بارش باران و کاهش دما در شمال غرب و هشدار به کشاورزان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان در بعدازظهر 12 آبان، رگبار و رعدوبرق و کاهش دما و در بعدازظهر 13 آبان، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می گردد.

بارش باران و کاهش دما در شمال غرب و هشدار به کشاورزان

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در مصاحبه با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور بیان نمود: در 2 روز آینده د ر اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با تداوم غلظت آلاینده های جوی روبرو هستیم.

وی افزود: بعدازظهر دوشنبه 12 آبان و روز سه شنبه 13 آبان با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو همراه با ریزش هوای سرد، در بعضی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه 12 آبان، رگبار و رعدوبرق و کاهش دما در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پیش بینی می گردد که تا سه شنبه 13 آبان ادامه دارد در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید وجود دارد که توصیه می گردد احتیاط در تردد جاده ای، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تنظیم دما و تهویه مناسب در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها در دستور کار باشد.

ضیائیان اظهار کرد: بعدازظهر سه شنبه 13 آبان، رگبار و رعدوبرق، وزش باد موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان پیش بینی می گردد که تا اواخر وقت سه شنبه 13 آبان ادامه دارد، در این راستا خسارت به محصولات کشاورزی شامل سیب، چغندر قند، ذرت علوفه ای و انار پیش بینی و توصیه می گردد در آذربایجان شرقی تسریع در برداشت سیب و انتقال به انبار ها به ویژه در شهرستان مراغه و پوشش دهی صندلی های تهیه کشمش به ویژه در شهرستان ملکان در دستور کار باشد.

وی گفت: همچنین توصیه می گردد در آذربایجان غربی تسریع در برداشت چغندر قند و ذرت علوفه و در استان کردستان تسریع در برداشت سیب زمینی و انار و انتقال به انبار در دستور کار باشد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در شمال آذربایجان شرقی و همچنین شمال استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان تا پایان هفته بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز دوشنبه 12 آبان صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات غبار محلی پیش بینی می گردد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 26 و 14 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 492

به "بارش باران و کاهش دما در شمال غرب و هشدار به کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و کاهش دما در شمال غرب و هشدار به کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید