داستان هایی از پیامبر را در چهره تو قبله هر شاعر است بخوانید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، انتشارات شهید کاظمی کتاب چهره تو قبله هر شاعر است اثر کمال السید را منتشر کرد.

داستان هایی از پیامبر را در چهره تو قبله هر شاعر است بخوانید

کتاب چهره تو قبله هر شاعر است اثر کمال السید با ترجمه حسین سیدی در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. در این اثر با داستان هایی از پیامبراکرم (ص) روبرو می شویم.

کمال السید از نویسندگانی است که او را با نوشته هایش درباره اهل بیت (ع) می شناسند. وی در این کتاب پیامبراکرم (ص) را به پاکیزگی به تصویر می کشد و از لحظه های دوران شیرین کودکی ایشان تا سختی های دوران رسالتش سخن به میان می آورد. حادثه های کمتر شنیده شده از پیامبر و جنگ های مهم تاریخ حیات ایشان با کفار از دیگر موضوعاتی است که در کتاب چهره تو قبله هر شاعر است به آن پرداخته می گردد.

در گزیده ای از متن کتاب می خوانیم:

عروس که باردار بود، از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی همسرش درحیرت فرو می رود، همان گونه که عبدالمطلب و مکیان ناباورانه خبر تلخ را می پذیرند. از عبدالله پنج شتر به میراث مانده است و گلۀ کوچکی از گوسفند وکنیزی به نام ام ایمن. ماه ها می گذرد و لحظۀ زایمان فرا می رسد تا نوۀ عبدالمطلب چشم به این دنیا بگشاید. سرور مکیان درخدمت کعبه بود که بدو خبر دادند؛ خبری که چشمه های محبت را در دلش جوشانید. پیرمرد نوه را در آغوش گرفت و فریاد زد: او را محمد نامیدم. این نام شگفت، در خانۀ مکیان سفر کرد. نامی زیبا، باحلاوت، همچون نغمه ای رؤیایی. بعضی پرسیدند: چرا عبدالمطلب نام پدران و نیاکانش را براو ننهاد؟ چرا محمد؟

و پیرمرد زمزمه کرد: تا در آسمان و زمین ستایش گردد! و این سان، تولد محمد با عام الفیل پیوند خورد. توفان زمستان عقب نشست و بهار در فصل بهار به دنیا آمد

خبرنگاران فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1235

به "داستان هایی از پیامبر را در چهره تو قبله هر شاعر است بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان هایی از پیامبر را در چهره تو قبله هر شاعر است بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید