بازسازی ویلا: بازسازی و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، بازسازی و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت است.

بازسازی ویلا: بازسازی و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت است

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فردین عینی در جلسه با اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت بازار تاریخی اردبیل، بازسازی و توسعه این بازار در اولویت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر نهادهای مرتبط واقع شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه نمود: در جلسه اخیر با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی مبلغ 8 میلیارد تومان در اختیار میراث فرهنگی قرار بدهد تا بازسازی بازار تاریخی اردبیل آغاز گردد.

او تاکید نمود: طبق اولویت و با توجه به مطالعات صورت گرفته با تزریق اعتبارات، بازسازی و توسعه سرای زنجیرچی در بازار اردبیل آغاز می گردد و پس از آن با انتها مطالعات که در مراحل آخر خود واقع شده است، به سراغ بخشهای دیگر بازار می رویم.

عینی با اشاره به اهمیت پیگیری بازاریان در خصوص بازسازی این مجموعه تاریخی بیان نمود: پیگیری بازاریان فرصتی برای ما است تا با پای کار آمدن سایر نهادها بتوانیم بازسازی و توسعه بازار را به جلو ببریم و در ادامه توسعه این محوطه به رونق بازار و تبدیل شدن آن به یک جاذبه گردشگری منجر خواهد شد.

سعید ایرانی جم، رئیس جامعه اصناف و بازاریان اردبیل نیز در این جلسه ضمن تبریک انتصاب فردین عینی به عنوان سرپرست معاونت میراث فرهنگی گفت: ضروری است که در رابطه با توسعه بازار تاریخی اردبیل برنامه راهبردی داشته باشیم تا اقدامات مورد احتیاج در این مجموعه به ترتیب اولویت انجام گردد و این مجموعه بیش از این آسیب نبیند.

ایرانی جم اضافه نمود: توسعه بازار اردبیل و سایر بناهای تاریخی استان موجب افزایش ماندگاری مسافر در استان و تبدیل شدن این بناها به جاذبه های گردشگری می گردد و امیدوارم با تامین اعتبارات قول داده شده، بازسازی و توسعه سرای زنجیرچی بزودی عملیاتی گردد و پس از آن سایر بخشهای بازار هم به ترتیب بازسازی شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1261

به "بازسازی ویلا: بازسازی و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: بازسازی و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید