وقوع رگبار و بارندگی در بعضی منطقه ها

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرگزاری خبرنگاران-کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار های شدید و بارندگی در بعضی منطقه ها کشور اطلاع داد.

وقوع رگبار و بارندگی در بعضی منطقه ها

به گزارش خبرنگاران؛ محمد اصغری درباره شرایط آب و هوایی کشور در روز های خاتمهی هفته، اضافه نمود: آرامشی که در جو حاکم است، آرامش قبل از طوفان است چرا که شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق عصر امروز در شمال غرب کشور، البرز مرکزی و شمال شرق مهیاست.

وی ادامه داد: در اردبیل، تبریز، زنجان، قزوین، البرز، آستارا، تهران، فیروزکوه، خراسان شمالی، بجنورد، خراسان رضوی شرایط برای وقوع رگبار های شدید مهیاست که منتهی به جاری شدن روان آب ها در این منطقه ها خواهد شد.

اصغری گفت: در روز های گذشته در استان سمنان با شرایط سیلابی در بعضی روستا ها روبرو شدیم، مقدار باد قابل توجه است و حتی در 24 ساعت گذشته فوتی داشته ایم.

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دید در اثر بروز گرد و خاک اضافه نمود: وقوع وزش باد شدید منجر به بروز گرد و خاک و کاهش دید در شرق کشور شده، همین شرایط با وقوع باد های 120 روزه در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق استان کرمان، بخش های شمالی استان هرمزگان، مهران و دهلران حاکم است.

وی گفت: خاتمه هفته کنکور است حتما در مصرف برق صرفه جویی کنیم که مشکلاتی برای کنکوری ها ایجاد نشود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در سواحل دریای خزر کاهش دما تا 6 درجه اتفاق می افتد و در ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت ضمن اینکه آب های شمالی کشور مواج و متلاطم است و هموطنان باید از شنا کردن در سواحل خودداری نمایند.

اصغری گفت: آب های خلیج فارس و دریای عمان هم مواج و متلاطم است و ارتفاع امواج می تواند تا دو نیم متر هم برسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 952

به "وقوع رگبار و بارندگی در بعضی منطقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع رگبار و بارندگی در بعضی منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید