چمران: اعداد اعلامی دولت برای شهرداری تهران در لایحه بودجه 1401 دردی از تهران دوا نمی کند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت بودجه ای را که در لایحه بودجه 1401 برای شهرداری تهران درنظر گرفته از بودجه 1400 هم کمتر بود، گفت: قرار شد زاکانی شهردار تهران با حضور در هیات دولت این مسائل را مطرح کند که مطرح هم کرد تا بودجه اصلاح شود. اما دوباره وقتی لایحه به مجلس رفت دیدیم که همان اشکالات وجود دارد و اعداد اعلامی در بودجه رقمی نیست که حتی درد کوچکی از تهران را دوا کند.

چمران: اعداد اعلامی دولت برای شهرداری تهران در لایحه بودجه 1401 دردی از تهران دوا نمی کند

به گزارش خبرنگاران، مهدی چمران ظهر امروز پس از جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه 1401 دولت گفت: ما قبل از آن که بودجه به صحن هیات دولت بیاید با سازمان برنامه و بودجه جلسه گذاشته ایم و مسائل و مسائلی که به تهران ضربه وارد می کرد را مطرح کردیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: با 50 میلیارد بودجه مترو، چندمترو هم نمی توان ساخت و حتی یک واگن مترو هم نمی توان خرید.ما با بودجه های 1600 میلیارد تومانی مترو می ساختیم، با این ارقام نمی شود مترو را توسعه داد.

چمران یکی از مسائل بودجه 1401 دولت را نادیده انگاری سهم دولت در پرداخت وام و فاینانس های شهرداری ها برشمرد و گفت: شهرداری ها در خواستشان این بود که این سهم دولت بالاتر برود و به هشتاد درصد برسد؛ اما در این بودجه سهم 50 درصدی دولت هم حذف شده است و اگر فاینانسی باز شود باید 100 درصدش را شهرداری ها بپردازند و این در حالی است که درآمد شهرداری ها بشدت کم شد.

وی بودجه را قابل اصلاح دانست و گفت: دولت باید همفکری کند ما به مجلس هم نامه نوشتیم و جلساتی با آنها برگزار می کنیم چون اگر این بودجه اصلاح نشود همه دغدغه های ما در حوزه حمل و نقل عمومی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

چمران علت این کاهش بودجه را در افزایش سهم یک درصدی شهرداری ها از عوارض مالیات بر ارزش افزوده خواند و گفت: البته این یک درصد هم به وزارت کشور داده شده تا ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها را بخرد و در اختیار شهرداری ها قرا ر دهد. درحالی که مشکل در نحوه خرید نیست، مشکل بودجه است.

وی درباره کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز نیز گفت: این طرح باید ظرف 2ماه از سوی شهرداری به شورا ارائه شود و تلاش ما این است که از این طریق به الکترونیکی کردن صدور پروانه ها کمک کنیم تا صدور پروانه سلیقه ای نباشد و اگر فرایند صدور پروانه تسریع نشود وقت و انرژی مردم در شهرداری گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1135

به "چمران: اعداد اعلامی دولت برای شهرداری تهران در لایحه بودجه 1401 دردی از تهران دوا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: اعداد اعلامی دولت برای شهرداری تهران در لایحه بودجه 1401 دردی از تهران دوا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید