رو به بهبودی بوده و حتی مناطق کم خطر و سفید نیز در استان بیشتر است.

وی یادآوری کرد: هر فرد مثبت می تواند یک تا سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نباید کرونا را سهل بگیرند، اضافه کرد: حدود سه هزار نفر کادر درمانی و بهداشتی به مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی خدمات ارایه می دهند که تحمل لباس های کادر درمان به مدت 24 ساعت یا کم تر واقعا سخت است.

صومی اضافه کرد: حدود 10 هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند و 500 تا 600 هزار تومان نیز برای هر آزمایش کرونا هزینه می شود و تا به امروز بیش از 20 میلیارد تومان فقط برای آزمایشات هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه شرایط آذربایجان شرقی از نظر مدیریت بیماری کرونا خوب است، اظهار کرد: شناسایی روزانه متوسط 160 نفر مورد جدید نشان می دهد که هر روز امکان انتقال بیماری وجود دارد و مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 242

به "خبرنگاران هشدار درباره احتمال افزایش انتقال کرونا در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار درباره احتمال افزایش انتقال کرونا در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید