شرکت های حاشیه ای بیشتر از باشگاه ها از فوتبال ایران درآمد دارند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا زنوزی مطلق ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: ساختار لیگ ما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با ساختار لیگ های آلمان، انگلیس، فرانسه و اسپانیا یکسان نیست. کسانی که درگیر فوتبال هستند را نباید با یک بیماری که معلوم نیست آخر و عاقبتش چه چیزی می گردد، درگیر کنیم.

شرکت های حاشیه ای بیشتر از باشگاه ها از فوتبال ایران درآمد دارند

وی در مورد نامه مشترک چهار باشگاه به وزیر ورزش و جوانان، گفت: چهار باشگاه خصوصی لیگ برتر که این نامه را امضا نموده اند، دستشان به دهنشان می رسد؛ ولی حرفمان به خاطر تمامی هموطنان و جوانانی است که در این کشور فوتبال بازی می نمایند و درگیر فوتبال هستند و به همین دلیل، با برگزاری مسابقات مخالفت می کنیم.

زنوزی با تأکید بر اینکه چهار باشگاه تراکتور، ماشین سازی، شهر خودرو و نساجی می توانند هزینه تیم هایشان را پرداخت نمایند، عنوان نمود: تیم یک شهر دور افتاده در دسته یک از نظر امکانات، هتل و هواپیما نمی توانند از نظر سخت افزاری، پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند؛ آنان هم هموطن ما هستند.

وی که با شبکه سه سیما صحبت می کرد، در واکنش به بعضی اظهارنظرها در مورد اینکه جام جهانی در پیش است، گفت: رقابت های المپیک فعلاً تعلیق شده و برگزاری جام جهانی هم هنوز تعیین نشده است. چنین استدلال هایی خوب نیست مثلاً فوتبال را با کارخانجاتی که دو ماه و نیم است فعالیتشان متوقف شده و یا ایرلاین هایی که چهار ماه است تعطیل شده اند، مقایسه می نمایند.

زنوزی مطلق با بیان اینکه صنعت فوتبال هنوز در ایران بازدهی ندارد، گفت: شرکت هایی در حاشیه فوتبال ایران ایجاد شده اند که سود و درآمد بیشتری نسبت به باشگاه ها دارند.

وی با تأکید بر اینکه درآمد باشگاه های اروپایی را باشگاه های ایرانی ندارند، گفت: پیشنهاد می کنم طی آنالیز های لازم، تعیین نمایند کدام باشگاه ها می توانند مسائل سخت افزاری و مورد احتیاج برای عملیاتی کردن پروتکل ها را اجرا نمایند؛ چرا که بعضی از باشگاه های شهرستانی اصلاً نمی توانند پروتکل های بهداشتی را به طور کامل اجرا نمایند.

زنوزی در مورد بعضی فشارها برای برگزاری بازی ها، گفت: یکسری شرکت ها که از حاشیه فوتبال امرار معاش می نمایند، با لابی ها و رسانه هایشان برای برگزاری مسابقات فشار می آورند. معتقدم فوتبال احتیاج مبرم مردم نیست و بیشتر به عنوان یک تفریح مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه فوتبال ما هنوز به صنعت تبدیل نشده است، اعلام کرد: ما فقط اسم لیگ برترمان را از انگلیس برداشته ایم، نه سیستم آن را؛ چه کسی هزینه و درآمدهای فدراسیون فوتبال را حسابرسی نموده و آن را کنترل می نماید؟ فراموش نکنیم که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نماینده باشگاه ها هستند نه ما نماینده آنان! هر موقع منافع آقایان لطمه می خورد، پشت فیفا قایم می شوند و هر موقع هم که احتیاج باشد، از اهداف ملی صحبت می نمایند. مثلاً گاهاً در مقابل بعضی قوانین کشوری می گویند که ما نهاد غیردولتی هستیم و اگر این کار را انجام دهیم، از سوی فیفا تعلیق می شویم.

زنوزی در سرانجام، در رابطه با نامه چهار باشگاه خصوصی به وزیر ورزش، گفت: هر چهار باشگاه روی تمامی موارد این بیانیه پافشاری می نمایند و پای آن چیزی که نوشته ایم، هستیم و تأکید می کنم که مسئله ای از بابت مسائل اقتصادی و اجرای پروتکل ها هم نداریم، اما فراموش نکنیم که تعدادی از باشگاه های شهرستانی لیگ یک نمی توانند این پروتکل را اجرا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 229

به "شرکت های حاشیه ای بیشتر از باشگاه ها از فوتبال ایران درآمد دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های حاشیه ای بیشتر از باشگاه ها از فوتبال ایران درآمد دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید