دلایل لغو انتخابات فدراسیون دانشگاهی، استناد به مصوبات وزرای علوم و ورزش

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی نهادهای بالادستی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت ورزش و جونان به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مجمع انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی را لغو نموده است.

دلایل لغو انتخابات فدراسیون دانشگاهی، استناد به مصوبات وزرای علوم و ورزش

به گزارش خبرنگاران، قرار بر این بود که مجمع انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در تاریخ 19 اسفندماه امسال برگزار گردد اما در نهایت 10 اسفندماه امسال با شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی این فدراسیون اعلام شد که به جهت شیوع ویروس کرونا لغو و با توجه به تعطیلی دانشگاه های کشور و ضرورت حضور اعضای مجمع که در شرایط فعلی میسر نیست، انتخابات به زمان دیگری که متعاقبا اعلام خواهد شد موکول می گردد.

حال وزارت ورزش با اتخاذ موضع مخالف نسبت به این تصمیم در نامه ای که از سوی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان عضو هیئت رییسه مجمع انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به این فدراسیون ارسال شده است، ضمن ایراد بر لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به دلیل شیوع کرونا، خواهان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ مقرر شده است!

لازم به ذکر است فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی تصمیم لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی را با استناد به مصوبه ستاد سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز مصوبه وزارت ورزش و جوانان که از به تازگی از سوی منصور غلامی- وزیر علوم و مسعود سلطانی فر- وزیر ورزش ابلاغ شده، اتخاذ کرده است.

مصوبه ستاد سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

سوم اسفندماه امسال بود ستاد سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با هدف مطلع سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز دانشگاهی مصوباتی را در قالب بخشنامه به روسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ابلاغ کرد.

در بند 11 این مصوبه 21 بندی، آمده است: تا اطلاع بعدی، از برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و سمینارهایی که موجبات تردد و آمد و شد افراد را از مکان های دیگر فراهم می سازد، خودداری کرده و اجرای آنها به تعویق افتد.

مصوبات 7 بندی وزارت ورزش و جوانان

همچنین چهارم اسفندماه امسال بود که مسعود سلطانی فر-وزیر ورزش و جوانان در مصوبه ای 7 بندی اظهار داشت که : با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا و به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جلسات منعقده در ستاد پیشگیری مستقر در وزارت ورزش و جوانان ضرورت دارد، اجرای نکات مربوطه در دستور کار قرار گرفته و بدون هر گونه اغماض رعایت گردد.

در بند ششم این مصوبه 7 بندی آمده است: برگزاری تمام کلاس ها، دوره های آموزشی، کارگاه ها و نشست های مرتبط لغو می گردد.

علاوه بر این در هفتمین بند این مصوبه آمده است: مجددا تاکید می گردد که رعایت هر گونه سیاست یا تصمیمات ابلاغ شده توسط ستاد پیشگیری از کرونای کشور از زمان ابلاغ الزامی است و نیازی به استعلام به وسیله وزارتخانه ندارد.

رویکرد برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش علی رغم مصوبه وزیر!

با این وجود، درحالی که فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون را به جهت شیوع کرونا لغو کرده، معاون وزیر ورزش و جوانان در نامه ای خواهان برگزاری انتخابات در موعد مقرر (19 اسفندماه) شده است.

لازم به ذکر است معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان عضو هیئت رییسه نیز نماینده وزارت این وزارت خانه در مجمع انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و ریاست این مجمع نیز بر عهده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

نکته قابل تامل اینکه به تازگی علی رغم پافشاری های اجرا شده در نهایت رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران نیز لغو شد و باید این پرسش را بیان کرد که به چه علت وزارت ورزش و جوانان در حالی که حتی وزیر ورزش در مصوبه ای به لغو برگزاری تمام کلاس ها، دوره های آموزشی، کارگاه ها و نشست های مرتبط و رعایت هر گونه سیاست یا تصمیمات ابلاغ شده توسط ستاد پیشگیری از کرونای کشور تاکید کرده، خواهان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دانشگاهی شده است؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 20

به "دلایل لغو انتخابات فدراسیون دانشگاهی، استناد به مصوبات وزرای علوم و ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل لغو انتخابات فدراسیون دانشگاهی، استناد به مصوبات وزرای علوم و ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید