تداوم بارندگی در سواحل خزر و آلودگی هوا در کلان شهرها

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق استان اردبیل، باران پراکنده و در ارتفاعات برف خواهد بارید و آلودگی هوا در کلان شهر ها از فردا به حد بسیار ناسالم خواهد رسید.

تداوم بارندگی در سواحل خزر و آلودگی هوا در کلان شهرها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فریبا گودرزی اضافه کرد: از امروز تا خاتمه وقت چهارشنبه نیز در منطقه ها شرق کشور کاهش قابل توجه دما همراه با وزش باد و احتمال ریزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی گفت: از اواخر وقت پنجشنبه نیز سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور می گردد که در نتیجه در روز های آدینه و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور بارش های خوبی را به همراه خواهد داشت.

گودرزی اعلام کرد: تا خاتمه هفته در بیشتر منطقه ها کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: این شرایط منجر به افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش دید و کیفیت هوا در شهر های صنعتی و پرجمعیت در طول هفته پیش رو به ویژه در روز های سه شنبه و چهارشنبه می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش قابل توجه کیفیت هوای شهر های تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز به ویژه در فردا و پس فردا، گفت: امروز در تهران، اراک و اصفهان و روز های سه شنبه و چهارشنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه و تبریز شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس خواهیم بود؛ بنابراین هم وطنان به خصوص سالمندان، بچه ها و افراد دارای سابقه بیماری، از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر خودداری نمایند.

وی بیان داشت: تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی خواهد داشت. بعلاوه حداکثر دمای تهران 18 درجه بالای صفر و حداقل دما سه درجه بالای صفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1140

به "تداوم بارندگی در سواحل خزر و آلودگی هوا در کلان شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارندگی در سواحل خزر و آلودگی هوا در کلان شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید