کمیسیون اروپا: به پروژه نورد استریم 2 نیازی نداریم

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون کمیسیون اروپایی با اعتراف به خطاهای این نهاد در سفارش واکسن کرونا همچنین از مخالفت خود با پروژه گازی نورد استریم 2 سخن گفته و تاکید نمود که اروپا به این پروژه نیازی ندارد.

کمیسیون اروپا: به پروژه نورد استریم 2 نیازی نداریم

با ما سفر کنید و با ارزانترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانس تیمرمانس، معاون کمیسیون اروپایی به اهمال کاری در استراتژی واکسن کرونای اتحادیه اروپا اعتراف نموده و در تبادل نظریی با روزنامه تاگس اشپیگل تاکید نمود: این درست که در فرایند سفارش واکسن هم در بروکسل و هم در کشورهای عضو این اتحادیه خطاهایی صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: من آماده ام در انتها دورن پاندمی یک نتیجه گیری از شرایط داشته باشم و بعد از آن ما می توانیم ببینیم چه اشتباهاتی داشته و چه کارهایی را درست انجام داده ایم. در شرایط فعلی اما این مسئله مطرح است که تمام اروپا واکسن را دریافت نمایند.

وی انتقادهای شهفرایندان مبنی بر اینکه واکسن باید در اسرع وقت تحویل داده گردد را قابل درک دانسته و در بخش دیگری ازاین تبادل نظر در عین حال سفارش مشترک واکسن از طرف اتحادیه اروپا را اقدامی درست ارزیابی کرد. تیمرمانس یک اقدام اروپایی در این راستا را همچنین در جهت منافع کشورهای ثروتمند از جمله آلمان دانست.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر بر لزوم پیشبرد اهداف اروپایی اتحادیه اروپا برای حفاظت از محیط زیست در قالب طرحی به نام تواق سبز تاکید نموده و گفت: با جان کری، نماینده ویژه بایدن در امور زیست محیطی در این باره اتفاق نظر داشته که بدون یک تحول در این راستا بچه ها ما به دلیل کمبود آب و غذا درگیر جنگ خواهند شد.

معاون کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این تبادل نظر بر موضع مخالف کمیسیون اروپایی با پروژه گازی نورد استریم 2 تاکید نموده و گفت: ما به نورد استریم 2 نیازی نداریم. این نهاد اروپایی همیشه گفته است که این پروژه برای تامین انرژی اروپا ضرورتی ندرد؛ اما نود استریم 2 وجود دارد.

وی در ادامه گفت: با این همه اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که نورد استریم 2 مطابق با قوانین اتحادیه اروپا استفاده گردد؛ روسیه این را نمی خواهد؛ اما این قوانین اتحادیه اروپا است. بر اساس مقررات اتحادیه اروپا این خط لوله نباید امنیت تامین انرژی اروپا را به خطر بیاندازد.

ساخت پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورد استریم 2 هم از نظر مالی و هم سیاسی پروژه ای بحث برانگیز است.

در حالی که این پروژه گازی در آستانه تکمیل واقع شده است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا مجددا با اظهار نظرهایی در بحث ها درباره این پروژه گازی وارد شده است..

وی بار دیگر بر مخالفت دولت جو بایدن با این پروژه گازی تاکید نموده و گفت: ما مخالف این پروژه هستیم و خواهیم ماند. این پروژه اصول اتحادیه اروپا برای امنیت انرژی را نقض می نماید

پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 قراراست گاز طبیعی روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل کند.

بخش مهمی از این پروژه به انتها رسیده است.

در پی بازداشت مخالفان از جمله الکسی ناوالنی در ماه ژانویه گذشته در روسیه، مجلس اروپا با رای اکثریت لایحه ای غیرالزام آور مبنی بر توقف ساخت و ساز پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 را تصویب کرد.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت هایی که بنوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین نموده است.

البته آلمان به شدت مخالف توقف این پروژه گازی بوده و در موضع گیری های مختلف همیشه بر لزوم پیشبرد آن تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 724

به "کمیسیون اروپا: به پروژه نورد استریم 2 نیازی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا: به پروژه نورد استریم 2 نیازی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید