انگلیس آماده کاهش محدودیتهای کرونایی؛ اروپا نگران موج سوم

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران، درحالیکه انگلیس برای کاهش تدریجی محدودیت های مربوط به کووید 19 آماده می گردد، در ولز، در غرب این کشور مقررات منع سفرهای داخلی از امروز برداشته شده است.

انگلیس آماده کاهش محدودیتهای کرونایی؛ اروپا نگران موج سوم

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته براساس شواهد مانعی برای اجرای نقشه راه کاهش مقررات در انگلستان ندیده و انتظار می رود فعالیت های مالی غیرضروری از 12 آوریل برداشته گردد.

در این میان اتحادیه اروپا و بسیاری نقاط دیگر دنیا اما نگران موج سوم شیوع کرونا و کمبود واکسن هستند.

برای مثال لهستان محدودیت های بیشتری را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال نموده است. این کشور از نظر ابتلاء به ویروس کرونا دارای رکورد است.

بی بی سی در این رابطه می نویسد: تعطیلی آرایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی و مبلمان به محدودیت های جدیدی که از هفته پیش شروع شد، افزوده شدند. پیش از این، مشاغل غیرضروری مانند مراکز فرهنگی و ورزشی و هتل ها به مدت سه هفته تعطیل شدند.

شمار مراکز مذهبی که برای عید پاک اجازه داشتند به روی نیایشگران گگردده شوند، کاهش یافته است.

ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر می گوید لهستان از شروع همه گیری این بیماری، دشوارترین دوره را طی می نماید.

در پی شیوع موج تازه ویروس کرونا در اروپا و افزایش موارد ابتلاء، بسیاری کشورهای اروپایی محدودیت های تازه آمد و شد وضع نموده اند. آلمان، فرانسه، ایتالیا، فنلاند و سوئیس از جمله این کشورها هستند.

اما یک روز بعد از اعلام محدودیت های شدید در آلمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور، محدودیت های تازه را لغو کرد.

مرکل بعد از جلسه ای اضطراری با رهبران ایالت های آلمان خاطرنشان کرد که اعمال محدودیت هایی که در آستانه تعطیلات عید پاک (از اواخر این هفته) اعلام شده بود، عملی نیست.

فرایند واکسیناسیون کرونا در اروپا از آمریکا و بریتانیا عقب تر است. یکی از دلایل این کندی این است که واکسن استرازنکا به اندازه کافی در اختیار این کشورها قرار نگرفته و این مسئله تبدیل به یک دعوای سیاسی عظیم و طولانی بین انگلیس و اتحادیه اروپا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 751

به "انگلیس آماده کاهش محدودیتهای کرونایی؛ اروپا نگران موج سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس آماده کاهش محدودیتهای کرونایی؛ اروپا نگران موج سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید