اعتراض پاکستان علیه اقدام موهن شارلی ابدو به فرانسه

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه عاملان توهین به مقدسات اسلامی باید به دست عدالت سپرده شوند، گفت: دولت اسلام آباد ضمن ابراز نگرانی جدی علیه اقدام موهن مجله فکاهی شارلی ابدو، از این بابت به دولت فرانسه اعتراض نموده است.

اعتراض پاکستان علیه اقدام موهن شارلی ابدو به فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش بخش اطلاع رسانی وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور امروز (پنجشنبه) در یک پیغام ویدیویی خاطرنشان کرد: مردم و دولت پاکستان اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای موهن را با قوی ترین کلمات ممکن محکوم می نماید.

وی اضافه نمود: اسلام آباد نگرانی و اعتراض خود را به پاریس ابلاغ نموده و سفیر فرانسه در پاکستان نیز در جریان مواضع ما قرار گرفته است.

قریشی تاکید نمود: چنین گستاخی و اقدامات توهین آمیز نه تنها نباید در آینده تکرار گردد، بلکه ما خواهان برخورد با عاملان آن و سپرده شدن آنان به دست عدالت هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان توضیح داد: این کشور دارای نظام مردم سالاری و حامی آزادی بیان است، اما آزادی بیان هرگز به معنای بی حرمتی به مقدسات و یا تحریک احساسات دیگران نیست.

وی اضافه نمود: شارلی ابدو مرتکب آزار و تحریک احساسات میلیاردها (صدها میلیون) مسلمان در دنیا شده درحالی که ما از جامعه بین الملل انتظار داریم تا ضمن واکنش فوری به اینگونه اقدامات توهین آمیز، برای مقابله با آن رو به جلو حرکت کند.

شاه محمود قریشی با ابراز نگرانی جدی نسبت به افزایش اسلام هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: باید در سطح دنیای و در مجمع مشترک گردهم آمده و علل این اقدامات را آنالیز کنیم و بسنجیم که چگونه می توان جلوی عاملان تحریک احساسات مردم را گرفت.

پیش تر وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم مجله فکاهی شارلی ابدو در فرانسه برای انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را قویاً محکوم نموده بود.

شارلی ابدو یک مجله فکاهی چپ گرای فرانسوی بوده و ماهیت کاری آن هتاکی می باشد و از نظر محتوا به شدت ضدمذهب است به گونه ای که در سال های 2012 و 2015 کاریکاتورهایی را با موضوع پیغامبر اسلام (ص) منتشر کرد که باعث شد مسلمانان کشورهای اسلامی در اعتراض به این اقدام تظاهراتی انجام دهند.

مسلمانان پاکستانی قرار است فردا پس از اقامه نماز آدینه در شهرهای مختلف این کشور در محکومیت اقدام توهین آمیز شارلی ابدو راهپیمایی نمایند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 355

به "اعتراض پاکستان علیه اقدام موهن شارلی ابدو به فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض پاکستان علیه اقدام موهن شارلی ابدو به فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید