دستور پخت آسون کوفته سوخاری ، غذایی متفاوت برای عاشقان سوخاری

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کوفته سوخاری یک ظاهر با ریشه ایتالیایی است که از ترکیب گوشت چرخ نموده و مواد اولیه متنوع دیگری به دست می آید. اگر در پی دستور غذاهای نو هستید طرز تهیه این کوفته خوشمزه آسان و سریع است و هم با فر و هم بدون فر می توان آن را تهیه کرد. در این مقاله از در به آموزش طرز تهیه کوفته سوخاری به چند روش می پردازیم و نکات مهم در طبخ این غذا و فوت و فن های خوشمزه تر شدن این کوفته سوخاری را خواهیم گفت.

دستور پخت آسون کوفته سوخاری ، غذایی متفاوت برای عاشقان سوخاری

مواد لازم برای تهیه کوفته برنجی سوخاری با گوشت و برنج

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
گوشت چرخ نموده400 گرم
برنج ایرانی2 لیوان فرانسوی دسته دار
پودر پیاز1 قاشق چای خوری
پودر سیر1 قاشق چای خوری
جعفری100 گرم
تخم مرغ2 عدد
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن سرخ کردنیبه میزان کافی
آرد سوخاری1 لیوان فرانسوی دسته دار
سس دلخواهبرای سس کوفته سوخاری

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه: 1 ساعت

زمان لازم برای پخت کوفته سوخاری: 20 دقیقه

مراحل طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری

کوفته سوخاری یک غذای بین المللی محسوب می گردد که یک تفاوت اصلی با انواع کوفته مثل کوفته تبریزی دارد و آن هم این است که این کوفته خوشمزه بدون سس درست می گردد و البته سوخاری می گردد.

مرحله اول: برنج را بپزید

در مرحله اول از طرز تهیه کوفته سوخاری باید برنج را که از قبل با آب و نمک خیسانده اید بپزید. یک قابلمه با سایز مناسب روی حرارت قرار دهید و وقتی آب به جوش آمد برنج را داخل آن بریزید و اجازه دهید خوب بپزد. برنج باید تا حدی بپزد که حالتی کاملا چسبنده پیدا کند و به اصطلاح شفته باشد. بعد از پختن برنج آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک گردد.

می توانید برای تهیه انواع برنج به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: مایه کوفته را آماده کنید

در فاصله ای که برنج خنک گردد، سبزی جعفری را بشویید. بعد از شستن جعفری ها آن را به صورت ریز و ساطوری خرد کنید. سپس گوشت چرخ نموده، برنج پخته شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به ترکیب گوشت و جعفری اضافه کنید. مواد را کاملا ورز دهید تا یک مایه یکدست با بافتی کاملا منسجم به دست آید. مایه کوفته را برای یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

می توانید برای تهیه گوشت چرخ نموده و انواع ادویه غذا به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: کوفته ها را آماده کنید

بعد از گذشت حدود یک ساعت مواد کوفته را از یخچال بیرون آورید. برای هر کوفته، به مقدار یک گردو از مایه کوفته را بردارید و آن را گلوله کنید و کنار بگذارید. این کار را تا تمام شدن تمام مواد کوفته انجام دهید.

مرحله چهارم: مواد سوخاری را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری بعد از آنکه تمام مواد کوفته را به شکل گلوله در آورید، در یک ظرف نسبتا بزرگ آرد سوخاری را بریزید. آرد سوخاری را با میزانی نمک، پودر سیر () و پودر پیاز () ترکیب کنید.

یک ظرف دیگر بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید. تخم مرغ ها را با چنگال هم بزنید تا یکدست شوند و از حالت لختگی دربیایند.

می توانید برای تهیه آرد سوخاری، پودر سیر، پودر پیاز و تخم مرغ به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله پنجم: کوفته های سوخاری را آماده کنید

کوفته های برنجی را که آماده کردید یک بار در تخم مرغ و یک بار در آرد سوخاری بغلتانید. برای آنکه مطمئن شوید تمام قسمت های کوفته آغشته به آرد سوخاری شده اند این عمل را برای هر کوفته دو مرتبه تکرار کنید.

مرحله ششم: کوفته سوخاری را سرخ کنید

یک ماهیتابه با سایز مناسب را با میزان کافی از روغن پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا کاملا داغ شوند. توجه داشته باشید که سایز تابه و میزان روغن باید به صورتی باشد که کوفته ها هنگام سرخ شدن در روغن غوطه ور بمانند. بعد از اطمینان از داغ شدن روغن، کوفته هایی را که به آرد سوخاری آغشته کردید در روغن سرخ کنید.

می توانید برای تهیه انواع روغن سرخ کردنی به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله آخر: کوفته برنجی سوخاری را سرو کنید

کوفته های سوخاری را بعد از سرخ شدن روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافه شان گرفته گردد. کوفته سوخاری خوشمزه با گوشت چرخ نموده و برنج شما آماده است. می توانید آن را با جعفری خرد شده و سس کچاپ به عنوان غذا یا پیش غذا در سفره های نهار و شام خود سرو کنید.

می توانید برای تهیه انواع سس به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

طرز تهیه کوفته سوخاری به روش های دیگر

روش تهیه کوفته سیب زمینی سوخاری

کوفته سوخاری را می توان با سیب زمینی نیز تهیه کرد. در این روش از پخت کوفته سوخاری برنج را باید از ترکیب مواد اولیه حذف کنید و به جای آن برای این میزان مواد در رسپی بالا، 3 عدد سیب زمینی بزرگ داشته باشید. سیب زمینی ها را به خوبی بشویید، پوست بگیرید و کاملا بپزید.

بعد از آنکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند باید با گوشتکوب و یا چنگال به آن را صورت پوره دربیاورید. می توانید برای لطیف تر شدن پوره سیب زمینی یک قالب کره به آن اضافه کنید. بقیه مراحل که شامل ترکیب سیب زمینی با دیگر مواد و شکل دادن کوفته و آغشته کردن آنها به پودر سوخاری و در نهایت سرخ کردن کوفته های سیب زمینی سوخاری است مطابق دستور پخت بالا تکرار می گردد.

روش تهیه کوفته سوخاری پنیری

اگر می خواهید کوفته سوخاری که طبخ می کنید شبیه ترین حالتش به مدل ایتالیایی آن باشد باید از پنیر موزارلا درطبخ آن استفاده گردد که در این صورت کوفته آرانچینی خواهید داشت.

برای داشتن یک کوفته سوخاری پنیری کافی است موادی را که برای شکل دادن کوفته برمی دارید در کف دست صاف کنید و یک تکه از پنیر موزارلا را داخل آن قرار دهید، سپس آن را ببندید و گرد کنید.

در مرحله نهایی کوفته های سوخاری را به همراه پنیر موزارلا در روغن داغ سرخ کنید. برای مطالعه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

روش تهیه کوفته سوخاری بدون فر

از آنجایی که تهیه و طبخ کوفته سوخاری به روغن زیادی احتیاج دارد بعضی از افراد به علت پرهیز غذایی و استفاده کم از روغن در رژیم غذایی خود ترجیح می دهند به سراغ طبخ این غذا نروند. اما کوفته سوخاری را می توان به راحتی در فر تهیه کرد. طبخ این غذا در فر باعث می گردد مصرف روغن آن کاهش یابد در نتیجه غذای سالم تری به دست خواهد آمد.

برای درست کردن کوفته سوخاری در فر، فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس کف سینی فر یک کاغذ روغنی بیندازید و کوفته های آغشته به آرد سوخاری را روی آن بچینید. با یک ظرف اسپری روی کوفته ها کمی روغن اسپری کنید. کوفته ها را در فر قرار دهید. بعد از حدود بیست دقیقه و زمانی که رنگ سطح بیرونی کوفته طلایی رنگ شد، کوفته های سوخاری آماده هستند.

نکات مهم در طرز تهیه کوفته سوخاری خوشمزه و لذیذ

  • برای آنکه گوشت چرخ نموده استفاده شده در کوفته به خوبی پخته گردد، بهتر است مقدار های کوفته ها را کوچک انتخاب کنید و روی حرارت میانه سرخ کنید تا مواد داخل کوفته مغزپخت شوند.
  • بنا به ذائقه خود می توانید از ادویه های دیگر مانند ادویه پیتزا، فلفل قرمز و … و سبزی های معطر دیگر در تهیه کوفته سوخاری بهره ببرید.
  • برای سرخ کردن کوفته ها روغن حتما باید داغ داغ و فراوان باشد. به این ترتیب کوفته به تابه نمی چسبد و روغن کمتری هم به خود جذب می نماید.
  • کوفته های سوخاری حتما باید در روغن داغ غوطه ور شوند در غیر این صورت به طور یکدست سرخ نمی شوند و ظاهر خوبی پیدا نخواهند کرد.
  • می توانید به جای گوشت چرخ نموده قرمز از سینه مرغ چرخ شده یا بوقلمون چرخ نموده در تهیه کوفته سوخاری بهره ببرید.
  • کوفته هایی که با سینه مرغ درست می شوند، چون بدون چربی هستند به دست می چسبند؛ پس قبل از اینکه کوفته ها را شکل بدهید، دستتان را کمی چرب کنید و بعد کوفته ها را شکل بدهید.

فوت و فن های خوشمزه شدن کوفته سوخاری

آیا می توان گوشت را از ترکیب کوفته سوخاری حذف کرد؟

بله کسانی که رژیم گیاهخواری دارند یا به هرعلتی علاقه ای به استفاده از گوشت قرمز ندارند می توانند گوشت چرخ نموده را به طور کامل حذف یا سویا را جایگزین آن نمایند.

چرا کوفته های سوخاری در حین سرخ شدن وا می روند؟

  • اگر مواد کوفته را به خوبی ورز ندهید تا جایی که یکدست شوند، حین سرخ شدن ممکن است که وا بروند.
  • اگر نسبت ترکیب مواد متعادل نباشد نیز ممکن است باعث وا رفتن کوفته های سوخاری شوند.

محصولات مرتبط

دارچین 75گرمی سلفونی گلستان

34,500 تومان 34,900 تومان 1% تخفیف

زعفران یک گرمی نوین زعفران

169,900 تومان 230,000 تومان 26% تخفیف

ادویه زردچوبه پت 200 گرمی فامیلا

91,900 تومان 99,900 تومان 8% تخفیف

زعفران نیم گرمی نوین زعفران

99,900 تومان 132,000 تومان 24% تخفیف

پودر فلفل سیاه 150 گرمی فامیلا

107,900 تومان 117,900 تومان 8% تخفیف

سس مایونز موشکی 400 گرمی دلپذیر

60,900 تومان 62,000 تومان 2% تخفیف

آرد نخودچی 200 گرم ترخینه

52,900 تومان 53,800 تومان 2% تخفیف

آرد سوخاری 300 گرم ترخینه

47,900 تومان 48,300 تومان 1% تخفیف

آرد سوخاری حاوی ادویه 200 گرمی مارتین رشد

39,500 تومان 40,000 تومان 1% تخفیف

پودر سوخاری با ادویه 300 گرمی پنگوئن

55,900 تومان 66,500 تومان 16% تخفیف

روغن سرخ کردنی بدون پالم 1620 گرمی فامیلا

105,900 تومان 109,600 تومان 3% تخفیف

روغن سرخ کردنی بدون پالم 1620 گرمی غنچه

109,600 تومان

تخم مرغ 6عددی e سلنیوم طلقی پارسیرنگ

35,600 تومان

تخم مرغ 15عددی E سلنیوم طلقی پارسیرنگ

89,040 تومان

منبع: افق کوروش
انتشار: 3 مرداد 1403 بروزرسانی: 3 مرداد 1403 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1512

به "دستور پخت آسون کوفته سوخاری ، غذایی متفاوت برای عاشقان سوخاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پخت آسون کوفته سوخاری ، غذایی متفاوت برای عاشقان سوخاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید