3 میلیارد لیتر مصرف روزانه آب در تهران

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرگزاری خبرنگاران-کاهش 46 درصدی بارندگی در استان تهران، افزایش دوبرابری مصرف آب در خانه تکانی، مصرف روزانه 3 میلیارد لیتر آب در تهران همگی هشداری برای این مایه حیات است.

3 میلیارد لیتر مصرف روزانه آب در تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،در حال حاضر به دلیل کمبود انباشه ذخایر آبی، توجه به مقدار مصرف آب و رعایت مدیریت مصرف بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد. اکنون که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، با انجام خانه تکانی مصرف آب به صورت چشم گیری افزایش پیدا می نماید. اما می توانیم با انجام بعضی اقدامات مصرف آب را مدیریت کنیم تا هبچ منطقه ای با افت یا قطع آب روبرو نگردد.

با استفاده کامل از ظرفیت ماشین های لباس شویی و ظرفشویی و واگذاری شستن فرش ها به مراکز قالیشویی می توان خانه تکانی را بدون هدررفت آب انجام داد. بعلاوه در تهران مصرف آب در ایام خانه تکانی، روزانه معادل بیش از 120میلیون بطری 1.5 لیتری می گردد.

در روزهای اخیر مقدار مصرف لحظه ای آب در تهران به 40 هزار لیتر در ثانیه نیز رسیده که در صورت تداوم این فرایند، این رقم به 50 تا 55 هزار لیتر در ثانیه هم خواهد رسید و فشار بسیار زیادی به شبکه توزیع وارد می گردد که همین مسئله موجب بروز افت فشار یا قطع آب خواد شد.

روز سه شنبه همین هفته مقدار مصرف آب تهران به سه میلیارد و 154 میلیون لیتر رسید.

این درحالی است که بر اساس آخرین آمار حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب تهران نسبت به سال قبل 45 درصد کسری دارد و شرایط بارش ها نیز 46 درصد نسبت به سال گذشته کم تر است، در این شرایط فقط با 10درصد کاهش مصرف آب می توان از این شرایط به سلامت گذر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1248

به "3 میلیارد لیتر مصرف روزانه آب در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 میلیارد لیتر مصرف روزانه آب در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید