سابقه ومدیریت داورزنی را زیرسوال بردند، با کلامتان یک آدم را کشتید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران در تعطیلات نوروز 99 بود که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگویی بدون اینکه نامی از کسی ببرد، محمد وکیلی را متهم به کتک زدن بازیکنان نوجوان کرد. این اقدام با واکنش بسیاری از بازیکنان پیشین تیم والیبال نوجوانان ایران همراه شد.

سابقه ومدیریت داورزنی را زیرسوال بردند، با کلامتان یک آدم را کشتید

محمد وکیلی در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به این اظهار نظر رئیس فدراسیون والیبال گفت: جریانی در کار بود و افرادی به دنبال سود و منفعت خود بودند اما هرگز تصور نمی کردند من با چنین حمایتی از سوی مردم و بازیکنان روبرو شوم. نمی دانم چرا چنین رفتاری با من کردند! درست نبود، به پست سرمربیگری نچسبیده بودم و حتی در مصاحبه های خود اعلام نموده بودم هرکسی جایگزین من گردد هرکاری بتوانم برای یاری به تیم ملی انجام خواهم داد.

ناجوانمردانه کنار گذاشتن درد آور است

سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان که عنوان قهرمانی دنیا را در کارنامه دارد تاکید نمود: پیش از این اتفاقات تصمیم به رفتن گرفته بودم اما اینگونه ناجوانمردانه قصد کنار گذاشتنت را داشته باشند درد آور است. این یک بدعت برای ورزش کشور خواهد بود. حدود 30-40 در این کار بوده ام و از ابتدا هم مخالفانی داشتم. این رفتار درست نبود. نباید اینگونه رسانه ای می شد. افرادی که باعث و بانی این اتفاقات شدند بدانند به هدفشان نخواهند رسید چرا که ورزش روح جوانمردی سالم می خواهد و وجدان بیدار مردم این را ثابت کرد.

حمایت بازیکن خط خورده از لیست

وی با اشاره به حمایت مردم و بازیکنان اضافه کرد: 5 مدال دنیای در کارنامه دارم اما حمایت خودجوش مردم بهترین حس را به من داد، اینکه تنها نیستم و این برایم بسیار با ارزش بود. حتی فرهاد قائمی که حدود 13 سال پیش شاگردم بود به این موضوع واکنش نشان داد یا حتی بازیکنی که نفر 14-15 لیست بود و از تیم خط خورد در پستی گفت در حقش پدری کردم. بازیکنی که از تیم خط خورده است نباید اینگونه از من حمایت کند اما لطف خدا شامل حال من شد.

دانش آموزم امروز رئیس فدراسیون کشتی است

وکیلی در ادامه گفت: هرکاری کردم وظیفه ام بوده، فرزندان مردم نزد من امانت بودند و وجدانم راحت است که هرکاری از دستم بر آمده انجام داده ام. علیرضا دبیر دانش آموزم بوده و امروز رئیس فدراسیون کشتی است، کامرانی دیگر دانش آموزم، کاپیتان تیم ملی بسکتبال است. از اینها بپرسید از معلم خود چه خاطراتی دارید؟ این تاریخ است. اگر نسبت به جایگزینم در تیم نوجوانان واکشنی نشان می دادم شاید این رفتارها طبیعی بود اما هیچ اعتراضی نداشتم. از داورزنی توقع داشتم اگر مسئله ای هست ابتدا باخودم صحبت می کرد و اگر نمی توانستم دفاع کنم اینگونه رسانه می کرد. ای کاش داورزنی اعلام می کرد وکیلی را از نظر فنی قبول ندارد، این خیلی بهتر بود. با کلامتان یک آدم را کشتید.

راه رسم کنار گذاشتن اینگونه نیست

وی تاکید نمود: زمانیکه داورزنی گفت به دنبال جایگزین برایم است دلخور شدم که پس از سال ها زحمت کشیدن و مقام قهرمانی، سومی و پنجمی در دنیا اینگونه کنارم گذاشت اما گفتم حق رئیس است که سرمربی انتخاب کند ولی راه و رسمش این نبود. تخمی که اینگونه در جامعه ورزش کاشته گردد بعداً گریبانگیر خیلی ها خواهد شد.

سابقه و مدیریت داورزنی هم زیر سوال بردند

وکیلی با اشاره غیر مستقیم به مخالفانش گفت: کسانی که برای جایگزینی ام نامزد هستند زورشان نمی رسد. منظورم ترکاشوند، محمودی و … نیست اینها شاگردان من بودند. سعید معروف، محمود افشار دوست، مهدی بازارگرد و… همه شاگردانم بودند. کسانی که اینگونه رفتار می نمایند نمی توانند نان بازوی خود را بخورند. حتی به داورزنی هم ظلم کردند، سابقه و مدیریت داورزنی را زیر سوال بردند. با داورزنی 13 سال در یک محل کار کردیم مگر می گردد نداند. شاید دلیل تمام این اتفاقات در آینده معین گردد.

حمایت مردم و بازیکنان عظیم ترین مدال بود

وی ادامه داد: به وفاداری بازیکنانم افتخار می کنم. 5 مدال دنیای یک طرف، حمایت مردم و بازیکنان عظیم ترین مدال برایم بود. حمایت خودجوش از دل مردم بود. یک نفر از کویر برایم پیغامی فرستاد که نام مرا در شن های کویر نوشت که ما قدردان زحمات شما هستیم. تمام اینها برایم ارزشمند است. خدا مرا دوست دارد که دامی که برایم پهن نموده بودند به خودشان برگشت. خدا بهترین جوابگو برای امثال آنها است. چاهی برایم کندند اما در آینده متوجه می شوند که خودشان رو سیاه شدند. این شرایط بسیار خطرناک است که برای پست و مقام اینگونه چنگ در صورت هم می کشند. برای نهال والیبال زحمات بسیاری کشیده شده است.

خستگی بر تنم ماند

وکیلی تاکید نمود: بالاخره دستشان رو می گردد مگر اینکه کنار بکشند. پس از این همه سال زحمت خستگی بر تنم ماند و تنها مهربانی مردم و بازیکنان برایم باقی ماند. مزد کوشش هایم را از مردم، بازیکنان و خانواده هایشان گرفتم. در آینده همه چیز روشن خواهد شد.

داورزنی گفت منظورم شما نبودید

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از این اظهار نظر با داورزنی مصاحبهیی داشته اید گفتک بله با ایشان صحبت کردم. تاکید نمودند که منظور مستقیمش بنده نبودم و منظورم تیم بوده است. من هم گفتم وظیفه من است که باید از این تیم و اعضای کادر فنی و مربیانش دفاع کنم. هر توهینی شده وظیفه من است که دفاع کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 101

به "سابقه ومدیریت داورزنی را زیرسوال بردند، با کلامتان یک آدم را کشتید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سابقه ومدیریت داورزنی را زیرسوال بردند، با کلامتان یک آدم را کشتید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید