زلال ترین آب کره زمین را در کجا می توان دید؟ ، معرفی 5 منطقه برای عاشقان غواصی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، هفتاد و یک درصد از سیاره ما پوشیده از آب است، از اقیانوس ها گرفته تا دریاچه ها و از کوهستان گرفته تا دره ها. با گذشت زمان، نام و مرز آن تغییر کرده است تا منعکس کننده وقایع سیاسی، جغرافیایی و تاریخی باشد.

زلال ترین آب کره زمین را در کجا می توان دید؟ ، معرفی 5 منطقه برای عاشقان غواصی

خبرنگاران - آنچه تغییر نکرده است، توانایی این دریاچه ها، تالاب ها و خلیج های طبیعی در ایجاد حس آرامش و شگفتی در بازدید کنندگان است. از فی فی در تایلند گرفته تا دریاچه تاهو در ایالات متحده، آبی ترین و زلال ترین آبها در هرجای سیاره زمین را در لیست زیر ببینید.

1. بورا بورا، پلی نزی فرانسه

بورا بورا که محل اقامتی بسیار مجلل در پایه های بالای آب است، گردشگران را از سراسر کره زمین به خود جلب می کند که می خواهند از آبهای زلال و فیروزه ای چشم نواز آن لذت ببرند. شن و ماسه سفید و ظریف اطراف این جزیره به شدت شفافیت و رنگ آن را به خود اختصاص داده است. غواصی، تماشای دلفین و نهنگ یا مسافرت دریایی در غروب آفتاب، از راه های لذت بردن از آب های خیره کننده این بهشت است.

2. جزیره سگ، پاناما

جزیره سگ یکی از جزایر سن بلاس در سواحل شمالی پاناما است. اینجا توسط سگ ها اشغال نشده و نباید شما را از دیدن منصرف کند. این دریاچه دارای تمیزترین آب در جهان است و آن را به یک مقصد عالی برای غواصی تبدیل کرده است. یکی از بارزترین ویژگی های این جزیره غرق شدن کشتی های قدیمی در سواحل آن است که در صورت غواصی، کاملاً واضح دیده می شوند.

3. دریاچه پنج گل، چین

دریاچه پنج گل بخشی از دره جیوژایگو، یکی از ذخایر طبیعی و پارک های ملی چین است. وضوح این دریاچه کم عمق به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که تنه های درختان زیادی را که در آن افتاده اند، مشاهده کنند. این دریاچه به دلیل چشمه آب گرم زیر آن در زمستان یخ نمی زند، بنابراین می توانید در تمام طول سال از آن بازدید کنید.

4. فی فی، تایلند

جزایر فی فی از دو جزیره بزرگ (کو فی فی دون و کو فی فی له) و همچنین چندین جزیره کوچکتر تشکیل شده است و عمدتاً به دلیل آب های باورنکردنی زلال، سواحل ماسه سفید و پوشش گیاهی سرسبز شناخته شده است. بد نیست بدانید فیلم محبوب ساحل، با حضور لئوناردو دی کاپریو، در کو فی فی له فیلمبرداری شد.

5. کایوس کوچینوس، هندوراس

کایوس کوچینوس (متشکل از دو جزیره کوچک و بیش از ده جزیره کوچک مرجانی) توسط دولت هندوراس محافظت می شود و محدودیت ماهیگیری تجاری و همچنین ایجاد هتل و استراحتگاه را دارد که به ظاهر بکر آب کمک کرده است. این جزایر میزبان بهترین مکان غواصی در جهان است و فقط با قایق قابل دسترسی است.

منبع : matador network/

منبع: چمدان
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 537

به "زلال ترین آب کره زمین را در کجا می توان دید؟ ، معرفی 5 منطقه برای عاشقان غواصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلال ترین آب کره زمین را در کجا می توان دید؟ ، معرفی 5 منطقه برای عاشقان غواصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید