6 جرم گیر کاشی و سرامیک (طبیعی و شیمیایی) که معجزه می نمایند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معمولا کف و دیوارهای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام از کاشی یا سرامیک پوشیده شده است. بعلاوه کف اتاق های اغلب خانه ها هم سرامیک شده است. برخی از خانه ها هم، که به سبک شرقی یا مراکشی دکوراسیون شده اند، روی دیوارهای شان با کاشی های طراحی شده پوشیده شده است. درست است که تمیز کردن کاشی و سرامیک خیلی راحت تر از پوشش های دیگر است اما باز هم با لکه های مختلفی پوشیده می شوند. پس باید به فکر روشی برای لکه گیری آن ها بود، روش و موادی که لکه ها را از بین ببرد اما به پوشش روی آن ها آسیبی نرساند. اما برترین جرم گیر کاشی و سرامیک را چطور باید انتخاب کرد؟

6 جرم گیر کاشی و سرامیک (طبیعی و شیمیایی) که معجزه می نمایند

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم چند ترکیب از مواد طبیعی که به عنوان برترین جرم گیر کاشی و سرامیک شناخته می شوند را آنالیز کنیم. بعلاوه چند جرم گیر شیمیایی مناسب هم در این مطلب معرفی می گردد تا در صورت تمایل، بتوانید از آن ها برای خانه تکانی بهره ببرید.

آنچه می خوانید:

چرا کاشی ها و سرامیک ها جرم می گیرند؟

برترین روش جرم گیری کاشی و سرامیک و درخشان کردن آن ها

برترین جرم گیر کاشی و سرامیک از بین مواد طبیعی

معرفی برترین جرم گیر کاشی و سرامیک شیمیایی

چرا کاشی ها و سرامیک ها جرم می گیرند؟

قرار گرفتن مداوم در معرض آب، گردوغبار، آلودگی ها و قطرات شوینده ها در کنار رطوبت فضا که در اثر تهویه نامناسب ایجاد می گردد، می تواند باعث ایجاد لکه و کپک روی کاشی و سرامیک گردد. بعلاوه کاشی های سرویس بهداشتی و حمام به علت جمع شدن کف صابون و شامپو بیشتر درگیر جرم می گردد. متاسفانه شستن با آب خالی یا دستمال کشیدن عادی نمی تواند تمام این لکه ها را از بین ببرد.

جرم گیر کاشی و سرامیک با ایجاد واکنش های شیمیایی می تواند موادی که باعث ایجاد لکه و جرم شده اند را سست نموده و از روی سطح بلند کند. این واکنش در زمان استفاده از جرم گیر شیمیایی سریع تر پیش می رود. این یک اتفاق خوب است اما باید بدانید هرچه سرعت واکنش بالاتر برود، قدرت تخریب کردن روکش کاشی و سرامیک و بعلاوه مواد درزگیر آن ها هم بیشتر می گردد. پس بهتر است تمیز نماینده های شیمیایی را 5 تا 10 دقیقه بعد از ریختن روی سطوح، کمی برس کشیده و با آب خوب بشویید.

سرعت واکنش در جرم گیرهای طبیعی پایین تر است و به همان نسبت مقدار تخریب آن ها هم کمتر می گردد. تمیز نماینده های طبیعی تقریبا هیچ آسیبی به روکش و درزگیرهای سرامیک نمی رسانند. یعنی همانطور که از سلامت شما مراقبت می نمایند، از سطوح هم محافظت می نمایند. فقط ضروری است در زمان استفاده از آن ها دستکش ظرفشویی به دست کنید تا احتمال خشک شدن پوست به خاطر اثرات اسیدی یا قلیایی این مواد را بگیرید.

ما قبلا در خبرنگاران مگ 3 تمیزنماینده طبیعی را معرفی نموده ایم. با این مواد می توانید هر چیزی را در خانه تمیز و ضدعفونی کنید. حتی می توانید با اضافه کردن عصاره گیاهان خوش بو و بعلاوه روغن های معطر به این مواد، در حین تمیزکاری خانه را خوش بو هم بکنید.

دستکش لاتکس مدل OP-PERFECT بسته 100 عددی

118,000

تومان

دستکش یکبار مصرف اپ پرفکت مدل ونیل بسته 100 عددی

79,000

تومان

دستکش مخصوص تمیزکاری

مشاهده همه

برترین روش جرم گیری کاشی و سرامیک و درخشان کردن آن ها

برای از بین بردن جرم سرامیک و کاشی همواره نباید از جرم گیرهای قدرتمند شیمیایی بهره ببرید. چون این مواد به درزگیری بین کاشی ها و سرامیک ها آسیب می رساند شرایط را برای رشد کپک ها آماده می نماید. برای جلوگیری از ایجاد لکه های سرامیک حمام بهتر است بعد از هر بار دوش گرفتن دیوارها و وان را با آب بشویید تا اثر کف صابون و شامپو پاک گردد.

بعلاوه تهویه را روشن کنید یا پنجره را باز کنید تا رطوبت از حمام خارج گردد و کپک ها فرصت رشد کردن پیدا ننمایند. اگر هم زمان کافی دارید می توانید رطوبت روی سرامیک ها و کاشی ها را با یاری یک دستمال پنبه ای خشک بگیرید تا لکه ای از قطرات آب هم روی آن ها باقی نماند.

برای براق شدن کاشی ها هم بهتر است به جای مواد شیمیایی از مواد طبیعی بهره ببرید. این مواد طبیعی در همه خانه ها پیدا می شوند. مقداری پوست مرکبات را در یک لیتر سرکه سفید بریزید و برای 2 هفته در ظرف را ببندید. بعد از گذشت 2 هفته مخلوط را صاف کنید، سپس به مقدار نصف حجم سرکه به آن آب اضافه کنید. از این مخلوط می توانید برای درخشان کردن کاشی، سرامیک، وسایل خانه و آشپزخانه و شیرآلات بهره ببرید.

برای اینکه بعد از برق انداختن کاشی ها و سرامیک ها فضا عطر و بوی خوبی هم داشته باشد می توانید مقداری روغن معطر هم به این ترکیب اضافه کنید تا در حین تمیزکاری عطر خوش هم در فضا پخش گردد. روغن های اسطخدوس یکی از روغن های معطر مناسب برای این کار است. بعلاوه عصاره وانیل، نعنا و گل یاس هم انتخاب مناسبی است.

اگر با انجام کارهایی که گفته شد باز هم روی کاشی ها و سرامیک ها لکه و جرم به جای مانده بود یا در گوشه و کنار حمام و سرویس بهداشتی نشانه هایی از رشد کپک مشاهده کردید، می توانید از ترکیب های طبیعی، که در ادامه معرفی می شوند، برای از بین بردن آن ها بهره ببرید.

برترین جرم گیر کاشی و سرامیک از بین مواد طبیعی

شاید باور نکنید اما مواد طبیعی ساده ای وجود دارند که به راحتی می توانند جایگزین مواد شیمیایی شوند و کار تمیزکاری را آسان تر و سلامت تر نمایند. قبلا در خبرنگاران مگ از جایگزین وایتکس صحبت نموده ایم و توصیه می کنیم حتما آن را بخوانید. اما در این بخش به صورت اختصاصی می خواهیم لکه های کاشی و سرامیک را با یاری مواد طبیعی از بین ببریم. این نکته را هم از قلم نیاندازید که برای کار با مواد جرم گیر طبیعی هم باید حتما از دستکش بهره ببرید تا پوست دست تان آسیب نبیند.

1. اسکراب جوش شیرین

یک چهارم فنجان سرکه سفید را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک چهارم فنجان جوش شیرین را با 7 لیتر آب داغ مخلوط کنید. برای ایجاد عطر بهتر می توانید چند قطره اسانس اسطوخدوس هم به این ترکیب اضافه کنید. حالا با این مخلوط کاشی ها و سرامیک ها را بشویید تا تمام لکه ها پاک شوند.

2. جرم گیر نعنایی

سرکه، الکل مالشی (الکل ایزوپیل که حاوی تلخ نماینده است) و آب را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. سپس نصف قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و چند قطره اسانس نعنا فلفلی هم به این ترکیب اضافه کنید. مخلوط را در قوطی اسپری بریزید و روی محلی که قرار است جرم گیری گردد اسپری کنید. این ترکیب علاوه بر اینکه برترین شوینده سرامیک است، به علت وجود اسانس نعنا می تواند مورچه و حتی موش را هم فراری دهد.

3. شوینده قارچ و کپک

آبلیمو و بکینگ پودر را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و روی محلی که کپک زده بمالید. اجازه دهید مخلوط چند ساعتی همان جا بماند و سپس با آب بشویید. این یکی از راحت ترین راه های از بین بردن سریع قارچ و کپک از روی کاشی حمام و سرویس بهداشتی است.

4. ترکیب میکروب کش

شاید بتوان گفت که این ترکیب، برترین شوینده سرویس بهداشتی است. در 3 لیتر آب به مقدار یک درپوش قوطی دهانشویه بریزید. این محلول به راحتی میکروب های روی کاشی های حمام و سرویس بهداشتی را از بین می برد و همه جا را تمیز می نماید. البته از قلم نیاندازید که از این مخلوط نباید روی چوب استفاده گردد.

خوشبونماینده هوا مدل انبه حجم 110 میلی لیتر

60,000

تومان

خوشبونماینده هوا ایفل مدل Mango حجم 120 میلی لیتر

222,000

تومان

انواع خوشبو نماینده هوا

مشاهده همه

معرفی برترین جرم گیر کاشی و سرامیک شیمیایی

حالا که با ترکیب های طبیعی برای جرم گیری کاشی و سرامیک آشنا شده اید بد نیست نگاهی هم به تولیدات شیمیایی کارخانه ای داشته باشیم. در بین این محصولات هم می توان گزینه های مناسبی پیدا می گردد که می تواند بدون آسیب رساندن به روکش کاشی و سرامیک، آن ها را کاملا تمیز و درخشنده نمایند. در این بخش 2 جرم گیر شیمیایی برای لکه زدایی و جرم گیری کاشی و سرامیک را به شما معرفی می کنیم.

نکته مهمی که قبل از معرفی این محصولات باید به شما بگوییم این است که حتما در زمان استفاده از شویند ه ها و تمیزنماینده های شیمیایی حتما دستکش بپوشید و روی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه پنبه ای بپوشانید تا پوست و دستگاه تنفسی تان آسیب نبیند. بعلاوه اگر قطرات مواد شوینده روی پوست شما پاشیده شد بلافاصله محل را با آب خنک بشویید و روی پوست کرم مرطوب نماینده یا وازلین بزنید.

5. جرم گیر صاف

این جرم گیر شیمیایی تمیز نماینده، سفید نماینده و ضدعفونی نماینده است و خاصیت ضدغبار هم دارد. یعنی بعد از شست وشوی کاشی ها و سرامیک ها می توانید مطمئن باشید که تا شست وشوی بعدی، گردوغبار روی آن ها نمی چسبد. این محصول اثرات زنگ زدگی و رسوبات آب را هم از بین می برد. برای جرم گیری باید مایع جرم گیر صاف را روی محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با یک برس روی سطح بکشید و سپس محل را با آب بشویید.

جرم گیر صاف مدل 3x حجم 680 گرم مجموعه 2 عددی

مشاهده کالا

6. جرم گیر من

جرم گیر من یکی از پرقدرت ترین جرم گیرها در بازار است. شما می توانید برای تمیز کردن کاشی و سرامیک، وان و روشویی، دیوارهای آشپزخانه و حتی کاشی و سرامیک های کف تراس را به راحتی تمیز کنید. این جرم گیر خاصیت ضدمیکروبی هم دارد و می تواند هر محیطی را ضدعفونی کند. به یاد داشته باشید که نباید این محصول را با مواد شیمیایی یا طبیعی دیگری برای تمیزکاری مخلوط کنید. حتی می توانید با اضافه کردن آب به جرم گیر من، آن را رقیق تر کنید تا درجه سختی اش پایین بیاید.

مایع جرم گیر و تمیز نماینده من مجموعه 2 عددی

33,800 تومان

مشاهده و خرید

منبع: rainbowrestores

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

جرم گیر کاشی و سرامیک نانو بهتر است یا طبیعی؟

اگر اولویت شما حفظ سلامت خودتان و محافظت از طبیعت باشد، استفاده از جرم گیر کاشی و سرامیک طبیعی برترین کار است. اما اگر می خواهید از مواد شیمیایی ای بهره ببرید که آسیب کمتری به شما و محیط می رسانند، و بعلاوه تمیزی بیشتری برایتان به همراه دارند، می توانید از جرم گیرهای نانو بهره ببرید.

کاشی شور همان جرم گیر کاشی است؟

بله؛ جرم گیر کاشی و سرامیک هم مثل هر محصول دیگری نام های مختلفی در بازار دارد و کاشی شور هم یکی دیگر از نام های این محصول است.

ترکیب جرم گیر کاشی و سرامیک شیمیایی با جرم گیرهای طبیعی خطرناک است؟

ترکیب هر چیزی به غیر از آب با جرم گیر کاشی و سرامیک شیمیایی خطرناک است. مواد شیمیایی مختلفی در این جرم گیرها استفاده شده که تقریبا با هم ماده ای می توانند واکنش نشان دهند. این واکنش هم مثل هر واکنش شیمیایی دیگری بخاراتی از خود منتشر می نماید که می تواند به سلامت شما آسیب جدی بزند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1410

به "6 جرم گیر کاشی و سرامیک (طبیعی و شیمیایی) که معجزه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جرم گیر کاشی و سرامیک (طبیعی و شیمیایی) که معجزه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید