زیباترین جاهای دیدنی استرالیا - بخش اول (تور استرالیا)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، صخره های قرمز زنگ، جنگل های سرسبز و سواحل شنی سفید و حتی یک دریاچه صورتی، سرزمین استرالیا را همچون یک رنگین کمان نموده است. استرالیا، دارای پهنه گسترده ای است و در این میان، زیبایی های طبیعی زیادی به چشم می خورند.

زیباترین جاهای دیدنی استرالیا - بخش اول (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاهای تماشای استرالیا را به شما معرفی کنیم.

بندر سیدنی

Sydney Harbour, Sydney, New South Wales

شهر سیدنی، یکی از زیباترین بندرهای طبیعی در دنیا به شمار می رود. این شهر دارای 240 کیلومتر خط ساحلی است. در این خط ساحلی، خلیج های زیبا و محلات بسیار دلنشینی وجود دارند. در کنار این زیبایی های طبیعی نیز چشم انداز های ساخته دست بشر وجود دارند. از جمله این موارد می توان به خانه اپرای سیدنی و باغ گیاه شناسی سلطنتی اشاره نمود.

جنگل بارانی دینتری

Daintree Rainforest, Queensland

جنگل بارانی دینتری، یک جنگل تماشایی و سرسبز است. این جنگل، قدیمی ترین جنگل بارانی در دنیا به شمار می رود و قدمت آن به حدود 180 میلیون سال می رسد. این بهشت سرسبز و گسترده، بیش از 660 گونه حیوانی، 230 گونه پروانه و بیش از 2800 گونه گیاه را در خود جای داده است. قدم زدن در کنار رودخانه دینتری نیز از جمله کارهایی است که باید انجام داد.

جزیره کانگورو

Kangaroo Island, South Australia

در خارج از شبه جزیره فلیوریو، جزیره ناهموار و صخره ای کانگورو واقع شده است. این جزیره یکی از بهترین مکان ها در استرالیا به شمار می رود که در آن می توان به تماشای حیات وحش بومی نشست. به لطف منزوی بودن این جزیره،گیاهان متنوعی در درون جنگل هایش و خط ساحلی آن رشد نموده اند. این جزیره در کنار خطوط ساحلی صخره ای خود دارای ساحل های شنی زیادی است.

جاده گریت اوشن

Great Ocean Road, Victoria

جاده گریت اوشن بیش از 243 کیلومتر طول دارد و از ویکتوریا تا استرالیای جنوبی ادامه دارد. در طی این راستا، بعضی از زیباترین و تماشایی ترین چشم انداز ها ساحلی به چشم می خورند. ساحل بلز، یکی از مشهورترین سواحل استرالیا، در امتداد این جاده واقع شده است. در طی این جاده، سواحل شنی بسیار زیبا، سواحل صخره ای، صخره های بسیار بزرگ، جنگل های زیبا و شهرهای ساحلی چشم نوازی قرار دارند. این راستا بعلاوه دارای حیات وحشی بسیار غنی است که از جمله حیوانات پیرامون آن می توان به کانگورو و کوالاها اشاره نمود.

ساختمان مجلس

Parliament House, Canberra, Australian Capital Territory

ساختمان مجلس استرالیا یکی از تماشایی ترین سازه ها در این کشور به شمار می رود. این ساختمان در کاپیتال هیل واقع شده و برای اولین بار در سال 1988 میلادی افتتاح شده بود. این ساختمان به عنوان یکی از بازترین ساختمان های مجلس در دنیا طراحی شده است. این کار به معنای آن بوده تا دسترسی مردم و تاثیر عام را بر روی نمایندگان این مجلس بگذارد. نمای بیرونی این ساختمان بیانگر آغاز باستانی کشور استرالیا است.

صخره زیر آبی نینگالو

Ningaloo Reef, Western Australia

صخره زیر ابی نینگالو، بزرگترین صخره زیرآبی و آب سنگ دنیا به شمار می رود. این صخره بسیار نزدیک به ساحل واقع شده است و از همان ساحل می توان به این صخره دسترسی داشت و با غواصی در زیر آب، نقاط مختلف آن را مورد آنالیز قرار داد. خلیج فیروزه ای در پارک ملی کیپ رینج نیز بهترین مکان برای غواصی در کنار این صخره زیر آبی محسوب می گردد. یکی از ویژگی های این صخره زیر آبی، وجود سفر ماهی و کوسه نهنگ های بزرگی است که می توانید در کنار آن ها به شنا بپردازید.

بندر آرتور

Port Arthur, Tasmania

این سکونتگاه مخوف در شبه جزیره تاسمان که برای محکومین بوده است، حس و حالی مخوف و ترسناک دارد. این بندر در ابتدا به عنوان یک ایستگاه کوچک چوب و الوار در سال 1830 میلادی افتتاح شده بود. پس از آن نیز به یک تبعیدگاه تبدیل شده بود. امروزه، بندر آرتور یکی از مکان های تاریخی و مهم استرالیا به شمار می رود و در سال 2010 میلادی به عنوان میراث یونسکو به ثبت رسیده است.

جزیره فریزر

Kgari (Fraser Island), Queensland

جزیره فریزر که در لیست یونسکو به ثبت رسیده است، به عنوان بزرگترین جزیره شنی دنیا شناخته می گردد. این جزیره حدود 122 کیلومتر طول دارد. این جزیره علاوه بر داشتن خط ساحلی بسیار طولانی و بعلاوه تل ماسه های بسیار بزرگ، تنها نقطه ای است که در آن، جنگل های بارانی در درون شن رشد نموده اند. در نقاط مختلف این جزیره نیز بیش از 100 دریاچه وجود دارد که رنگ آبی درخشان آن ها، تضاد زیبایی با شن های سفید اطرافشان دارند.

پارک ملی اولورو کاتا جوتا

Uluṟu-Kata Tjuṯa National Park, Northern Territory

تماشای غروب عسلی رنگ آفتاب در پارک ملی اولورو از جمله بهترین کارهایی است که باید در کشور استرالیا انجام داد. با این حال، جدای از غروب آفتاب، در هر زمان که از این مکان تماشا کنید، شاهد یک صخره شنی قرمز رنگ خواهید بود که واقعا تماشایی و مجذوب کننده به نظر می رسد. عظمت، زیبایی و حس معنوی این مکان، آن را به یک چشم انداز بسیار برجسته تبدیل نموده است.

جزیره برانی

Bruny Island, Tasmania

جزیره برانی در فاصله کوتاهی از خط ساحلی جنوب شرقی تاسمانیا قرار گرفته است. این جزیره کوچک وحشی، دارای چشم انداز های تماشای و خارق العاده است. صخره های سر به فلک کشیده، غارها و پشته های دریایی این مکان، بهشتی برای زندگی دریایی محسوب می شوند. اگر شانس با شما یار باشد، ممکن است در این جزیره شاهد کوچک ترین نوع پنگوئن در دنیا باشید. این جزیره به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم می گردد و یک باریکه بلند آن ها را به یکدیگر متصل نموده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1315

به "زیباترین جاهای دیدنی استرالیا - بخش اول (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاهای دیدنی استرالیا - بخش اول (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید