پاسخگویی به 98 درصد پیام های ارسالی سامانه ملی دیده بان در مرداد 1400

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به 2 هزار و 92 مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده بان در مرداد1400، گفت از تمامی پیام های ثبت شده 98 درصد پاسخ داده شده و بیشترین پیام ها به ترتیب از استان های تهران، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است.

پاسخگویی به 98 درصد پیام های ارسالی سامانه ملی دیده بان در مرداد 1400

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، کاظم نظم ده، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده بان خط 1482 در ماه گذشته (مردادماه)، گفت: یکی از اهداف اساسی راه اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه های هدف است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتش سوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدت زمان 3 ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در شرایط های فوری ست که حداکثر تا 24 ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا 72 ساعت پاسخگویی انجام می شود.

وی با اشاره به 2 هزار و 92 مورد پیام ثبت شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده بان در مردادماه 1400، نام کرد: از این تعداد یکهزار و 523 تماس با خط 1482، 277 پیام از طریق صندوق صوتی، 144 پیام از طریق سایت دیده بان و 148 پیام از طریق اپلیکیشن ارسال شده است.

به گفته نظم ده اهم موضوعات پیام های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش نامه ها و دستورالعمل ها، کمیسیون پزشکی، یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین،وام اشتغال توانبخشی، صدور کارت معلولیت و ... بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 63 درصد پیام ها مربوط به راهنمایی و ارشاد از طریق کارشناسان خط 1482 پاسخ داده شد، افزود: بیشترین پیام ها به ترتیب از استان های تهران(0.3)، خراسان شمالی(0.2)، خوزستان، کرمانشاه و قزوین(0.1) ثبت شده است که موضوعات پرتکرار پیام های ثبتی عبارت از حق پرستاری، برقراری مستمری، کمک موردی توانبخشی، حقوق و مزایا پرسنل می باشد. همچنین با توجه به افزایش قیمت ها و تورم موجود تمامی توانخواهان و خدمت گیرندگان تقاضای دریافت خدمات مالی دارند.

وی از تدوین شیوه نامه ارتقاء رضایت مندی ارباب رجوع خبر داد و در سرانجام یادآور شد: از تمامی پیام های ثبت شده 98 درصد پاسخ داده شده و 2 درصد در دست اقدام است.

یادآوری می شود، سامانه ملی دیده بان خط 1482 با تمام تلفن های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه های هدف افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 991

به "پاسخگویی به 98 درصد پیام های ارسالی سامانه ملی دیده بان در مرداد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخگویی به 98 درصد پیام های ارسالی سامانه ملی دیده بان در مرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید