3 پیشنهاد برای سلامت قلب خانم ها

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، بیماری های قلبی، یکی از تهدید های شماره یک سلامت زنان، محسوب می گردد از این رو مراقبت از قلب اهمیت ویژه ای دارد.

3 پیشنهاد برای سلامت قلب خانم ها

به گزارش خون حدود 7 تا 8 درصد وزن بدن هر انسان را تشکیل می دهد. به عنوان مثال مردی که 70 کیلوگرم وزن داشته باشد و قدش 1.80 متر باشد، حدود پنج لیتر خون در بدن دارد. اما زنانی که درست همین وزن و قد را داشته باشند، حدود نیم لیتر خون کمتری دارند. به همین دلیل و دلایل دیگر خانم ها باید مراقبت ویژه ای از قلب خود داشته باشند. اگر به سلامت قلب خود اهمیت می دهید، نکات این مطلب را از دست ندهید:

هنگام انتخاب مواد غذایی برای هروعده و میان وعده، سبزیجات، میوه ها و غلات کامل رااضافه کنید. منابع پروتئینی و چربی های سالم را انتخاب و غذا های شور را محدود کنید.

بخش های بیشتری از غذا های کم کالری، سرشار از مواد مغذی، مانند میوه و سبزیجات و بخش های کمتری از غذا های پر کالری و سدیم بالا مانند غذا های تصفیه شده، تولید شده یا سریع مصرف کنید. این راهبرد می تواند رژیم شما و همچنین قلب و دور کمر شما را شکل دهد.

به بشقاب غذای خود میوه و سبزیجات را اضافه کنید. میوه و سبزیجاتی، چون برگ کلم و انواع سبزیجاتی با برگ سبز، گوجه فرنگی، هندوانه، انواع توت ها، نخود فرنگی و طالبی به سلامت قلب شما یاری می نماید و علاوه بر سلامت قلب باعث تغییر در عادات غذایی شما، کاهش وزن و سلامت عمومی بدن تان خواهد شد.

لوبیا، نخود فرنگی و عدس منابع خوبی برای پروتئین و چربی کمترهستند. جایگزینی پروتئین گیاهی با پروتئین حیوانی باعث کاهش چربی و کلسترول شما می گردد و میزان دریافت فیبر شما را افزایش می دهد.

تاثیر ورزش بر سلامت عمومی بدن بر هیچ کس پوشیده نیست و امکان ندارد روزی مقاله ای در این باره منتشر نگردد. سبک زندگی کم تحرک در خانم ها باعث شده احتیاج به ورزش، در زندگی روزمره شان بیشتر احساس گردد، با انجام حرکات ورزشی هرچند ساده به مدت 30 دقیقه، در طول روز به سالم ماندن قلب خود یاری خواهید کرد. برای مثال پیاده روی سریع، دویدن و دوچرخه سواری باعث می گردد خون با شدت بهتری در قلب شما پمپاژ گردد.

برای به دست آوردن تمام مزایای سلامتی فعالیت بدنی، ترکیبی از فعالیت های هوازی و تقویت عضله را انجام دهید.

فعالیت های هوازی باعث می گردد نفس شما سخت تر گردد و باعث گردد قلب شما سریع تر بزند. پیاده روی سریع نمونه ای از فعالیت های هوازی است.

فعالیت های تقویت عضله باعث تقویت عضلات شما می شوند مانند بلند کردن وزنه ها و استفاده از باند های مقاومت.

نسبت زنان به مردانی که از دخانیات استفاده می نمایند بسیار کمتر است، اما آیا ما خانم ها به همین اندازه هم در معرض دود قرار نمی گیریم؟

استفاده از دخانیات یا در معرض دود قرار دریافت، سبب انسداد شریان های قلبی از جمله عروق کرنر خواهد شد و البته همان طور که پیش بینی می گردد احتمال بروز سکته های قلبی در افراد سیگاری 2تا3 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است. پس اگر برای سلامت قلب خود و خانواده تان ارزش قائل هستید، پدر یا همسرتان را متقاعد کنید دخانیات را کنار بگذارند و اگر پیروز نشدید سعی کنید در معرض دود قرار نگیرید و محیط را ترک کنید.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 332

به "3 پیشنهاد برای سلامت قلب خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پیشنهاد برای سلامت قلب خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید