سازمان جهانی گردشگری: کرونا گردشگری را تا سال 2013 به عقب می راند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ارزیابی های نو سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد عواقب ناشی از کروناویروس می تواند گردشگری را هفت سال عقب براند.

سازمان جهانی گردشگری: کرونا گردشگری را تا سال 2013 به عقب می راند

سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) ارزیابی تازه از اثر احتاقتصادی کووید 19 بر گردشگری دنیای منتشر نموده است. با توجه به اعمال محدودیت های بی سابقه برای سفر در کشورهای مختلف دنیا، این نهاد تخصصی گردشگری وابسته به سازمان ملل پیش بینی می نماید که سفرهای بین المللی در سال 2020 تا 20 الی 30 درصد در مقایسه با آمارهای 2019 کاهش یابد.

سازمان دنیای گردشگری روی این نکته پافشاری می نماید که این آمار و ارقام مبتنی بر تازهترین تحولات روی داده در سطح دنیای است و نظر به اینکه جامعه دنیای با چالش های اقتصادی و اجتماعی بی سابقه ای دست وپنجه نرم می نماید، لازم است دست اندرکاران صنعت گردشگری با در نظر گرفتن ماهیت به شدت نامعلوم بحران کنونی، در تفسیر آمار تازه جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

با وجود سقوط پیش بینی نشده صنعت گردشگری و تجربه رکودی با این شدت را می توان به معنی کاهش 300 الی 450 میلیارد دلاری در عایدیهای بین المللی گردشگری دانست که حدودا یک سوم از 1.5 تریلیون دلار عایدی حاصل در سال 2019 است. با در نظر گرفتن روندهای گذشته بازار، این پیش بینی بدان معنا است که کروناویروس، ارزشی را که صنعت گردشگری طی پنج الی هفت سال به دست آورده است را از بین خواهد برد. سازمان گردشگری دنیای با اشاره به این موضوع یادآوری می نماید که در سال 2009، عایدیهای گردشگری بین المللی در اثر بحران اقتصادی دنیای تا چهار درصد و به خاطر شیوع ویروس سارس در سال 2003 تنها 0.4 درصد کاهش پیدا کرد.

زوراب پولولیکاشویلی (Zurab Pololikashvili)، دبیر کل سازمان دنیای گردشگری، می گوید:

در میان تمامی بخش های اقتصادی، گردشگری یکی از سخت ترین ضربه ها را خورده است.

با این حال، [دست اندرکاران صنعت] گردشگری نیز دست در دست دیگران، به عنوان اولین و مهم ترین اولویت خود به رفع کردن این شرایط اضطراری و حاد بهداشتی یاری می نمایند و در عین حال، همگی با همکاری یکدیگر کوشش می نمایند تا از اثر این بحران، به ویژه در بخش اشتغال، بکاهند.

[آن ها بعلاوه] از اقدامات گسترده تر برای بازیابی از شرایط کنونی به وسیله ایجاد مشاغل و رفاه اقتصادی در سرتاسر دنیا حمایت می نمایند.

پولولیکاشویلی این نکته را نیز می افزاید که با وجود اینکه هنوز زمان برای انجام ارزیابی کامل از تاثیر احتاقتصادی کووید 19 روی گردشگری خیلی زود است، آشکار است که میلیون ها شغل در این بخش در معرض خطر حذف قرار گرفته اند. حدود 80 درصد از کل مشاغل گردشگری را شرکت های کوچک و میانه تشکیل می دهند.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1228

به "سازمان جهانی گردشگری: کرونا گردشگری را تا سال 2013 به عقب می راند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی گردشگری: کرونا گردشگری را تا سال 2013 به عقب می راند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید