مونسون 3600 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مقدار خسارت به واحدهای تولیدی و زیر ساخت های بخش کشاورزی استان از سیلاب سامانه مونسون افزون بر سه هزار و 600 میلیارد تومان معین شده است.

مونسون 3600 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

سید محمد رضا سید حسینی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران سراوان اظهارداشت: عمده خسارات وارده سیلاب به 26 هزار هکتار از باغات و اراضی زراعی، واحدهای دامداری روستایی و دام های سبک، گلخانه ها، قنوات و چاه های کشاورزی، جاده های دسترسی بین مزارع، کانال انتقال آب و انتقال آب با لوله، بند و سازه آبخیزداری، سیستم نوین آبیاری، منابع تامین آب عشایر و استخر ذخیره آب بوده است.

وی ادامه داد: بعلاوه بیشترین خسارت به نخلستان های سیستان و بلوچستان بوده که محصول خرما دچار ریزش و ترشیدگی شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تمام کوشش این سازمان با پیگیری خسارت سیل اخیر بهبود شرایط باغات دچار خسارت شده و کاهش آلام کشاورزان زحمت کش منطقه است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان سیل مردادماه جاری در این استان 35 هزار و 130 میلیارد ریال در بخش های کشاورزی، راهداری، شهرداری ها، منابع طبیعی، برق، آب، مسکن و عشایر خسارت وارد کرد.

فصل بارندگی های مونسون در سیستان و بلوچستان، از ابتدای فصل تابستان در منطقه ها مرکزی و جنوبی استان به صورت هر ساله وجود دارد که اندازه بارش ها به صورت نقطه ای در بعضی از منطقه ها بسیار زیاد و قابل توجه است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1313

به "مونسون 3600 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسون 3600 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید