رژیم خیار، رژیم پیروز سلبریتی های خوش هیکل

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، اگر واقعاً می خواهید اندامی خوش فرم و موزون مثل بازیگران و خواننده های مشهور داشته باشید، از رژیم خیار غافل نشوید!

رژیم خیار، رژیم پیروز سلبریتی های خوش هیکل

رژیم خیار از آن رژیم های پرطرفداری است که معمولاً افراد مشهور و سلبریتی ها می گیرند. در این رژیم هیچ چیز خورده نمی گردد جز سالاد خیار!

از آنجا که خیار کالری خیلی کمی دارد پیروی از این رژیم می تواند منجر به کاهش سریع وزن گردد؛ حتی اگر آن را با سس مایونز یا خامه ترش ترکیب کنید. اما این را بدانید که رژیم خیار قرار نیست یک برنامه غذایی طولانی مدت باشد و علت آن هم کاملاً موجه است: با رژیم خیار کالرهای کافی برای کسب انرژی نخواهید داشت و به علت کمبود مواد مغذی در این ماده غذایی نمی توان به مدت زیادی سلامت خود را با این رژیم حفظ کرد.

اصول رژیم خیار

رژیم خیار افراد مشهوری مانند بازیگران، خوانندگان، هنرمندان و غیره بدین روش است که باید به مدت یک هفته سه بار در روز سالاد خیار بخورید. این سالاد از سه عدد خیار و 2 قاشق غذاخوری سس مایونز یا خامه ترش به همراه کمی شوید، جعفری یا ریحان تشکیل شده است. اگر در فضای اینترنت هم جست وجو کنید، رژیم های متنوع دیگری تحت عنوان رژیم خیار پیدا خواهید کرد. در بعضی از این رژیم ها به شما اجازه داده می گردد تا آنجا که جا دارید خیار بخورید تا بتوانید این رژیم کم کالری را تحمل کنید. بعضی از آنها هم به همراه هر وعده غذا صرف می شوند. از آنجا که رژیم خیار سلبریتی ها یک برنامه غذایی خاص است، ارزش غذایی مواد مغذی در این رژیم باید به دقت محاسبه گردد.

نگرانی از دریافت کالری کم!

اگر روزانه 3 عدد خیار با چاشنی خامه ترش بخورید، 543 کالری دریافت خواهید کرد. اگر هم مرتباً سس مایونز با آن ترکیب کنید در نهایت 969 کالری در روز کسب می کنید. خوردن 1200 تا 1300 کالری در روز کم در نظر گرفته می گردد. رژیمی که کالری خیلی کمی دارد و بیش از 800 کالری نیست احتیاج به نظارت دقیق متخصص تغذیه و کارشناس سلامت دارد. عوارض جانبی رژیمی که خیلی کم کالری است شامل خستگی، یبوست، حالت تهوع، اسهال و ایجاد سنگ صفراوی می گردد. یکی دیگر از عوارض جانبی چنین رژیم هایی بازگشت دوباره وزن آنهایی است که رژیم کم کالری می گیرند و مدتی بعد به شیوه خوردن طبیعی خود بازمی گردند.

مواد مغذی سالاد خیار

وقتی ارزش غذایی روزانه بر حسب 2 هزار کالری در رژیم هر روز برآورد می گردد، یک خیار کمتر از 10 درصد از بیشترین مواد مغذی را دارد. از آنجا که در این سالاد از 3 عدد خیار استفاده می گردد، 12 درصد از ارزش غذایی روزانه را زینک (روی) و حداقل 15 درصد از آن را کلسیم، آهن، ویتامین ب6 و فولات تشکیل می دهد. بعلاوه، 30 درصد از ارزش غذایی روزانه برای منیزیم و پتاسیم و به جامانده 100 درصد برای ویتامین K (کا) صرف می گردد. این سالاد 12 درصد از ارزش غذایی روزانه را به پروتئین و 18 درصد از آن را به فیبر اختصاص می دهد. خامه ترش پرچرب 5 گرم چربی به هر وعده سالاد اضافه می نماید و سس مایونز 21 گرم چربی. این سالاد یکی از منابع غذایی خوب از نظر مواد مغذی است اما اگر شما رژیم غذایی خود را محدود به سالادی می کنید که حاوی 3 خیار است ممکن است همه مواد غذایی مورد احتیاج بدنتان تأمین نگردد.

کاهش وزن با خیار

خیار شما را در کوشش های کاهش وزنتان تنها نمی گذارد و به شما یاری می نماید وزن سالمی داشته باشید زیرا کالری خیلی کمی دارد. اما فقط این نیست! 95 درصد از خیار را آب تشکیل می دهد که حجمش را بدون افزودن کالری زیاد می نماید. در واقع حجمی است که بیشترش از آب تشکیل شده است. هر چه بیشتر خیار بخورید، بیشتر احساس سیری می کنید و بیشتر به اهداف کاهش وزن خود نزدیک می شوید و در جهت رژیم خود باقی می مانید. با همین هدف می توانید به برنامه کاهش وزن یک هفته ای خود با یاری رژیم خیار بچسبید و حتی اگر خیلی سفت و سخت هم رژیم خیار را دنبال نکنید و گاهی اوقات ناپرهیزی کنید، باز هم کاهش وزن خواهید داشت. در این رژیم می توانید از یک وعده غذای کم سدیم با هر نوع ماده غذایی نیز در کنار سالادتان بهره ببرید تا هم مواد مغذی بدنتان تأمین گردد و هم غذا برایتان راضی کننده تر و دلچسب تر باشد.

منبع: فوت و فن / ehow.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1311

به "رژیم خیار، رژیم پیروز سلبریتی های خوش هیکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم خیار، رژیم پیروز سلبریتی های خوش هیکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید