دنباله فیلم ترسناک یک مکان ساکت رکورددار دوران کرونا شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، فیلم ترسناک یک مکان ساکت: بخش 2 (A Quiet Place: Part II) این روزها در آمریکای شمالی سروصدای زیادی به پا نموده و پیروز شده رکوردهای فروش دوران کرونا را جابه جا کند.

دنباله فیلم ترسناک یک مکان ساکت رکورددار دوران کرونا شد

این محصول استودیوی پارامونت که دنباله قسمت اول یک مکان ساکت است و جان کرازینسکی کارگردان قسمت اول هم آن را جلوی دوربین برده است، آدینه گذشته به اولین فیلمی تبدیل شد که در دوران دنیاگیری کرونا پیروز شده داخل آمریکا از رکورد 100 میلیون دلار عبور کند.

دنباله فیلم ترسناک یک مکان ساکت، امیلی بلانت را دوباره در نقش اولین آبوت به کار گرفته و فرزندان او هم با بازی همان بازیگران فیلم اول در این اثر سینمایی حضور دارند. اما بازیگر نو این قسمت کیلین مورفی است که در نقش امت جلوی دوربین رفته. فیلم درباره خانواده ای است که باید در جهانی پساآخرالزمانی با وجود موجودات خطرناکی حساس به صدا اما کور زنده بمانند.

فیلم که هفتم خردادماه وارد چرخه اکران شد طی 15 روز به این رکورد دست یافت. یک مکان ساکت: بخش 2 در عین حال ظرف چهار روز اول اکران (در تعطیلات روز یادبود) هم پیروز شد بیش از 57 میلیون دلار بفروشد که از این نظر رکورددار دوران کرونا به شمار میرود.

پاول درگرابادیان تحلیلگر شرکت رسانه ای کام اسکور با اشاره به این رکورد به هالیوود ریپورتر گفت: عبور از فروش 100 میلیون دلاری زمانی یک مرحله بسیار عادی در چرخه اکران بود اما اگر به یک سال قبل برگردیم رسیدن به چنین رکوردی طی مدتی کوتاه برای صنعت سینما که به شدت دچار مشکل شده بود همانند خواب و خیال به نظر می رسید.

علاوه بر فیلم ترسناک یک مکان ساکت: بخش 2، فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong ) هم ظرف چند روز آینده به رقم فروش داخلی بیش از 100 میلیون دلار خواهد رسید اما این اتفاق برای فیلم آدام وینگارد تقریبا سه ماه زمان برد. این اثر سینمایی پیش از رسیدن به آخر هفته اخیر 99.4 میلیون دلار در آمریکا فروخته بود.

گرچه گودزیلا در برابر کونگ از نظر فروش جهانی با وجود دنیاگیری کرونا عملکرد بدی نداشته و در عین حال به اسم اثری شناخته می گردد که به سینماهای آمریکا رونق دوباره داد اما زمانی که اکران آن آغاز شد هنوز گیشه های آمریکای شاقتصادی به شکل کامل باز نشده و از بحران عبور ننموده بودند. در عین حال گودزیلا در برابر کونگ همانند تمام فیلم های سال 2021 استودیوی برادران وارنر هم زمان به وسیله سرویس استریمینگ اچ بی او مکس هم پخش شد که احتمالا تأثیراتی روی فروش آن داشته است.

فیلم سینمایی یک مکان ساکت: بخش 2 اکرانی کاملا کلاسیک را سپری نموده و تا 45 روز از آغاز اکران به وسیله پارامونت پلاس پخش نخواهد شد. پاول درگرابادیان تحلیلگر شرکت کام اسکور معتقد است عملکرد دنباله این فیلم ترسناک بار دیگر قدرت ژانر ترسناک و محبوبیت آن میان مخاطبان را یادآوری کرد: این عملکرد نه تنها قدرت ژانر ترسناک در جذب مخاطب را ثابت می نماید بلکه نشان می دهد شیوه پخش انحصاری از سالن های سینما به شکل غیرقابل انکاری بی رقیب است و می تواند آورده اقتصادی بزرگ و پاداش های بلند مدتی برای آثار سینمایی داشته باشد.

عملکرد یک مکان ساکت: بخش 2 آن قدر خوب بوده که ممکن است فیلم در سومین آخر هفته حضورش از نظر فروش با فروش افتتاحیه فیلم موزیکال در هایتس (In the Heights ) ساخته جان ام. چو از محصولات برادران وارنر، برابری کند یا حتی از فروش آن جلو بزند. پیش بینی شده هر دو اسم مذکور این آخر هفته تقریبا حدود 12 تا 13 میلیون دلار بفروشند.

به هر حال طبق آنچه طی هفته های گذشته اتفاق افتاده به نظر می رسد دو ژانر ترسناک و اکشن فعلا قادر بودند جان دوباره ای به باکس آفیس ببخشند و شرایط صنعت سینما را به سمت روزهای بهتر متمایل نمایند. پیش از این آخرین فیلمی که توانسته بود در آمریکای شاقتصادی از رکورد فروش داخلی 100 میلیون دلار عبور کند فیلم سینمایی سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog ) بود که اکران آن در سینما اواسط فوریه سال 2020 آغاز شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 914

به "دنباله فیلم ترسناک یک مکان ساکت رکورددار دوران کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنباله فیلم ترسناک یک مکان ساکت رکورددار دوران کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید