کدگذاری خیابان های تهران تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل هویت سازی و کدگذاری و شماره گذاری معابر شهری به وسیله شورای شهر تهران در دویست و شصت و هفتمین جلسه آن، به تصویب رسید.

کدگذاری خیابان های تهران تصویب شد

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در شرح طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل هویت سازی و کدگذاری و شماره گذاری معابر شهری گفت:

تمامی شهروندان تهرانی و اعضای شورا دغدغه نام گذاری و شماره گذاری معابر شهر تهران را دارند، چراکه معابر شهر تهران با این گستردگی که دارد متاسفانه شماره گذاری صحیح و مبتنی بر یک ساختار درستی ندارد که شهروندان بتوانند به راحتی خیابان های شهر تهران را شناسایی نمایند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در شرح محتوای طرح مذکور گفت که بر اساس این طرح اسامی که تا به امروز برای معابر انتخاب شده، حفظ شده ضمن اینکه یک کدگذاری برای آن انجام می گردد که قطعا این کار احتیاج به مطالعه امکان سنجی دارد. بنابراین شهرداری تهران ملزم شده نسبت به ارائه لایحه ای مبنی بر کدگذاری و شماره گذاری معابر شهر تهران اقدام کند.

سالاری افزود که در ماده واحده این طرح آمده است که در راستای ایجاد یکپارچگی در نام گذاری معابر و سهولت خوانش جهت برای افراد غیر بومی و بومی، شهرداری تهران موظف است که ظرف مدت سه ماه از ابلاغ مصوبه نسبت به ارائه لایحه دستورالعمل شماره گذاری معابر با در نظر گرفتن نام اصلی معبر در تابلوهای راهنمای جهت اقدام کند.

در سرانجام سخنان رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل هویت سازی و کدگذاری و شماره گذاری معابر شهر تهران با اکثریت آرا به تصویب رسید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1197

به "کدگذاری خیابان های تهران تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدگذاری خیابان های تهران تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید