فریز کردن برگ مو و 5 روش دیگر نگهداری برگ مو

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شاید خیلی از شما راههای مختلفی را برای فریز کردن برگ مو امتحان کرده باشید. ولی در نهایت با تغییر رنگ دادن برگ مو روبرو شده اید. البته این راه فریز کردن برای کسانی که در ایران هستند مناسب است. چون دوستانی که در خارج از کشور هستند هیچ مسئله ای ندارند و بهترین نوع برگ موهای عربی در تمامی مارکتها همه وقت سال موجود است.

فریز کردن برگ مو و 5 روش دیگر نگهداری برگ مو

فریز کردن برگ مو

نگهداری برگ مو در فریزر : بعد از اینکه برگ موها را شسته و خشک کردید دسته دسته کرده و داخل کیسه فریزر یا ظرف هم اندازه برگها گذاشته و درون فریزر نگهداری کنید بهتر است درون ظرفهای مخصوص فریزر گذاشته تا بعد از اینکه یخ زد نشکند و خرد نشوند و هم اینکه قبل از مصرف از فریزر در آورده و دست نمی زنیم تا یخشان باز گردد و نرم گردد.

سایر روش های نگهداری برگ مو

1. نگهداری برگ مو در بطری پلاستیکی

بطری نوشابه یا آب معدنی را بشوئید و بعد از آن که از خشک بودن آن مطمئن شدید برگ های تازه ای که خریداری کرده یا چیده اید را بعد از شستن داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن برود، بعد چند برگ را روی هم قرار داده و به آرامی شروع به لوله کردن آن ها کنید. بعد از لوله کردن، آن ها را داخل بطری انداخته و با استفاده از نی یا چوب باریک آن ها را جابجا کنید تا جا برای برگ های بعدی باز گردد. این کار را ادامه دهید تا بطری کاملا از برگ پر گردد. بطری را در جای خنک نگهداری کنید تا وقتی که قصد درست کردن دلمه را داشتید با بریدن بطری برگ مو را خارج کرده و دست به کار شوید.

2. دستورالعمل نگهداری برگ مو در فریزر با روش بلانچ کردن

برگ ها را زیر آب سرد روان بشوئید. داخل کتری آب را جوش بیاورید و روی برگ هایی که داخل قابلمه یا کاسه قرار داده اید بریزید تا کاملا سطح آن ها را بپوشاند و بگذارید دو دقیقه بماند.

می توانید در قابلمه آب را بجوشانید، گاز را خاموش کنید و بعد برگ ها را به آن اضافه کرده و دو دقیقه یا تا زمانیکه کمی نرم گردد صبر کنید. با کمک انبر، برگ ها را از آب جوش درآورید و به کاسه ای از آب و یخ منتقل کنید، بعد از آنکه سرد شدند آن ها را در آبکش بریزید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند. برگ های بلانچ شده را داخل کیسه فریزر یا ظرف های فریزری قرار داده و فریز کنید. با استفاده از این روش کیفیت وتازگی برگ ها به خوبی حفظ می گردد.

3. طرز تهیه کنسرو برگ مو

ابتدا برگهای مو را شسته و چند دسته می کنیم بعد برگها را مثل رولت می پیچیم و داخل شیشه می گذاریم تا زمانی که شیشه پرگردد و پیچیدن برگها به این خاطره که در شیشه بتوانیم برگهای زیادی جا بدهیم بعد آب را جوشانده و نمک را ریخته و خنک کرده و روی برگها می ریزیم تا شیشه ها پر گردد و درب شیشه ها را می بندیم.

بعد در یک قابلمه بزرگ که پر از آب کردیم و آب را به جوش آوردیم شیشه ها را قرار می دهیم و به مدت 15 دقیقه شیشه های محتوی برگها را می جوشانیم سپس شیشه ها را از داخل قابلمه در آورده و می گذاریم تا سرد شوند بعد در جای دلخواه و در هر دمایی به مدت خیلی طولانی نگه می داریم.

ارتفاع قابلمه باید به گونه ای باشد که هنگام قرار دادن شیشه ها در قابلمه، آب روی درب شیشه ها را بگیرد.

4. خشک کردن برگ مو

علاوه بر فریز کردن برگ مو، خشک کردن آن نیز متدوال است. ابتدا برگهای تازه و بزرگ مو را بشویید و دسته بندی کرده و با یک سوزن نخ را از برگها رد می کنیم و از طرف دیگر در آورده و انتهای نخ را گره می زنیم و در زیر نور آفتاب آویزان می کنیم تا خشک گردد فرآیند خشک شدن چند روز طول می کشد و باید در این مدت اجازه ندهیم که روی برگ موها گرد و خاک بنشیند.

چنانچه توضیح داده ایم باید برگهای خشک شده را در یک مکان مناسب و به دور از رطوبت نگهداری کنید.زمان مصرف، این برگهای خشک را چند ساعت قبل از تهیه دلمه، در یک ظرف بزرگ آب ولرم خیس می کنیم.

5. نگهداری برگ مو در آب نمک

ابتدا برگها را شسته و دسته بندی می کنیم و درون قابلمه ای آب و نمک می ریزیم تا به جوش آید سپس اجازه می دهیم تا آب نمک خنک گردد بعد برگها را به صورت رولتی می پیچیم و در یک بطری نوشابه می اندازیم و به روی آنها آب نمک ریخته تا روی برگها را بگیرد. قبل از مصرف برای گرفته شدن شوری برگها آنها را در آب معمولی می اندازیم .

سخن آخر

با روش های گفته شده برای فریز کردن برگ مو و نگهداری برگ مو می توانید هر زمان که اراده کردید و در هر فصلی با استفاده از برگ های باکیفیت، دلمه برگ های خوشمزه درست کنید. پیشنهاد می کنیم دستور تهیه دلمه برگ انگور، فریز کردن کرفس و فریز کردن بامیه را نیز در انگیزه آموزش ببینید.

شما به چه روشی برگ مو را نگهداری می کنید؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 403

به "فریز کردن برگ مو و 5 روش دیگر نگهداری برگ مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریز کردن برگ مو و 5 روش دیگر نگهداری برگ مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید