تایید واکسن کرونای چین توسط روسیه

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، روسیه امروز (دوشنبه) اظهار داشت: آزمایش های بالینی واکسن کووید-19 چین بانام Ad5-Ncov که شامل 8000 داوطلب بود را تایید می نماید.

تایید واکسن کرونای چین توسط روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، این واکسن چینی توسط شرکت کانسینو (CanSino) و یک واحد تحقیقاتی با پشتیبانی ارتش چین ساخته شده است و مورد مطالعه بالینی در مسکو قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، اولین گروه داوطلبان شرکت کننده در آزمایش بالینی بین المللی فاز سوم واکسن Ad5-nCoV در مراکز پزشکی مسکو واکسینه شدند.

طبق مقررات بالینی، شرکت کنندگان در این مطالعه طی 28 روز اول پس از واکسیناسیون تحت نظارت مستقیم بودند. آنان طی این مدت چهار معاینه حضوری موقت در مراکز درمانی داشتند. این واکسن موجب فراوری آنتی بادی و پاسخ ایمنی سلولی به کووید-19 می گردد. داوطلبان همچنین باید تا 6 ماه تحت معاینه قرار گیرند.

Ad5-nCoV اولین واکسن ویروس کرونا مبتنی بر آدنوویروس در یک آزمایش بالینی در چین، نخستین حق اختراع واکسن کووید-19 را در این کشور دریافت نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 575

به "تایید واکسن کرونای چین توسط روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید واکسن کرونای چین توسط روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید