کرونا به ابیانه راه نیافت

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز از جلوگیری شیوع کرونا در روستای تاریخی ابیانه، به واسطه تمهیدات اندیشیده شده بهداشتی و ایمنی اطلاع داد.

کرونا به ابیانه راه نیافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اصفهان، حسین یزدانمهر امروز 24 فروردین ماه با اعلام این مطلب گفت: با شیوع ویروس کرونا در منطقه مرکزی ایران که از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته شروع شد، کوشش کردیم تا مناطق توریستی شمال استان اصفهان از این ویروس در امان بمانند.

او اضافه نمود: با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در استان و همچنین شهرستان نطنز، تصمیم گرفته شد تا ورود توریست به روستای تاریخی ابیانه از 15 اسفندماه سال گذشته ممنوع اعلام گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی نطنز تأکید کرد: با توجه به اینکه روستای تاریخی ابیانه و چند روستای پیرامون آن در دامنه کوه کرکس (بلندترین کوه فلات مرکزی ایران) واقع شده و این روستا نیز در دره رود برز رود واقع شده است، لذا فشردگی فضا باعث می شد تا در صورت عدم اندیشیدن تمهیدات مناسب، تمامی روستاهای راستا این دره آلوده شوند.

او توضیح داد: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، ورود و خروج مردم و توریستان از تاریخ 15 اسفند سال گذشته از منطقه سرپل روستای تاریخی هنجن که ورودی این دره زیبا است مسدود شد و خوشبختانه در طی یک و نیم ماه اخیر هیچ گونه گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در روستای زیبا و تاریخی ابیانه و سایر روستاهای راستا دره برز رود ازجمله روستای تاریخی هنجن اعلام نشده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 127

به "کرونا به ابیانه راه نیافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به ابیانه راه نیافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید