سقوط آزاد سرمایه گذاری چین در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، میزان سرمایه گذاری چین در آمریکا به کمترین سطح خود از سال 2008 رسید.

سقوط آزاد سرمایه گذاری چین در آمریکا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از فاکس بیزینس، با افزایش تنش های تجاری بین دو اقتصاد نخست دنیا، به نظر می رسد روابط اقتصادی دو طرف نیز تحت تاثیر قرار گرفته است؛ به گونه ای که چین در سال گذشته پایین ترین میزان سرمایه گذاری یک دهه اخیر را در آمریکا داشت. موسسه مشاورین رادیوم در گزارشی اعلام نموده است که میزان سرمایه گذاری چین در آمریکا از 5.4 میلیارد دلار در سال 2018 به تنها 5 میلیارد دلار در سال 2019 رسید.

این میزان سرمایه گذاری شامل سرمایه گذاری های اقتصادی نظیر خرید سهام و اوراق قرضه نمی گردد. این موسسه همچنین اعلام نموده است در سه ماهه نخست سال جاری چین تنها 200 میلیون دلار در آمریکا سرمایه گذاری نموده که از زمان بحران سال 2008 بی سابقه است.

از سوی دیگر اما میزان سرمایه گذاری آمریکا در چین فرایند صعودی خود را حفظ نموده و از 13 میلیارد دلار در سال 2018 به 14 میلیارد دلار در 2019 افزایش پیدا نموده است. بخش بزرگی از این سرمایه مربوط به افتتاح خط فراوری خودروسازی تسلا در شهر شانگهای بوده است.

در ماه های اخیر آمریکا با متهم کردن چین به رفتار ناعادلانه مدعی شده است مقامات این کشور شرکت های آمریکایی را مجبور به انتقال فناوری می نمایند و قوانین مالکیت معنوی را رعایت نمی نمایند. همچنین جنگ تجاری بین دو طرف با وجود رسیدن به فاز نخست توافق به قوت خود باقی مانده است و 360 میلیارد دلار از محصولات وارداتی آمریکا از چین مشمول تعرفه هستند.

به گفته بعضی کارشناسان با توجه به اختلافات طرفین بر سر شیوع ویروس کرونا باید منتظر متشنج تر شدن روابط دو کشور در ماه های آینده باشیم. پیشتر دونالد ترامپ مدعی شده بود شواهدی در دست دارد که نشان می دهد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به دنیا درز نموده و تهدید کرد که تعرفه های بیشتری روی محصولات چینی وضع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 196

به "سقوط آزاد سرمایه گذاری چین در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد سرمایه گذاری چین در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید