رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده پیروز بود، سفر هیأت ایرانی به اوکراین در هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون وزیر خارجه اوکراین با اعلام خبر موفقیت آمیز بودن رمزگشایی از جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده، گفت یک هیأت ایرانی هفته آینده به اوکراین سفر می نماید.

رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده پیروز بود، سفر هیأت ایرانی به اوکراین در هفته آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوژنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین امروز (آدینه) از اتمام فرایند رمزگشایی از جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی در ایران، اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس ینین در مصاحبه با شبکه رادیویی هرومادسک گفت: تمام اطلاعات از دو دستگاه ضبط کننده، بازیابی و رمزگشایی شده است. علی رغم آسیبی که به جداره بیرونی ضبط کننده ها رسیده، فرایند رمزگشایی موفقیت آمیز بود.

وی در ادامه شرح داد: تحقیقات فنی بلافاصله بعد از حادثه شروع شد و رمزگشایی [جعبه سیاه] یکی از مراحل آن است. اما نمی توان پیش بینی کرد که این تحقیقات چقدر طول می کشد.

وزیر خارجه اوکراین همچنین در صفحه توئیتر خود از سفر هیأت ایرانی به این کشور، برای مصاحبه با مقامات اوکراینی اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ینین در پیامی توئیتری نوشت: از تمام همکارانی که یاری کردند این لحظه نزدیک تر گردد، تشکر می کنم. جعبه های سیاه PS752 با موفقیت خوانده و رمزگشایی شد. متن استخراج شده، تداخل غیرقانونی با هواپیما را تایید می نماید.

هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین که 18 دی ماه سال گذشته از تهران راهی کی یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک نهاده شد و 176 سرنشین آن که اکثریت آن ها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

روز دوشنبه نیز ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از تصمیم ایران برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده به کشور فرانسه استقبال نموده بود.

استقبال زلنسکی از اقدام ایران در حالی است که وی پیشتر در اظهاراتی تهدیدآمیز، مدعی شده بود در صورتی که تهران به تعهدات خود در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی عمل نکند، کی یف به دادگاه های بین المللی رجوع می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 340

به "رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده پیروز بود، سفر هیأت ایرانی به اوکراین در هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده پیروز بود، سفر هیأت ایرانی به اوکراین در هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید