درمان های خانگی برای درد پایین کمر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، درد کمر یک بیماری نورولوژیکی و عصبی است که حدود 50 تا 80 درصد آمریکاییها را گرفتار نموده است. درد می تواند در منطقه بالا و یا پایین کمر رخ دهد. مقاله زیر را بخوانید تا در خصوص درمان آن بیشتر بدانید.

درمان های خانگی برای درد پایین کمر

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

درد کمر یک بیماری نورولوژیکی و عصبی است که حدود 50 تا 80 درصد آمریکاییها را گرفتار نموده است. درد می تواند در منطقه بالا و یا پایین کمر رخ دهد. مقاله زیر را بخوانید تا در خصوص درمان آن بیشتر بدانید.

انجمن بین المللی مطالعه درد (IASP) درد را به این حالت تعریف نموده است : یک تجربه حسی و عاطفی ناخوشایند که با آسیب واقعی یا احتمالی بافت مرتبط است و یا از لحاظ چنین آسیبی توصیف می گردد. من نمی توانم چنین تعریفی را قبول کنم چون درد پایین کمر من، قطعاً یک تجربه دردناک است. من توصیه های مداومی را از خانواده، دوستان و پزشک خود دریافت کردم که ادعا می کردند از درد همیشگی کمر خلاص خواهم شد. من سعی نموده ام درمان های خانگی را امتحان کنم که احساس می کنم واقعاً موثر هستند. اما قبل از این که هر یک از این درمان ها را امتحان بکنید لطفاً با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید که آیا برای شما خوب است یا نه.

در بیشتر موارد، درد به خاطر آسیب عصب، ماهیچه و یا فقرات رخ می دهد. گاهی اوقات، هر مشکل، ناهنجاری و یا اختلال که بر ریه، قفسه سینه، کلیه، شکم و یا منطقه لگن خاصره تأثیر می گذارد ممکن است منجر به درد در پایین کمر گردد. افرادی که ساعت های طولانی در یک موقعیت می نشینند ممکن است از درد کمر رنج ببرند. بلند کردن بارهای سنگین، چاقی، ژست و حالت ضعیف، پوشیدن مکرر کفش های پاشنه بلند، سیگار کشیدن و دیگر دلایل مشابه ممکن است منجر به ایجاد درد در کمر شوند.

درمان درد پایین کمر :

اولین درمان استراحت است. شما باید با یک بالش زیر سرتان و بالشی دیگر زیر زانوهایتان روی کف زمین دراز بکشید. این کار به کم کردن فشار و وزن کمرتان یاری می نماید. باور کنید من این روش را امتحان نموده ام و آن را واقعاً موثر یافته ام. اگر تا حدی به خود استرس بدهید درد شما ممکن است بدتر گردد. در نتیجه به مدت 15 دقیقه یا بیشتر روی کمر خود دراز بکشید. دو بالش زیر زانوهایتان قرار دهید. بعد از مدتی بعضیزید و در اطراف حرکت کنید. بیش از 3 روز در تخت خواب استراحت نکنید.

ثانیاً هم چنین شما می توانید یک حالت دیگر را در همان شرایط امتحان کنید. روی کمر خود و با یک بالش زیر سر خود، روی کف زمین دراز بکشید. پاهای خود را روی جایگاه قرار دهید و زانوها و ران های خود را خم کنید. این حالت هم چنین به آزاد شدن فشار یاری می نماید.

روشی که من آن را روش گرما می نامم، درمانی است که من از مادرم یاد گرفته ام. اعمال گرما به منطقه دچار شده به کم شدن درد یاری می نماید. شما می توانید از بطری های آب داغ و یا بسته های گرمایی استفاده بکنید. گرما را حداقل به مدت 20 تا 30 دقیقه اعمال بکنید.

یکی از فامیل های دوست صمیمی من، ماساژور است که به من توصیه نموده است کمر خود را ماساژ بکنم. او گفت که از روغن های گیاهی برای منطقه آسیب دیده استفاده خواهد نمود و با استفاده از انگشت، کمر را ماساژ خواهد داد و سپس فشار را به آرامی افزایش خواهد داد. او تضمین کرد که ماساژ در عرض چند دقیقه درد را کم خواهد نمود و به رها شدن از تمام تنش و فشار و آسودن ماهیچه های دردناک یاری خواهد نمود. این کار وسوسه نماینده به نظر می رسد و من قصد دارم که آن را خیلی زود امتحان کنم!

شما می توانید از ورزش های یوگا برای درد کمر خود استفاده بکنید. حالت کبری، حالت اقاقیا، حالت گاو آهن، حالت پاهای بلند شده و یا حالت جسد را امتحان بکنید. آنها واقعاً در کم کردن درد مفید هستند. شنا کردن هم ایده خوبی است برای وقتی که شما از درد کمر رنج می برید. آن به تقویت ماهیچه های کمر و شکم شما یاری می نماید و آنها را کمتر مستعد آسیب می نماید. هم چنین وقتی شما به سبکی در آب شنا می کنید این کار یاری می نماید که فشار بدن را از کمر دردناک برای مدتی دور بکنید. در نتیجه، باعث آسودگی آن می گردد و درد و ناراحتی را کم می نماید.

من هم چنین بعضی تمرینات کششی را امتحان نموده ام. یک مورد وجود دارد که در آن شما صاف روی زمین دراز می کشید. سپس به آرامی پاهای خود را به طرف بالا بلند می کنید. آنها را تا جایی بلند کنید که راحت هستید. نفس خود را برای مدتی نگه دارید و سپس نفس بکشید. به آرامی به حالت اولیه برگردید. اگر شما در طول این ورزش هر گونه دردی را احساس کردید، فوراً آن را متوقف کنید.

روی کمر خود دراز بکشید و به آرامی دستان خود را دور از بدنتان قرار دهید. پاهای خود را کنار هم قرار دهید. نفس عمیق بکشید و روی پایین کمر خود تمرکز کنید. به آرامی پاهای خود را به سمت راست برگردانید و هم زمان سر خود را به سمت چپ بچرخانید. این شرایط را برای مدتی نگه دارید و نفس های عمیق بکشید. به آرامی به حالت اولیه برگردید. فرآیند را دوباره تکرار کنید. اگر هیچ گونه دردی احساس نکردید این تمرین را 10 دفعه روی هر طرف خود انجام دهید. اگر دردی احساس کردید فوراً تمرین را متوقف کنید.

اگر روی پایین کمر خود، احساس ورم می کنید می توانید بسته یخ را امتحان بکنید. منطقه تحت تأثیر را به مدت 7 تا 10 دقیقه با بسته یخ ماساژ دهید. این کار به کاهش تنش و فشار ماهیچه یاری خواهد نمود. برای تسکین درد کمر، مخلوطی از یک لیوان آب گرم را با یک قاشق سوپ خوری عسل بیاشامید. عصاره یک لیمو با کمی نمک باید دو بار در روز مصرف گردد تا به کاهش درد یاری کند.

مادر بزرگ من به طور پیوسته به استفاده از تولسی کادا (جوشانده) سفارش می کرد. تولسی ملکه گیاهان است و از هزاران سال پیش در هندوستان، برگهای مقدس نعناع به اسم مرهم شفا بخش فکر، بدن و روح شناخته می شوند. ده برگ نعناع را در یک فنجان آب بجوشانید. به جوشاندن ادامه دهید تا این که آن به شربت تبدیل گردد. به هنگام جوشیدن کمی نمک اضافه بکنید. این کادا (جوشانده) را یک بار یا دو بار در روز برای تسکین موثر درد کمر شدید بخورید.

درمان خانگی رایج دیگر استفاده از سیب زمینی خرد شده است. سیب زمینی را پوست بکنید و به صورت مربع هایی ببرید و آب پز کنید. تکه های آب پز شده را له و خمیر کنید و وقتی سرد شد روی کمر خود بمالید. از بانداژ برای نگه داشتن سیب زمینی به مدت یک ساعت روی کمرتان استفاده بکنید.

تمام جوهای دو سر می توانند پخته شوند تا با سرکه خمیر شوند. خمیر گرم را برای تسکین درد، روی کمر خود بمالید. شما هم چنین می توانید از برگهای کلم استفاده بکنید. برگهای کلم را در شیر بجوشانید تا این که یک مخلوط ژل مانند به دست آید. مخلوط را روی پارچه ای بمالید و به صورت گرم استفاده بکنید. بگذارید به مدت یک شبانه روز بماند تا درد آرام گردد.

شما می توانید 5 حبه فلفل، 5 میخک و 1 گرم پودر زنجبیل خشک را به فنجان چای روزانه خود اضافه بکنید. من فنجان چای مخصوص خود را روزی دو بار می نوشم.

جذب ویتامین C را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. میزان زیادی میوه های مرکبات، گوجه فرنگی و توت فرنگی بخورید. هم چنین جذب غذاهای غنی از کلسیم خود را، به ویژه خانم ها، افزایش دهید. کلسیم به تقویت استخوان ها یاری می نماید چون خانم ها بیشتر مستعد پوکی استخوان هستند.

این درمانها ممکن است به شما یاری نمایند که به طور موقت و یا دائمی از دست درد خلاص شوید. درد کمر هرگز نباید سرسری گرفته گردد و با کمی مراقبت درست می توان از درد مداوم و دائمی دور ماند.

توصیه هایی برای جلوگیری از درد پایین کمر :

وقتی خم می شوید تا چیزی را بلند کنید از خم کردن ران ها و یا زانوهایتان خودداری بکنید. به جای آن چمباتمه بزنید و شیء را تا نزدیکی بدن خود بلند بکنید. کمر خود را صاف نگه دارید و بدن خود را بلند بکنید. سعی کنید بدن خود را خیلی پیچ و تاب ندهید.

وقتی چیز سنگینی را حرکت می دهید آن را هل دهید و به سمت خود نکشید.

از پاشنه هایی که بیش از یک اینچ بلندی دارند اجتناب بکنید. تا جایی که ممکن است از کفش های تخت استفاده بکنید.

اگر کار شما طوری است که باید ساعت های طولانی بنشینید و یا رانندگی بکنید، به مدت چند دقیقه استراحت بکنید و وقفه داشته باشید و کمر خود را صاف بکنید و نرمش دهید.

وقتی به مدت خیلی زیادی می ایستید یکی از پاهای خود را روی چهار پایه کم ارتفاعی استراحت دهید. از هر 15 دقیقه پای خود را عوض کنید.

حالت و شرایط درست را تمام اوقات حفظ بکنید - گوش ها، شانه ها و ران ها باید در یک خط صاف باشند، سر بالا و شکم داخل باشد. ژست صحیح همواره به شما یاری می نماید که از کمر دردهای مکرر دور بمانید و هم چنین به شما یاری خواهد نمود تا تیز به نظر برسید.

اگر درد ادامه پیدا کرد و یا غیر قابل تحمل شد لطفا با یک پزشک مشورت بکنید. من خودم خیلی از این درمان ها را امتحان نموده ام - بعضی از آنها خیلی موثر بودند. شما می توانید آنها را تحت نظر پزشکی مناسب امتحان بکنید کسی که می داند آن ممکن است فقط برای شما مناسب باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1026

به "درمان های خانگی برای درد پایین کمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای درد پایین کمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید