نظارت بر بازگشایی تأسیسات گردشگری برای رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و چهارمین نشست کمیته اماکن گردشگری و فضای ورزشی ستاد ملی کرونا با حضور معاون گردشگری کشور و دستگاه های عضو، بعدازظهر روز سه شنبه 23 اردیبهشت 99 در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

نظارت بر بازگشایی تأسیسات گردشگری برای رعایت پروتکل های بهداشتی

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ولی تیموری ضمن تشکر از اقدامات وزارت بهداشت در کنترل و مدیریت شیوع ویروس کرونا در این نشست گفت: اولویت اول ما حفظ سلامتی مردم است، تا به امروز سه پروتکل بهداشتی به مراکز و تأسیسات گردشگری خود ابلاغ کردیم. از زمانی که تردد میان استان ها شروع شد، بازگشایی تدریجی سفر برای سفرهای اضطراری و کاری صورت گرفته است.

او اضافه کرد: همزمان با امکان ترددهای بین استانی و بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتی کشور تشدید خدمت رسانی دستگاه های عضو ستاد سفر در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن انجام سفرهای هوشمند، نظارت و ارزیابی کاملی از رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت هموطنان انجام گیرد.

معاون گردشگری اعلام کرد: باید برنامه هایی را برای هم زیستی با این ویروس در حوزه های مختلف در نظر بگیریم.

او اضافه کرد: هیچ اجباری برای بازگشایی تأسیسات گردشگری نداریم تنها افرادی که تمایل دارند می توانند مراکز اقامتی خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی باز نمایند.

تیموری توضیح داد: پیرو ابلاغ پروتکل ها و دستورالعمل های سفر هوشمند از سوی وزارت گردشگری این آمادگی ایجاد شده است تا هموطنان و گردشگران مواجهه درستی در سفرهای کاری، اضطراری و معنوی خود داشته باشند و آموزش ها و اطلاعات لازم در اختیارشان قرار گیرد. همچنین چنانچه در حوزه ای هنوز پروتکل مورد نظر وجود ندارد سریعاً با همکاری وزارت بهداشت تهیه گردد.

او اعلام کرد: همچنین با تجمیع ظرفیت ها نظارت دقیق بر پروتکل های بهداشتی برای سفر مسئولانه و هوشمند در کلیه حلقه ها و زنجیره های صنعت گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، تفریحی، پذیرایی و غیره انجام گرفته است که این فرایند با آمادگی سایر دستگاه های نظارتی و خدمت رسان ستاد سفر تکمیل خواهد شد.

معاون گردشگری تاکید نمود: اعتقاد داریم وقتی فعالیت واحدهای مجاز متوقف و یا محدود می گردد؛ افرادی سودجو بدون هیچ گونه مجوز با ارائه خدمات مورد احتیاج مردم از این فضا استفاده می نمایند. متاسفانه این فرایند تأثیر مستقیمی در شیوع کرونا خواهد داشت؛ چرا که این افراد و محیط هایی که میزبان مسافران می شوند؛ تحت نظارت هیچ دستگاهی نیستند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین بر تعامل و همکاری دستگاه های متولی امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از جمله سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه آگاهی بخشی عموم هموطنان به منظور چگونگی سفر ضمن رعایت اصول بهداشتی تاکید نمود و همچنین تصمیم بر آن شد تا اطلاعات مربوطه در اختیار دستگاه های مذکور قرار گیرد.

همچنین تیموری گفت: ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت از سوی کلیه تاسیسات گردشگری اعم از واحدهای تفریحی و پذیرایی بین راهی به منظور رعایت پروتکل مربوطه در دستور کار قرار گرفته است تا ضمانت خدمات بهداشتی مورد احتیاج هموطنان در طول سفرهای هوشمند احتمالی محقق گردد.

گردشگری بیشترین آسیب مالی را نسبت به سایر بخش های مالی کشور دیده است

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزش همگانی در ادامه گفت: شرایط ورزش با گردشگری متفاوت است و آسیب های مالی زیادی به این بخش وارد شد.

او اضافه کرد: بر اساس جلسه ای که در نهم و پانزدهم اردیبهشت با وزیر ورزش و جوانان و دکتر حریرچی داشتیم فعالیت باشگاه ها و مراکز ورزشی در این ایام آنالیز شد و در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم گیری و دستورالعمل فعالیت این مراکز صادر شد، بر این اساس باشگاه های ورزشی در 132 شهری که شرایط سفید دارند در 30 رشته ورزشی به شکل انفرادی می توانند فعالیت خود را شروع نمایند. همچنین رویدادها و مسابقات ورزشی تا خاتمه اردیبهشت ممنوع است.

کاهش تماس های مردم در نوروز 99 در سامانه سفر

هادی سجادی راد مدیر گردشگری کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی گفت: سامانه سفر با موضوع کانون خدمات ارائه می نماید. آنالیز های آماری در مورد تماس های مردم در این سامانه نشان می دهد در ایام نوروز 99 به 7هزار تماس کاهش پیدا نموده است در حالی که در سال 98 بیش از 80هزار تماس را جوابگو بودیم. بیشتر تماس های سال جاری درباره پرسش مردم در مورد ممنوعیت تردد در شهرهای مختلف و بیمارستان هایی که بیماران کووید 19 را بستری می نمایند، بود.

در این جلسه با حضور اعضای ستاد مصوب شد تا پروتکل های بهداشتی تهیه شده در اختیار تمام ذی نفعان قرار بگیرد و در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گردد و صداوسیما نیز برای اطلاع رسانی گسترده برای رعایت این پروتکل های بهداشتی توسط مردم یاری کند.

همچنین مصوب شد تا دستگاه های ذی ربط برای سفرهای احتمالی مردم بعد از ماه مبارک رمضان نظارت نمایند تا افراد سودجو از این موقعیت ها استفاده ننمایند و مکان هایی را در اختیار مردم قرار دهند که پروتکل های بهداشتی در آن رعایت نشده باشد، این موضوع باعث پیچیده تر شدن سفرهای اضطراری می گردد.

وزارت بهداشت نیز اعلام آمادگی کرد تا بر فعالیت تأسیسات گردشگری که باز شده اند، نظارت کند و کارشناسان خود را برای بازدید از این مراکز بفرستد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 197

به "نظارت بر بازگشایی تأسیسات گردشگری برای رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر بازگشایی تأسیسات گردشگری برای رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید