مصرف این مکمل محبوب احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مطالعه نو محققان نشان می دهد مکمل محبوب ضدپیری که به عنوان نوعی ویتامین B 3 نیز معروف است، می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه و متاستاز مغز را افزایش دهد.

مصرف این مکمل محبوب احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد!

مطالعه نو محققان نشان می دهد مکمل محبوب ضدپیری، می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه و متاستاز مغز را افزایش دهد.

مطالعه نو محققان نشان می دهد مکمل محبوب ضدپیری که به عنوان نوعی ویتامین B 3 نیز معروف است، می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه و متاستاز مغز را افزایش دهد.

با وجودی که این مکمل دارویی به سلامت مغز، متابولیسم و موارد دیگر یاری می نماید و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، اما محققان براساس نتایج مطالعه اجرا شده، می گویند ممکن است این مکمل ضدپیری که نیکوتین آمید ریبوزید نام دارد و نوعی ویتامین B 3 است، احتمال ابتلا به سرطان سینه و متاستاز مغزی را افزایش دهد.

براساس مطالعه اجرا شده، سطوح بالای NR (نیکوتین آمید ریبوزید) که اغلب به عنوان مکمل ضد پیری شناخته می گردد، می تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد بالا ببرد.

این موضوع نه تنها احتمال افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد، بلکه براساس نتایج مطالعه و نظر محققان، حتی می تواند باعث توسعه سرطان تا مغز نیز گردد.

مکمل ضدپیری می تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد

بدیهی است مبارزه با سرطان، کار دشواری است و براساس داده های ارائه شده در این مطالعه که در نشریه Biosensors and Bioelectronics منتشر شده، این مکمل ضد پیری ممکن است خطر ابتلا به سرطان را به میزان ای افزایش دهد که مشکل ساز باشد.

نگاه کلی این است که ویتامین ها و مکمل ها برای سلامتی مفید هستند و تنها فواید مثبتی دارند. با این وجود، مطالعه نو نشان می دهد که این موضوع همیشه هم درست نیست و می تواند تأثیرات منفی نیز به همراه داشته باشد.

دانشمندان همیشه روی راه های نوی برای مبارزه با سرطان کار می نمایند و در پی راه هایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری هستند. مطالعه اخیر نشان می دهد که انجام آنالیز های دقیق حتی روی مکمل ها چقدر مهم و حیاتی است.

دانشمندان کماکان روی مکمل ها در حال اجرا مطالعات دیگری هستند و نتیجه ارائه شده در این مطالعه به این معنی نیست که باید مصرف چنین مکمل هایی متوقف گردد.

منبع:دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1375

به "مصرف این مکمل محبوب احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف این مکمل محبوب احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید