کم برخوردارهای فرحزاد زیر ذره بین هلال احمر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، طرح حمایت ویژه از خانواده های کم برخوردار ساکن فرحزاد شروع شد.

کم برخوردارهای فرحزاد زیر ذره بین هلال احمر

به گزارش خبرنگاران، مدیر جمعیت هلال احمر منطقه 2 دراین باره گفت: با توجه به سکونت افراد آسیب پذیر و مهاجرپذیربودن محله فرحزاد و نیاز برخی از ساکنان به بهره مندی از برخی خدمات بهداشتی و درمانی، زمینه ای فراهم شده تا اهالی این محدوده از مرکز از خدمات مختلف درمانی و روان شناسی بهره مند شوند.

مجید اسکویی اضافه نمود: این خدمات با حضور تیمی از پزشکان عمومی، پرستار، روانشناس و داوطلبان هلال احمر ارائه می شود و در آن مراجعه کنندگان از طریق پزشک عمومی معاینه شده، در صورت نیاز از خدمات مشاوره بهره مند می شوند. حتی اگر بیماری حادی داشته باشند از طریق پرستار پرونده ای برای آنها تشکیل می شود تا هزینه های درمان برای آن فرد کاهش یابد.

او با بیان اینکه اجرای طرح به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه و سرای محله فرحزاد شروع شده است اضافه نمود: در نخستین دوره از این فعالیت با حضور پزشکان، روانشناس و پرستار، 157 نفر از خدمات بهره مند شده اند و این برنامه ها همچنان ادامه خواهد داشت.

اسکویی با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح بچه ها هم مورد توجه قرار گرفته اند اضافه نمود: در این طرح قد و وزن بچه ها اندازه گیری شده و پرونده سلامت برای آنها تشکیل می شود. همچنین با بازی درمانی، شرایط جسمی شان ارزیابی شد.

مدیر جمعیت هلال احمر منطقه 2 یکی دیگر از فعالیت های اجرایی در محله فرحزاد را عضوگیری در گروه های امدادی دانست و اضافه نمود: همزمان با اجرای طرح از علاقه مندان به حضور در گروه های امدادی ثبت نام شد تا در آینده نزدیک در دوره های کمک های اولیه و امداد و نجات شرکت کرده و بتوانند در زمان بروز حادثه همیار هم محله ای های خود باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1325

به "کم برخوردارهای فرحزاد زیر ذره بین هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم برخوردارهای فرحزاد زیر ذره بین هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید