گوشی محبوب ایرانی ها دست نیافتنی تر می گردد!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در صورت افزایش تعرفه گمرکی واردات آیفون، هزینه رجیستری این گوشی ها به مقدار یک گوشی میان رده یا حتی پرچمدار اندرویدی خواهد شد.

گوشی محبوب ایرانی ها دست نیافتنی تر می گردد!

به گزارش زومیت، مجلس چند ماه قبل حداقل تعرفه 15 درصدی برای واردات گوشی های بیشتر از 600 دلار را تصویب نموده بود. حالا به نظر می رسد این قانون برای این دسته از گوشی ها به مرحله اجرا رسیده است.

البته انجمن واردکنندگان موبایل پیشنهاد نموده که این تعرفه برای واردات بازرگانی آیفون به 25 درصد و برای واردات به شیوه مسافری به 50 درصد برسد. دبیر انجمن در شرح دلیل این اقدام نیز گفته است: برای این که دولت از واردات آیفون منتفع گردد.

اگر قیمت امروز گوشی های آیفون را مبنا قرار دهیم، در صورت افزایش 25 درصدی هزینه رجیستری گوشی آیفون 13 پرومکس (که امروز 70 میلیون تومان است) باید معادل قیمت یک گوشی میان رده مثل پوکو F5 شیائومی یا ناتینگ فون1 فقط برای رجیستر کردن این گوشی هزینه گردد.

اگر این مدل از گوشی های آیفون به شیوه مسافری وارد شده باشد هم نیمی از پول گوشی باید صرف هزینه رجیستر کردن گردد. یعنی با توجه به تعرفه 50 درصدی واردات مسافری خریدار برای رجیستر کردن آیفون 13 پرومکس باید 35 میلیون تومان هزینه کند.

یعنی مبلغی حدودا به مقدار قیمت یک گوشی پیکسل 7a. اگر هم فقط چهار میلیون تومان به این هزینه اضافه گردد، خریدار می تواند یک گوشی گلکسی اس 23 سامسونگ بخرد.

این افزایش هزینه تعرفه بعلاوه باعث افزایش شدید قیمت گوشی های آیفون در بازار هم می گردد و می تواند قیمت آیفون 13 پرومکس را به بالاتر از صد میلیون تومان برساند.

با توجه به این که هزینه رجیستری همه گوشی های بالای 600 دلار دو برابر خواهد شد، در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت گوشی در سایر برندها هم خواهیم بود.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه:

* مجلس برای امسال مصوب کرد کلیه رویه های واردات، خارج از رویه تجاری، مشمول دو برابر هزینه واردات گردد.

* این قانون مربوط به سود بازرگانی کلیه کالاهای مسافری است و فقط مربوط به آیفون نیست.

* افزایش قیمت آیفون مطرح نیست و در قانون چیزی به عنوان هزینه رجیستری وجود ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1453

به "گوشی محبوب ایرانی ها دست نیافتنی تر می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی محبوب ایرانی ها دست نیافتنی تر می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید