کاهش سطح استرس با مصرف این گیاه

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - میخک به عنوان ادویه ای خوش عطر با طعم بالا در بیشتر غذا های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد و به گفته پزشکان طب سنتی دارای ارزش غذایی زیادی برای درمان بیماری های مختلف بدن است.

کاهش سطح استرس با مصرف این گیاه

به گزارش تابناک، حتی چوب میخک هم برای حفظ سلامتی بدن مفید است و می توان آن را در غذا های مختلف حتی چای استفاده کرد. طبع میخک گرم و خشک است و ویتامین های C موجود در آن خواص ضد التهابی و ضد ویروسی زیادی دارد.

از خواص مصرف میخک می توان به بهبود سردرد، بیماری های دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی بدن، یاری به کاهش قند خون و موثر بودن در افراد دیابتی، یاری به کاهش وزن و لاغری، محافظت از کبد، یاری به سلامت دستگاه گوارش، استحکام استخوان ها، یاری به پاکسازی خون و... اشاره نمود.

باید بدانید که یکی از خاصیت های میخک تاثیر آن بر سلامت پوست و مو است که امروزه بانوان زیادی برای شادابی و طراوت پوست خود یا تقویت موهایشان محصولات زیادی را خریداری می نمایند و محتمل است که در این میان بعضی ها هم به اندازه کافی از آن رضایت نداشتند، اما مصرف میخک شاید بتواند راهی برای درمان باشد.

1: برای درمان ریزش مو روغن میخک را به پوست سر بمالید تا باعث گردش خون در مغزتان بگردد و موهایتان را تقویت کند.

2: اگر قصد طراوت و شادابی بخشیدن به مو های خود را دارید از چای میخک بهره ببرید؛ چرا که چای میخک سرد شده بعد از رنگ کردن به عنوان شامپو به طراوت مو ها یاری می نماید.

3: ترکیب میخک و روغن زیتون به عنوان عاملی موثر در جهت نرم کردن مو ها به شمار می آید.

4: استفاده مداوم و مرتب از روغن میخک می تواند به بهبود مسائل پوستی منجر گردد؛ چرا که حاوی مواد معدنی مانند: پتاسیم، سدیم، آهن، فسفر، ویتامین های A و C است.

5: میخک برای آکنه بسیار مفید است و خواص ضد باکتریایی زیادی دارد که باید آن را یه صورت موضعی مصرف کنید. بعلاوه لازم به ذکر است که روغن میخک برای درمان جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، زخم و پوسته شدن که از علائم آکنه است هم موثر خواهد بود.

لازم به ذکر است که آنتی اکسیدان موجود در میخک باعث جوان سازی پوست خواهند شد، میخک رادیکال های آزادی را که باعث آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک زودرس می شوند را خنثی می نماید و در نهایت منجر به جوان سازی پوست خواهد شد.

میخک می تواند علائم سرماخوردگی مانند: آبریزش بینی و گلو درد و سرفه را کاهش دهد. گل میخک هم دارای فواید زیادی است که می تواند بسیاری از بیماری ها را بهبود ببخشد که شامل مواردی مانند: برطرف دندان درد و گوش درد، تقویت مغز و حافظه، درمان سرطان، درمان تنگی نفس، تقویت نماینده کلیه، کبد و معده، اشتهاآور، گردش خون و تقویت قلب است. بعلاوه کسانی هم که دچار استرس و اضطراب هستند، می توانند با مصرف میخک در غذا یا به صورت دمنوش و حتی جویدن آن تا حدودی اندازه آن را کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1093

به "کاهش سطح استرس با مصرف این گیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سطح استرس با مصرف این گیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید