هوش مصنوعی از راه دور از بیماران کرونایی مراقبت می نماید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، با ادامه شیوع ویروس کرونا، بیمارستان ها سعی دارند از شلوغی بیش از حد جلوگیری و کادر درمان را ایمن نگه دارند.

هوش مصنوعی از راه دور از بیماران کرونایی مراقبت می نماید

برای این منظور گروهی از محققان آزمایشگاه علوم رایانشی و هوش مصنوعی MIT یک سیستم مانیتور بی سیم ابداع نموده اند که به پزشکان اجازه می دهد از راه دور بیماران را رصد نمایند.

این دستگاه زمرد (Emerald) نام دارد و مشابه یک روتر عظیم وای فای است که روی دیوار نصب می گردد. دستگاه مذکور سیگنال های بی سیمی ارسال می نماید که بدن بیمار آن را منعکس می نماید.

در مرحله بعد این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی الگوهای مذکور را تحلیل می نماید و به نرخ تنفس، الگوی خواب و حرکات او ارجاع می دهد. این سیستم به اندازه ای حساس است که می تواند حرکات قفسه سینه را ردیابی کند و بین الگوی حرکات قفسه سینه چند فرد تمایز قائل گردد. همچنین زمرد می تواند تشخیص دهد چه زمان بیمار برای تنفس دچار مشکل شده است. پزشک می تواند به تمام این اطلاعات از راه دور دسترسی داشته باشد.

محققان هم اکنون سیستم زمرد را در یک واحد نگهداری از افراد سالمند و معلول آزمایش می نمایند. آنها با استفاده از این سیستم از راه دور یک بیمار مبتلا به کووید19 را رصد کردند. همزمان با بهبود بیمار، کاهش نرخ تنفس او را شناسایی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 133

به "هوش مصنوعی از راه دور از بیماران کرونایی مراقبت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی از راه دور از بیماران کرونایی مراقبت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید