خدماتی به عشایری که کوچ نکرده اند ارائه نمی گردد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ گونه خدمات از جمله آرد، علوفه و ارزاق بین عشایری که در زمان رسمی کوچ اقدام به کوچ نکرده باشند، ارائه نمی گردد.

خدماتی به عشایری که کوچ نکرده اند ارائه نمی گردد

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرانجام شهریورماه تقویم کوچ عشایر از منطقه ها سردسیر به گرمسیر بود، گفت: تا به امروز 90 درصد عشایر استان به منطقه ها گرمسیر و قشلاقی کوچ نموده اند.

یحیی حسین پور اضافه کرد: کوچ عشایر استان از اواخر شهریورماه شروع شد و بیشتر مقصد عشایر کوچرو به سمت استان خوزستان است و عشایری که تا به امروز اقدام به کوچ به سمت منطقه ها گرمسیر ننموده اند از برای تامین علوفه و خوراک دام خود از علوفه مزارع استفاده می نمایند و هیچ گونه خدمات از جمله آرد، علوفه و ارزاق بین عشایری که در زمان رسمی کوچ اقدام به کوچ ننموده باشند، ارائه نمی گردد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: از ابتدای زمان حضور عشایر در چهارمحال و بختیاری ماهانه بیش از یک هزار و 200 تن آرد یارانه ای بین آنان توزیع شد و هم اکنون توزیع ارزاق و آرد بین عشایر در منطقه ها گرمسیری انجام می گردد و تنها توزیع ارزاق بین عشایر درون کوچ داخل استان انجام می گردد.

حسین پور با اشاره به اینکه 25 هزار و 110 خانوار عشایری با جمعیتی بیش از 124 هزار و 173 نفر جمعیت در استان مستقر می شوند، گفت: عشایر چهارمحال و بختیاری در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می نمایند.

وی از عشایر خواست تا هر چه سریعتر منطقه ها سردسیر استان را ترک و اقدام به کوچ نمایند تا در صورت بروز بارش و یا افزایش سرما دچار مشکل نشوند و از بروز خسارت به عشایر جلوگیری گردد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه 22 هزار تن گوشت قرمز به وسیله عشایر استان فراوری می گردد، گفت: برای حمایت از فراوریات عشایر به خصوص حمایت از دامداری و دامپروری عشایر سال جاری بیش از 45 تن گوشت دام مازاد عشایر خریداری شد.

به گفته وی، هم اکنون عشایر استان بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک دارند که سالانه بیش از یک هزار تن پشم، 35هزار تن شیر در منطقه ها عشایری استان فراوری می گردد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه هفت میلیون لیتر نفت سفید و 370 هزار عدد سلیندر گاز بین خانواده های عشایری استان توزیع می گردد و برای بهینه سازی مصرف سوخت نیز سال جاری 985 دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان توزیع شد.

منبع: ایرنا

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1349

به "خدماتی به عشایری که کوچ نکرده اند ارائه نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدماتی به عشایری که کوچ نکرده اند ارائه نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید