پاسخگویی به 98 درصد پیام های ارسالی سامانه ملی دیده بان در مرداد 1400
به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به 2 هزار و 92 مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده بان در مرداد1400، گفت از تمامی پیام های ثبت شده 98 درصد پاسخ داده شده و بیشترین پیام ها به ترتیب از استان های تهران، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، کاظم نظم ده، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده بان خط 1482 در ماه گذشته (مردادماه)، گفت: یکی از اهداف اساسی راه اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه های هدف است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتش سوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدت زمان 3 ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در شرایط های فوری ست که حداکثر تا 24 ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا 72 ساعت پاسخگویی انجام می شود.
وی با اشاره به 2 هزار و 92 مورد پیام ثبت شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده بان در مردادماه 1400، نام کرد: از این تعداد یکهزار و 523 تماس با خط 1482، 277 پیام از طریق صندوق صوتی، 144 پیام از طریق سایت دیده بان و 148 پیام از طریق اپلیکیشن ارسال شده است.
به گفته نظم ده اهم موضوعات پیام های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش نامه ها و دستورالعمل ها، کمیسیون پزشکی، یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین،وام اشتغال توانبخشی، صدور کارت معلولیت و ... بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 63 درصد پیام ها مربوط به راهنمایی و ارشاد از طریق کارشناسان خط 1482 پاسخ داده شد، افزود: بیشترین پیام ها به ترتیب از استان های تهران(0.3)، خراسان شمالی(0.2)، خوزستان، کرمانشاه و قزوین(0.1) ثبت شده است که موضوعات پرتکرار پیام های ثبتی عبارت از حق پرستاری، برقراری مستمری، کمک موردی توانبخشی، حقوق و مزایا پرسنل می باشد. همچنین با توجه به افزایش قیمت ها و تورم موجود تمامی توانخواهان و خدمت گیرندگان تقاضای دریافت خدمات مالی دارند.
وی از تدوین شیوه نامه ارتقاء رضایت مندی ارباب رجوع خبر داد و در سرانجام یادآور شد: از تمامی پیام های ثبت شده 98 درصد پاسخ داده شده و 2 درصد در دست اقدام است.
یادآوری می شود، سامانه ملی دیده بان خط 1482 با تمام تلفن های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه های هدف افزایش داده است.
منبع: خبرگزاری پانا