5 تلفن همراه عجیب با برند هایی غیرمنتظره (پوما، آدیداس، فیسبوک و&hellip)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، همه ما برند های عظیم سازنده تلفن همراه در دنیا را می شناسیم و روزانه اخبار منتشر شده در رابطه با محصولاتشان را در سایت های مختلف علم و تکنولوژی دنبال می کنیم. با این وجود گاهی اوقات بعضی از برند هایی که به فعالیت در زمنیه های دیگری می پردازند سعی می نمایند که تلفن همراهی را با برند خود عرضه نمایند تا بتوانند دامنه تجارت خود را افزایش دهند.

5 تلفن همراه عجیب با برند هایی غیرمنتظره (پوما، آدیداس، فیسبوک و&hellip)

در این مقاله قصد داریم که با هم نگاهی به 5 تلفن همراه عجیب و غریبی داشته باشیم که توسط برند هایی فراوری شده اند که هیچ تجربه ای را در زمینه فراوری تلفن های همراه نداشته اند.

1. مارشال لندن

شرکت مارشال یکی از شرکت هایی است که بیشتر هواداران موسیقی آن را به خاطر فراوری آمپلی فایر هایش برای گیتار می شناسند. این شرکت که در زمینه فراوری محصولاتی مانند اسپیکر ها و هدفون ها هم فعالیت می نماید در سال 2015 تصمیم گرفت که تلفن همراه اندرویدی خود را عرضه کند.

با توجه به سابقه مارشال در فراوری محصولات مرتبط به موسیقی، تلفن همراه مارشال لندن دارای دو پورت هدفون 3.5 میلیمتری بود که می توانست با استفاده از آن ها به صورت هم زمان به دو هدفون برای پخش موسیقی وصل گردد تا با استفاده از یک تلفن همراه بتوانید با دوست خود به آهنگ مورد علاقه تان گوش دهید.

این دو خروجی صدا به گونه ای طراحی شده بودند که به جای نصف کردن سیگنال مربوط به پخش آهنگ و در نتیجه کاهش کیفیت آن، آهنگ را با بالاترین کیفیت ممکن پخش نمایند. شما حتی می توانستید که میزان صدای خروجی هر یک از این پورت ها را به صورت جداگانه تنظیم کنید تا هر شخص میزان صدای مورد نظر خود را دریافت کند. البته به جای تغییر میزان صدا با استفاده از دکمه کناری، شما در این تلفن همراه می توانستید که کنترل کاملی را بر روی صدای خروجی این پورت ها داشته باشید.

نکته جالب توجه در رابطه با این تلفن همراه این بود که شما می توانستید از پورت های 3.5 میلیمتری به عنوان ورودی صدا هم بهره ببرید. در این حالت شما می توانستید که که گیتار خود را به یک پورت و هدفون خود را به پورت دیگر متصل کنید و همانند آمپلی فایر های این شرکت از این تلفن همراه به عنوان آمپلی فایر بهره ببرید. علاوه بر این شرکت مارشال اپ های مختلفی را برای ضبط صدا در این تلفن همراه قرار داده بود که با زدن دکمه M قرار گرفته در قسمت بالایی این تلفن همراه می توانستید به آن ها دسترسی داشته باشید.

به عنوان نمونه اپی به اسم LoopStack در این تلفن همراه وجود داشت که به شما اجازه می داد با ضبط کردن صدای خود و پخش کردن آن به صورت پشت سر هم، قطعه صوتی خود را بسازید. شما می توانستید با استفاده از این اپ و ضبط کردن قطعات مختلف و قرار دادن آن ها در کنار یگدیگر یک قطعه موسیقی را فراوری کنید.

شما حتی می توانستید که به یکی از این پورت های 3.5 میلیتری قرار گرفته در قسمت بالایی این تلفن همراه میکروفن وصل کنید و به ضبط کردن صدای خود بپردازید. از دیگر قابلیت های این تلفن همراه در زمینه موسیقی می توان به بهره مندی از میکروفون های استریو و بلندگو های استریو و باکیفیت قرار گرفته در بالا و پایین نمایشگر اشاره نمود.

به عنوان یک وسیله مربوط به موسیقی تلفن همراه مارشال لندن گوشی شگفت انگیزی محسوب می شد. اما زمانی که به مشخصات آن به عنوان یک تلفن همراه اندرویدی نگاه کنید، ناامید می شوید. این تلفن همراه نمایشگری 4.7 اینچی و به صورت IPS و با رزولوشن 720p داشت. از جمله ویژگی های سخت افزاری این تلفن همراه می توان به پردازنده نه چندان قوی اسنپدراگون 410، 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی اشاره نمود. این تلفن همراه با قیمت 585 دلار عرضه شده بود.

از سال 2015 تا به امروز هیچ کدام از تلفن های همراه فراوری شده نتوانسته اند که ویژگی های این تلفن همراه را ارائه دهند.

2. Ulysse Nardin Chairman

با وجود اینکه تلفن همراه مارشال لندن تلفن همراهی بود که شرکت سازنده قصد داشت از زمینه فعالیت خودش در ساخت یک تلفن همراه استفاده کند، اما تلفن همراه بعدی دارای این ویژگی نیست. اگر که هوادار ساعت های لوکس مکانیکی سویسی باشید به احتمال زیاد نام برند Ulysse Nardin را شنیده اید.

این شرکت دهه هاست که به ساخت ساعت های مکانیکی مشغول است. ساعت های مکانیکی ساخت این برند همه دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن ویژگی مشترک این است که تمامی آن ها بدون احتیاج به باتری و تنها با حرکات مچ دست انرژی مود احتیاجشان برای کار کردن را بدست می آورند.

با توجه به این موضوع، این شرکت سویسی تصمیم گرفت تا تلفن همراهی به نام Chairman را بسازد که بتواند با استفاده از حرکت های کاربر در زمان استفاده از آن شارژ گردد. به همین دلیل این شرکت در قسمت پشتی این تلفن همراه وزنه ای قرار داده بود که با حرکت های تلفن همراه تکان می خورد.

استفاده از این ساختار باعث می شد که این تلفن همراه بتواند با استفاده از حرکت های این وزنه باتری خود را شارژ کند. با وجود اینکه استفاده از این ایده بسیار جالب بود ولی این کار باعث نمی شد که تفاوت چندانی در مدت زمان استفاده از تلفن همراه ایجاد گردد.

با توجه به این موضوع به نظر می رسید که همانند ساعت های ساخته شده توسط این کمپانی سویسی این تلفن همراه تنها یک وسیله تجملاتی باشد. قرار بر این بود که از این تلفن همراه خاص تنها 1846 نسخه فراوری گردد که همه آن ها به صورت دست ساز و با توجه به استاندارد های بالایی این ساعت ساز سویسی فراوری شوند.

قیمت درنظر گرفته شده برای این تلفن همراه 14000 دلار بود که در مقایسه با قیمت ساعت های لوکس سویسی قیمت معقولی به نظر می رسید. اگر شما می خواستید که این تلفن همراه را به صورت تزیین شده با 3000 الماس 17 قیراطی سفارش دهید باید علاوه بر صبر کردن به مدت 7 ماه برای آماده شدن این تلفن همراه خاص، مبلغی بالای 100000 دلار هم می پرداختید.

با توجه به اینکه این تلفن همراه در سال 2009 معرفی شده بود از ویژگی های آن می توانیم به نمایشگر 2.8 اینچی لمسی، دوربین 5 مگاپیکسلی، ارتباط اینترنتی Wi-Fi و بهره مندی از سنسور اثر انگشت اشاره کنیم. برای اطلاع باید بگوییم که اپل در سال 2013 برای اولین بار در آیفون 5S از سنسور اثر انگشت استفاده کرد.

3. پوما فون

تلفن همراه پوما فون (Phone) که توسط ساژم (Sagem) فراوری شده بود، در مقایسه با تلفن همراه قبلی، روش مناسب تری را برای افزایش عمر باتری انتخاب نموده بود. در قسمت پشتی این تلفن همراه از پنل خورشیدی استفاده شده بود که کابران می توانستند با استفاده از نور آفتاب این تلفن همراه را شارژ نمایند. به عنوان نمونه کاربران می توانستند با یک ساعت شارژ کردن تلفن همراه خود با نور آفتاب در حدود 30 دقیقه به گوش دادن به آهنگ بپردازند یا که در حدود 30 پیغام کوتاه ارسال نمایند. البته به نظر می رسد که پنل خورشیدی استفاده شده در این تلفن همراه یا بدرستی کار نمی کرد یا بهتر بگوییم اصلا کار نمی کرد!

این تلفن همراه که در سال 2010 عرضه شده بود دارای نمایشگری 2.8 اینچی با لمس مقاومتی بود به همین دلیل از قابلیت لمس چند گانه پشتیبانی نمی کرد. رزولوشن این نمایشگر 249 در 320 پیکسل بود و در قسمت پشتی دارای دوربین 3.15 مگاپیکسلی بود. این تلفن حتی از ارتباط اینترنتی Wi-Fi هم پشتیبانی نمی کرد.

از دیگر قابلیت های این تلفن همراه می توانیم به بهره مندی از GPS و بعضی قابلیت های ورزشی مانند آنالیز مدت زمان دوچرخه سواری، پیاده روی و حتی شمارش پله ها در زمان بالا رفتن از پله اشاره کنیم. همان گونه که از تلفن همراه با برند پوما انتظار داریم تمرکز اصلی این تلفن همراه بر روی فعالیت های ورزشی بود.

با وجود اینکه این تلفن همراه چندان هوشمند نبود اما دارای اپ پیش فرض فیسبوک، توییتر، فلیکر، یوتوب و اپی برای فرستان پیغام ها بود. کاربران می توانستند با استفاده از قابلیت 3G این تلفن همراه و دوربین جلویی با رزولوشن 240 در 180 پیکسل، به برقراری تماس های تصویری بپردازند. این تلفن همراه در زمان عرضه قیمت 450 دلاری داشت که بد هم نبود.

  • 10 محصول عجیب شیائومی که اصلا نمی دانستید وجود دارند

4. آدیداس miCoach

رقابت میان برادران داسلر تنها به فراوری پوشاک ورزشی محدود نمی گردد. در سال 2008 شرکت آدیداس با ایجاد بعضی تغییرات ظاهری در تلفن همراه سامسونگ F110 این تلفن همراه را با نام آدیداس miCoach عرضه کرد. برای استفاده از تمامی قابلیت های این تلفن همراه باید از لوازم جانبی مختلفی استفاده می کردید. با وجود اینکه استفاده از قابلیت های ورزشی این تلفن همراه به راحتی پوما فون نبود ولی این تلفن همراه در زمان انجام حرکت های ورزشی به صورت دقیق تری عمل می کرد.

شما می توانستید که آدیداس miCoach را به صورت بدون سیم به وسایل جانبی مانند کمربند مخصوص آدیداس برای آنالیز ضربان قلب و سنسور های متصل شده به کفش خودتان در هنگام انجام فعالیت های ورزشی متصل کنید. نرم افزار miCoach این تلفن همراه می توانست مانند یک مربی به شما در زمان انجام فعالیت های ورزشی یاری کند. به عنوان نمونه این نرم افزار به شما می گفت که با بالاترین سرعت ممکن مسافت 1.6 کیلومتری را بدوید و سپس با استفاده از اطلاعات بدست آمده از انجام این کار شرایط بدن شما را آنالیز می کرد.

در زمان کار کردن با این نرم افزار شما می توانستید که هدف های ورزشی خود را از بین هدف هایی که از قبل در این نرم افزار قرار داده شده بودند، انتخاب کنید و سپس برنامه ورزشی متناسب با آن هدف را انتخاب کنید. همچنین شما می توانستید که اطلاعات موجود در این نرم افزار را به کامپیوتر خود بفرستید و از انجا در سایت micoach.com آپلود کنید.

امروزه بسیاری از پوشیدنی های هوشمند مانند ساعت های هوشمند بسیاری از کار های این تلفن همراه را انجام می دهند و بسیاری از تلفن های همراه امروزی را می توان به لوازم جانبی مختلفی برای انجام حرکات ورزشی متصل کرد.

5. وودافون 555 Blue

وودافون 555 Blue که تلفن همراهی مخصوص فیسبوک بود. برخلاف HTC ChaCha و HTC First این تلفن همراه کاری بیشتر از برقراری تماس و اتصال به شبکه فیسبوک انجام نمی داد.

مانند تلفن های همراه HTC ChaCha این تلفن همراه هم نمایشگری افقی و با اندازه 2.4 اینچ و رزولوشن 320 در 240 پیکسل داشت که در بالای کیبورد کامل QWERTY آن قرار گرفته بود. استفاده از این کیبورد باعث می شد که کاربران بتوانند به شکل ساده تری با این تلفن همراه تایپ نمایند و دکمه ای با علامت فیسبوک هم در پایین این کیبورد قرار داشت که با فشردن آن اپ فیسبوک باز می شد.

شما می توانستید با استفاده از این تلفن همراه به راحتی فیسبوک خود را چک کنید، با استفاده از دوربین 2 مگاپیکسلی آن برای پست های تان عکس بگیرید، اما نمی توانستید که فایل های ویدیوی خود را با استفاده از تلفن همراه به اشتراک بگذارید.

با وجود اینکه نمایشگر این تلفن همراه لمسی نبود ولی کاربران می توانستند با استفاده از ترکپد اپتیکالی در رابط کاربری این تلفن همراه کار های خود را انجام دهند. رابط کاربری این تلفن همراه با الهام از سیستم عامل تلفن های همراه بلک بری توسعه داده شده بود.

با وجود اینکه این تلفن همراه هوشمند نبود اما کاربران می توانستند بعضی اپ های جاوا را با استفاده از وودافون Live بر روی این تلفن همراه نصب نمایند. با وجود اینکه کاربران می توانستند چندین بازی را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند اما جای اپ هایی مانند توییتر در این تلفن همراه خالی بود.

در این تلفن همراه می توانستید که با استفاده از فناوری ارتباطی 2G به اینترنت متصل شوید. این تلفن همراه با قیمت 60 پوند در سال 2011 عرضه شده بود که قیمتی بدی برای عاشقان شبکه های اجتماعی نبود.

  • 10 محصول عجیب سامسونگ که نمی دانستید وجود دارند

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 456

به "5 تلفن همراه عجیب با برند هایی غیرمنتظره (پوما، آدیداس، فیسبوک و&hellip)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تلفن همراه عجیب با برند هایی غیرمنتظره (پوما، آدیداس، فیسبوک و&hellip)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید