فرودگاه شارل دوگل پاریس

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

فرودگاه شارل دوگل پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

پاریس پرطرفدارترین مقصد جهانگردی جهانست و سالانه میلیون ها جهانگرد به این شهر سفر می نمایند. از آنجایی که بسیاری از جهانگردان با استفاده از هواپیما و طی کردن راستاهای طولانی به این شهر سفر می نمایند، پس فرودگاه پاریس نیز اهمیت بالایی در رونق جهانگردی این شهر دارد. بنابراین بر آن شدیم تا اطلاعاتی در خصوص فرودگاه شارل دوگل پاریس در اختیارتان بگذاریم تا با یکی از بهترین و عظیم ترین فرودگاه های جهان آشنا شوید. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

شارل دوگل در کدام جهت جغرافیایی پاریس قرار گرفته است؟

اطلاعات جالب در خصوص فرودگاه شارل دوگل پاریس

امکانات موجود در فرودگاه شارل دوگل پاریس

شارل دوگل در کدام جهت جغرافیایی پاریس قرار گرفته است؟

فرودگاه شارل دوگل پاریس با نام اصلی ((aeroport paris-charles-de-gaulle از فرودگاه های اصلی و مهم پاریس به شمار می رود که عنوان عظیم ترین فرودگاه فرانسه را نیز یدک می کشد. احداث این فرودگاه از سال 1966 شروع شد که خیلی زود در همان زمان ها فعالیت خود را نیز شروع کرد. در سال 1974 نام فرودگاه برای ادای احترام به رهبر جنبش مقاومت فرانسه در جنگ جهانی دوم و رییس جمهور این کشور، به شارل دوگل تغییر یافت.

این فرودگاه 25 کیلومتر با پاریس فاصله دارد و در شمال شرقی آن واقع شده است. تا به امروز چندین هزار مسافر در این فرودگاه جابجا شده اند و تعداد پروازهای آن در طول یک سال گاهی به بیش از چندین میلیون پرواز می رسد. در گزارش منتشر شده از سازمان هوایی، فرودگاه شارل دوگل به عنوان یکی از مهمترین و شلوغ ترین مراکز هوانوردی انتخاب شده است.

بیراه نیست که فرودگاه شارل دوگل را در لیست جاذبه های جهانگردی پاریس قرار دهیم چرا که نام آن در میان سه رتبه برتر مراکز هواپیمایی می درخشد و این مسئله میزان اهمیت آن را به نمایش می گذارد.

این فرودگاه در فضایی به وسعت تقریبی 33 کیلومترمربع ساخت شده است و از شش جهت به مناطق معروفی که در حومه پاریس قرار دارند متصل است. همه ساله برای جذب بیشتر جهانگردان و مسافران به این فرودگاه، بودجه های زیادی در نظر گرفته می گردد. از مهمترین هزینه هایی که در جهت رفاه حال مسافران فرودگاه شارل دوگل در نظر گرفته می گردد، می توان به حمل و نقل این فرودگاه اشاره نمود. مسافران به راحتی می توانند با هر یک از وسایل نقلیه چون اتوبوس، تاکسی، مترو و قطارهای سریع السیر به نقاط مختلف پاریس رفته و یا در کمترین زمان ممکن خود را به مرکز شهر پاریس برسانند.

البته باید خاطرشان کرد که ارزان ترین راه رسیدن به شهر استفاده از مترو یا اتوبوس است که هر کدام تعرفه متفاوتی دارند و در هر ساعتی از شبانه روز مسافران را به مقاصد مختلف جابجا می نمایند.

مترو فرودگاه شارل دوگل به صورت اختصاصی در اختیار مسافران است که سابقه طولانی نیز در زمینه مسافربری دارد و روزانه به هزاران هزار مسافر سرویس می دهد. با استفاده از تابلوهای راهنمای موجود در محیط فرودگاه به راحتی می توانید راستا منتهی به مترو فرودگاه شارل دوگل را پیدا کنید و پس از خرید بلیت به نقاط مورد نظر خود بروید.

اطلاعات جالب در خصوص فرودگاه شارل دوگل پاریس

 این فرودگاه دو اسم دارد، بعضی از مردم فرودگاه شارل دوگل را به نام رواسی ((roissy نیز می شناسند.

 فرودگاه شارل دوگل علاوه بر اینکه عظیم ترین فرودگاه پاریس در زمینه جابجایی مسافر است، به عنوان دومین فرودگاه اروپا در زمینه باربری نیز شناخته می گردد.

 از میان تمام ایرلاین هایی که در این فرودگاه رفت و آمد دارند می توان به دلتا ایرلاینز، ایکس ایرویز فرانسه، ای اس ال، ایرلاینز فرانسه، ایزی جت، ویولینگ و غیره اشاره نمود. تنها دو هواپیمای ماهان ایر و ایر فرانس نیز از فرودگاه شارل دوگل به فرودگاه امام خمینی پرواز دارند.

 فرانسه برای یک سال تعداد پروازهای خود از این فرودگاه را 66 میلیون عدد ثبت کرد و به سبب آن رتبه 8 جهانی و رتبه 2 اروپا را به عنوان پرترددترین مرکز هوایی به دست آورد.

 باید بدانید که در فرودگاه شارل دوگل باید مجوز داشته باشید تا بتوانید از هواپیماها و فضای فرودگاه عکاسی کنید! ممنوعیت عکاسی قبلاً در این فرودگاه اعمال نشده بود، حتی در سال 2004 فیلمی جالب هم در فضای این فرودگاه ساخته شد که اثر استیون اسپیلبرگ است. جالب تر اینکه این فیلم داستان زندگی مردی ایرانی به نام مهران کریمی ناصری است که 18 سال تمام در گوشه ای از سالن فرودگاه زندگی می کرد.

موزه لوور فرانسه؛ عظیم ترین موزه جهان

تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس

امکانات موجود در فرودگاه شال دوگل پاریس

در این فرودگاه به راحتی می توانید در هر ترمینالی که هستید رستوران ها و کافه های مختلفی پیدا کنید. علاوه بر این برای شارژ وسایل الکترونیکی چون موبایل نیز مکان های مخصوصی تعبیه شده است.

برای رفاه حال مسافران و صرفه جویی در وقتشان، خدمات متنوعی جهت check in در نظر گرفته شده است. علاوه بر اینکه در فرودگاه شارل دوگل check in به صورت سلف سرویس است و با استفاده از ماشین یا کیوسک های مخصوص انجام می گردد، می توان با استفاده از وب سایت هر شرکت هواپیمایی check in را به صورت آنلاین نیز انجام داد. مرکزی به نام مرکز Vip نیز وجود دارد که خدمات شخصی ارائه داده و فضایی آرام و دل نشین را فراهم می نماید، اگر به این قسمت بروید تمامی خدمات بازرسی، check in، تحویل بار و کنترل پاسپورت توسط کارکنان این بخش برایتان انجام خواهد شد.

از مهمترین مزیت های این فرودگاه اولویت دادن به سالمندان و معلولین است، کسانی که کم توان هستند به راحتی می توانند مراحل بازرسی خود را انجام داده و تمامی مراحل ورود و خروج خود اعم از تحویل بار، کنترل پاسپورت و check in را با یاری و حمایت کارکنان فرودگاه شارل دوگل انجام دهند. حتی اگر توان جسمی و حرکتی این افراد کم باشد در صورتیکه از قبل با فرودگاه تماس بگیرند و مشکل خود را اطلاع دهند، هنگام ورود فردی به یاری آنها می رود.

این یاری رسانی و اولویت دهی تا حدی است که برای افراد معلول جایگاه های مخصوص در نظر گرفته شده و پارکینگ مخصوص دارند. سالن مخصوص افراد کم شنوا هم وجود دارد که در آن می توانند از وسیله یاری شنوایی استفاده نمایند. در تمامی ترمینال های فرودگاه شارل دوگل به غیر از ترمینال 2G و ترمینال 3، نمازخانه برای تمامی ادیان موجود است که می توانند به راز و احتیاج بپردازند. برای اطلاع یافتن از تمامی امکانات و راه های دسترسی به آنها نیز می توانید اپلیکیشن مای ایرپورت یا مای وی را نصب کنید و هدایت های لازم را دریافت نمایید.

برای مطرح کردن هرگونه پرسش درزمینه های مختلف، یا پیگیری اشیای گمشده و مسائل پیش آمده می توانید با شماره تماس 0033170363950 تماس حاصل فرمایید یا اینکه به آدرس سایت Aeroportsdeparis.fr مراجعه کنید. سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

منبع: ققنوس
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 486

به "فرودگاه شارل دوگل پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه شارل دوگل پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید