سیروس عسگری ناگفته های خود از سه سال حصر در آمریکا را بازگو می نماید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سیروس عسگری استاد دانشگاه شریف که 14 خرداد سال جاری از بند آمریکایی ها رهایی یافت، ناگفته های سه سال حصر در آمریکا را امشب روایت می نماید.

سیروس عسگری ناگفته های خود از سه سال حصر در آمریکا را بازگو می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف امشب در مصاحبهیی زنده و مجازی، داستان پرماجرای خود از بازداشت در آمریکا تا بازگشت به ایران را روایت می نماید.

این مصاحبه امشب، 10 تیرماه ساعت 21 به وسیله لینک HTTPS://LAHZENEGAR.COM/MEETDRASGARI/LIVE پخش خواهد شد و علاقه مندان می توانند بدون محدودیت در آن شرکت نمایند.این برنامه توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. همچنین قابل ذکر است که یکی از وکلای دکتر عسگری در دادگاه فدرال در این مصاحبه حضور دارد.

سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف اول تیر ماه 96 در حالی که با ویزای توریستی به همراه همسرش به آمریکا رفته بود توسط FBI دستگیر شد، اتهام او سرقت اسرار تجاری، انتقال اسرار تجاری به وسیله ایمیل و تخلف در اخذ ویزا عنوان شد.

در حالی که پس از یک نبرد حقوقی دو و نیم ساله، دادگاه بر برائت وی از هر گونه اتهامی رای داد، اما در اقدامی غیرمنتظره دکتر عسگری بلافاصله توسط مامورین اداره مهاجرت بازداشت و زندانی شد.

پس از شش ماه تحمل شرایط سخت زندان که پس از آن به ویروس کرونا مبتلا شد، نهایتا 14 خرداد سال جاری پا به خاک ایران گذاشت. بازگشت ایشان به کشور به عنوان پیش شرط تبادل زندانیان آمریکایی و ایرانی مباحثی را به دنبال داشت.

عسگری و یکی از وکلای او در دادگاه فدرال در مصاحبهی زنده امشب به شفاف سازی درباره موضوعات مرتبط با این ماجرا می پردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 293

به "سیروس عسگری ناگفته های خود از سه سال حصر در آمریکا را بازگو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیروس عسگری ناگفته های خود از سه سال حصر در آمریکا را بازگو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید