موبایل گیمر هستید؟ آپدیت نو ویندوز 11 شما را شگفت زده می نماید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مایکروسافت به تازگی و با تمرکز بر کاربرانی که موبایل گیمر هستند آپدیت جدیدی را برای ویندوز 11 عرضه نموده که قابلیت های جذابی هم به لطف آن به این سیستم عامل اضافه شده است.

موبایل گیمر هستید؟ آپدیت نو ویندوز 11 شما را شگفت زده می نماید

مایکروسافت وقتی که ویندوز 11 را رسما رونمایی کرد، یک خبر بسیار خوب هم به کاربران داد و آن هم این بود که این سیستم عامل از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی می نماید. بدین ترتیب کاربران دیگر نیازی نیست که برای اجرای اپ های اندرویدی روی کامپیوتر، در پی شبیه سازهای مختلف و پرحجم بگردند و به زحمت، یک اپ اندرویدی را روی آن اجرا نمایند.

البته که در نخستین دوره های عرضه ویندوز 11، بسیاری از اپلیکیشن ها برای این سیستم عامل در دسترس قرار نداشت. از طرفی اجرای آن ها هم با مشکل روبرو می شد. مایکروسافت به مرور زمان آن را آپدیت کرد و قابلیت های مختلفی را به آن اضافه نمود تا اینکه اکنون اندکی شرایط بهتر شده است. البته هنوز هم فهرست اپ های اندرویدی که روی سیستم عامل ویندوز 11 اجرا می شوند بسیار کوچک هست ولی با این حال شرکت ردموندی در کوشش است تا شرایط را هر بار بهتر از قبل کند.

مایکروسافت اخیرا و در راستای بهبود تجربه افراد موبایل گیمر در انجام بازی های موبایل روی کامپیوتر آپدیت جدیدی را هم برای ویندوز 11 عرضه کرد که به لطف آن، انجام بازی های اندرویدی روی این سیستم عامل بسیار لذت بخش تر خواهد شد. طبق اعلام مایکروسافت، نسخه 2206.40000.15.0 زیر سیستم ویندوز برای اندروید اکنون برای کاربران اینسایدر در کشور آمریکا منتشر و طی آن هم یک سری قابلیت مجذوب کننده و کاربری به ویندوز 11 اضافه شده است.

به صورت واضح تر اگر بخواهیم در رابطه با تغییرات انجام شده صحبت کنیم باید بگوییم اکنون کاربران می توانند بازی های اندرویدی را روی ویندوز 11 با تغییر کلیدهای جوی استیک به صفه کلید کامپیوتر تجربه نمایند. این تمام ماجرا نیست! بازی های اندرویدی روی کامپیوتر اکنون از گیم پد، هدف گیری و حتی سر خوردن هم پشتیبانی می نمایند که این کار را می توان با کلیدهای جهت انجام داد. تمام این موارد امکانات فوق العاده کاربردی و مجذوب کنندهی هستند که قطعا عاشقان بازی های موبایلی را به وجد می آورند.

البته این آپدیت فقط همین قابلیت ها را به ویندوز 11 اضافه ننموده بلکه ظاهرا اسکرول کردن، شبکه، گرافیک و امنیت بخش اندروید را هم بهبود بخشیده است. اینطور که به نظر می رسد، شرکت خواسته با این آپدیت فقط بخش اندروید ویندوز 11 را بهبود ببخشد چرا که فعلا در فهرست تغییرات که فقط همین موارد دیده می گردد.

مایکروسافت میخواهد به زودی این تغییرات را برای کاربرانی که در خارج از بازار آمریکا حضور دارند نیز منتشر کند. از طرفی گفته شده فهرست بازی ها و اپلیکیشن های پشتیبانی شده در این سیستم عامل که اکنون بسیار کم هستند، بیشتر هم خواهد شد. هرچند کاربرانی که به انجام بازی های موبایل روی سیستم علاقه مند هستند، باید بدانند راه چاره مایکروسافت، تنها چیزی نیست که در اختیار دارند.

اگر خبرها را دنبال نموده باشید، می دانید گوگل اخیرا از سرویس ٰGoogle Play Games on PC (بازی های گوگل پلی در کامپیوتر) رونمایی کرد که البته فعلا در یک سری از بازارهای محدود در دسترس قرار گرفته است اما به نظر می رسد در آینده در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد. این سرویس به کاربران اجازه می دهد در صورت تمایل، بازی های گوگل پلی را روی کامپیوتر تجربه نمایند. بنابراین به نظر می رسد دیگر نباید نگران کمبود اپلیکیشن و بازی باشیم.

متأسفانه نمی دانیم مایکروسافت چه زمانی می خواهد این آپدیت را برای کاربران خارج از آمریکا منتشر کند اما از آن جایی که این کاربران در حال حاضر به آن دسترسی دارند، به نظر می رسد طولی نخواهد کشید که بتوانیم آن را دریافت و قابلیت های مجذوب کنندهش را تجربه کنیم.

نظر شما در رابطه با تغییرات انجام شده در ویندوز 11 چیست؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1308

به "موبایل گیمر هستید؟ آپدیت نو ویندوز 11 شما را شگفت زده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موبایل گیمر هستید؟ آپدیت نو ویندوز 11 شما را شگفت زده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید